Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
johnnyhannon
Supporter
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 19:57
Postcode: 3670
Fiets: handbike stricker heinzmann
Contacteer:

Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

#1 Bericht door johnnyhannon »

heb een handbike met een electromotor, gebruik dit omdat ik niet zoveel kracht heb doordat ik een nekdwarslesie heb. ik heb een heinzmann motor van 36 volt en daar is een snelheidsbegrenzer op en deze zou ik wille omzeilen, heeft er iemand een idee?
johnny

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

#2 Bericht door Bram Mouton »

Vraag eens aan Dries, die weet wel raad denk ik. Het is iets met de spoel dacht ik, de winding...

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

#3 Bericht door Jan.E »

Als uw Duits redelijk goed is, kijk dan eens op het velomobilforum.de. Daar heb je een onderdeel pedelec. Daar staat oneindig veel informatie over dit onderwerp.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

johnnyhannon schreef:heb een handbike met een electromotor, gebruik dit omdat ik niet zoveel kracht heb doordat ik een nekdwarslesie heb. ik heb een heinzmann motor van 36 volt en daar is een snelheidsbegrenzer op en deze zou ik wille omzeilen, heeft er iemand een idee?
johnny
In tegenstelling tot bij veel andere systemen zit de snelheidsregeling niet bij de controller, maar bij de motor zelf. Uit goede bron - de Heinzmann-dealer in het VK die een kennis van me is - weet ik dat je daar zelf geen veranderingen aan kunt brengen. Je kan niets omzeilen en je kan er niets aan wijzigen. Wil je sneller gaan, dan zit er bij Heinzmann niets anders op dan een andere motor te bestellen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3857
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

#5 Bericht door bicky »

In tegenstelling tot bij veel andere systemen zit de snelheidsregeling niet bij de controller, maar bij de motor zelf. Uit goede bron - de Heinzmann-dealer in het VK die een kennis van me is - weet ik dat je daar zelf geen veranderingen aan kunt brengen. Je kan niets omzeilen en je kan er niets aan wijzigen. Wil je sneller gaan, dan zit er bij Heinzmann niets anders op dan een andere motor te bestellen.
Dus als je een motor van 20inch wiel herspaakt in 26inch ga je wel sneller

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

#6 Bericht door Edje »

en dan bestellen wij een wiel van 56" dan rijden we 50 km/u [-X :mrgreen:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Snelheidsbegrenzer van een electromotortje verwijjderen

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

Eventjes toch nog dit: probeer in hemelsnaam nooit het binnenblok van een Heinzmann-naafmotor te openen. Als je daaraan prutst, riskeer je dat de magneten dichtklappen en als er dan een vinger in de buurt is, ben je die kwijt. Echt waar. Ik zeg je dat echt niet zomaar.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie