Trikes (was go-one... )

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#16 Bericht door Brechtix »

Meer leunen é :D
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Steven
Junior
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 20 dec 2004, 22:17
Fiets: Zwarte Fujin
Locatie: Klein-Willebroek
Contacteer:

#17 Bericht door Steven »

zo dus 8)
Bijlagen
home_promo_02.gif
home_promo_02.gif (4.06 KiB) 2351 keer bekeken
Steven

It is not the lofty sails but the unseen wind that moves the ship.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#18 Bericht door GeertJ »

allewedertje schreef:Wil geen afbreuk gaan doen aan trikes, maar heb toch andere ervaringen ermee. Met de Greenspeed die jij nu hebt, heb ik het 1 keer voorgehad dat-ie overkop ging door een bocht wat te snel te nemen. Niks schuiven, gewoon floep, op de zijkant en ondersteboven. Ik weet dat je moet meeleunen en dat had ik toen ook gedaan, maar kennelijk slaan ook trikes over.
Mss gewoon de pech gehad dat je mischien over een steentje of een oneffenheid in de weg hebt gereden die je gelanceerd heeft. Lijkt me anders ook wel sterk dat je met een trike anders kan omslaan, zeker doordat het zwaartepunt zo enorm laag ligt.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#19 Bericht door WFvN »

Geert Joos schreef:
allewedertje schreef:Wil geen afbreuk gaan doen aan trikes, maar heb toch andere ervaringen ermee. Met de Greenspeed die jij nu hebt, heb ik het 1 keer voorgehad dat-ie overkop ging door een bocht wat te snel te nemen. Niks schuiven, gewoon floep, op de zijkant en ondersteboven. Ik weet dat je moet meeleunen en dat had ik toen ook gedaan, maar kennelijk slaan ook trikes over.
Mss gewoon de pech gehad dat je mischien over een steentje of een oneffenheid in de weg hebt gereden die je gelanceerd heeft. Lijkt me anders ook wel sterk dat je met een trike anders kan omslaan, zeker doordat het zwaartepunt zo enorm laag ligt.
Ach, met elke trike zal je wel kunnen omslaan. Ook met de Rider kan je best een wieltje van de grond loskrijgen maar er zit wel véééél verschil in met een Alleweder. Vergeleken met de Rider is de Alleweder een onbetrouwbaar stuk blik wat erom vraagt om om te slaan.

Nu is de Alleweder ook enorm stabiel, dus dat zegt heel wat over een trike als de Rider.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#20 Bericht door Ward De Meyer »

Om even terug te komen op het onderwerp...

Na een weekje mailen en internetten, heb ik twee ruil aanbiedingen gekregen. Eentje van een Go one2 en eentje van een Go one3 rijder.
Ik heb nog niets beslist maar heb met de go one3 rijder afgesproken om zo verder te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is wel een zwaarlijvig persoon, dus het is niet zeker dat hij in de waw gaat passen. Hij past net in een go one.(Zegt hij zelf)

Als ik meer weet qua rijervaring of beslissingen laat ik het weten...
Ward

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#21 Bericht door quattrovelootje »

Geert Joos schreef: Mss gewoon de pech gehad dat je mischien over een steentje of een oneffenheid in de weg hebt gereden die je gelanceerd heeft. Lijkt me anders ook wel sterk dat je met een trike anders kan omslaan, zeker doordat het zwaartepunt zo enorm laag ligt.
Niks steentje of oneffenheid, gebeurde op een droom van een fietspad in Limburg, van het bekende knooppuntennetwerk. Gewoon een bocht te snel genomen en hop, overkop. Mensen die beweren dat trikes niet of nauwelijks overkop kunnen gaan, hebben er nog niet veel mee gereden, denk ik.

Tihamér -houdt liever 3 wielen op de grond

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#22 Bericht door Wouter D »

ward ik wil je keuze niet beinvloeden, maar als je gaat testen, spreek dan gewoon af dat je samen eropuit trekt, hij in je waw, jij in de go-one. spreek de extreme dagen af. zowal regenweer als warme dagen, en ga niet te snel op een beslissing over, zo kunnen zowel jij als de tegenpartij rustig wennen aan een eventuele nieuwe fiets en de voor en tegens overwegen.

ga je daarentegen weer te snel, dan denk ik persoolijk dat je binnen een maand of drie weer wl gaan ruilen.

we're wathing you 8)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#23 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef:ward ik wil je keuze niet beinvloeden, maar als je gaat testen, spreek dan gewoon af dat je samen eropuit trekt, hij in je waw, jij in de go-one. spreek de extreme dagen af. zowal regenweer als warme dagen, en ga niet te snel op een beslissing over, zo kunnen zowel jij als de tegenpartij rustig wennen aan een eventuele nieuwe fiets en de voor en tegens overwegen.

ga je daarentegen weer te snel, dan denk ik persoolijk dat je binnen een maand of drie weer wl gaan ruilen.

we're wathing you 8)
Tis wel nogal moeilijk om af te spreken op een dag dat het sneeuwt,regent, vriest, EN warm is :D

En hoe bedoel je te snel met een go one? Ik krijg iedere keer als reactie dat ze hem wegdoen om sneller te kunnen rijden, dus ja, vliegen zal ik niet meer doen :wink:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#24 Bericht door Wouter D »

hehe, wacht maar tot die benen zich een beetje hebben ontwikkeld, dan ga je weer vliegen :p
zeggen dat je em weg doet om sneller te gaan is makkelijk;
ontkennen dat je em we doet omdat ie te warm is, is al even makkelijk.

dus laat je niet leiden door wat de huidige eigenaars zeggen.
laat je vooral leiden door je eigen ervaringen die je ermee kunt opdoen, en dat is door em te testen zonder de dag voordien te kijken wa voor weer het is.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#25 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef:hehe, wacht maar tot die benen zich een beetje hebben ontwikkeld, dan ga je weer vliegen :p
zeggen dat je em weg doet om sneller te gaan is makkelijk;
ontkennen dat je em we doet omdat ie te warm is, is al even makkelijk.

dus laat je niet leiden door wat de huidige eigenaars zeggen.
laat je vooral leiden door je eigen ervaringen die je ermee kunt opdoen, en dat is door em te testen zonder de dag voordien te kijken wa voor weer het is.
Oke wouter, dank voor de tips... Nadat je al een arsenaal ligfietsen hebt gehad begin je na een tijd wel te beseffen waar je aandacht aan moet schenken dus dat komt wel goed denk ik... :wink:

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#26 Bericht door GeertJ »

allewedertje schreef:Mensen die beweren dat trikes niet of nauwelijks overkop kunnen gaan, hebben er nog niet veel mee gereden, denk ik.
Ik heb wel degelijk al met een trike gereden, en mijn eerste indruk is dat je enorm snel door een bocht moet gaan, om ook maar 1 wieltje los te krijgen. Nu, ik geloof je volledig dat je bent om geslagen :lol:

PS: ik liever met twee wielen op de grond, hoewel dat een trike ook wel enorm plezant is om mee rond te crossen, jammer dat ze zo duur zijn!
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#27 Bericht door mathias »

Ik heb op de velomobielen testdagen met de greenspeed gereden en die was met geen wiel van de weg te krijgen en draaide bij dezelfde snelheid veel korter dan de concurerende tweewieler. het zou echter, heb ik mij laten vertellen, ook te maken hebben met het achterwiel. hoe groter da wiel hoe gemakkelijker dat je hem op twee wielen kunt krijgen (de rider heeft 26" denk ik) terwijl rhino en greenspeed met 20" achterwiel zitten.
nu kunt ge daar nog wa verder over discuteren he :wink:
Mathias

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#28 Bericht door graddus »

Hmm, ik heb op diezelfde fiets gereden op dat zelfde evenement en ik kreeg dat toch vrij eenvoudig op twee wielen hoor. Het mooie is echter dat je dat moeiteloos kunt corrigeren omdat je een ongekende controle hebt over wat je aan het doen bent. Ik vond het in elk geval een schitterende ervaring om in volle gang op twee wielen balancerend driftend een bocht uit te accelereren. (Wat mij wel heeft doen concluderen dat ik beter nooit zo'n ding aanschaf voor op de openbare weg :twisted: )

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#29 Bericht door Brechtix »

Trikes zijn dolle pret.

Natuurlijk kàn je wel omslaan als je dat wil, maar als je genoeg in den draai hangt heb je inderdaad een fantastische controle. In het begin dat ik met de Alleweder reed ging ik dan ook geregeld bijna uit de bocht, door de onmogelijkheid te leunen en doordat het zwaartepunt hoger en verder naar achteren ligt.

Dat groot achterwiel heeft er op zich niet zoveel mee te maken. De stabiliteit wordt bepaald door de verhoudingen van de tetraëder die gevormd wordt door de drie wielen en de positie van het zwaartepunt. Hoe breder de trike en hoe verder het achterwiel naar achter staat, hoe stabieler de trike.

Everything you wanted to know op http://www.rqriley.com/3-wheel.htm
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#30 Bericht door marini »

brecht schreef:
Dat groot achterwiel heeft er op zich niet zoveel mee te maken. De stabiliteit wordt bepaald door de verhoudingen van de tetraëder die gevormd wordt door de drie wielen en de positie van het zwaartepunt. Hoe breder de trike en hoe verder het achterwiel naar achter staat, hoe stabieler de trike.
niet helemaal juist , in dat geval zou je vlak voor je achterwiel en met een lange wielbasis minder snel omslagen dan een met een korte wielbasis. niet dus, de afstand tov de twee voorwielen is belangrijker zit je zwaartepunt tussen de wielen zal je het minst snel omslaan , een nadeel is dan wel dat wanneer je remt met je neus tegen de grond slaagt . en dus wordt het zwaartepunt naar achteren geschoven of maw je kont zit achter de vooras maar niet te veel en niet te weinig
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Plaats reactie