Go one, niet zo duur als men zou denken!

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

Re: waw met bionix

#61 Bericht door quattrovelootje »

dirk65 schreef:Inderdaad de alleweder heeft iets heel sympahtieks vind ik, maar na het lezen van het wel en wee van alt met zijn alleweder ben ik toch een beetje beginnen twijfelen (mss onterecht)
Je mag je idd niet blindstaren op één geval. Alt heeft pech gehad met de aankoop van zijn "wrak" (excusez-moi le mot), maar om daarom te zeggen dat je daarom zou gaan twijfelen ....
Ik heb inmiddels méér dan 13.000 km op mijn FAW staan en heb nog geen problemen of iets dergelijks met mijne bak gehad. Ook kwa onderhoud is het praktisch zo goed als niks meer sinds ik met een naafversnelling rij.

Tihamér -vindt Flevo mooier dan Alligt
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#62 Bericht door quattrovelootje »

Wouter schreef:kortom testen in de boodschap. de prijs die betaalt om te testen weegt niet op tegen de prijs van een miskoop.
Wijze woorden ! Ik ben niet persé op zoek naar een andere velomobiel (ben nog steeds dik tevreden met mijn alu bak), maar wil wel absoluut nen WAW testen, al is het maar om de vergelijking te kunnen ondervinden tussen geveerd en ongeveerd. Gaat nu toch voor héél binnenkort zijn en ik zal zeker mijn bevindingen laten geworden (ahum :roll: ).

Tihamér -best wel nieuwsgierig ja
i ride my bikes to ride my bikes

dirk65

#63 Bericht door dirk65 »

Tihamér -vindt Flevo mooier dan Alligt
Inderdaad, veel mooier, om eerlijk te zijn vind ik de Allight verschrikkelijk. Qua uiterlijk zijn de waw en de go, hoewel zeer verschillende types, aan elkaar gewaagd.
Het grote voordeel van met je hoofd binnenzitten heb ik een paar weken terug gemerkt toen ik in een hagel/stofsneeuwbui terechtkwam op de Oesterdam hier juist over de grens (en dat tegen de wind in met een voorband die aan het leeglopen was...)
Mijn bedoeling is eigenlijk om de velomobiel vooral in de winter te gebruiken voor woon-werk verkeer (30km enkel) en in de zomer de zelfbouw te gebruiken. Op die manier kan ik de vervanging van mijn Fiat Panda nog een paar jaar uitstellen.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#64 Bericht door quattrovelootje »

dirk65 schreef: Qua uiterlijk zijn de waw en de go, hoewel zeer verschillende types, aan elkaar gewaagd
Helemaal niet mee eens, maar smaken verschillen nu eenmaal. Gelukkig maar :wink:
dirk65 schreef:Het grote voordeel van met je hoofd binnenzitten heb ik een paar weken terug gemerkt toen ik in een hagel/stofsneeuwbui terechtkwam op de Oesterdam hier juist over de grens
Idd een groot voordeel, alhoewel ik me niet echt comfortabel voel in een bubbel of in een gesloten kap. Zoek het eerder in een "open" dakje. Het wordt voor mij ofwel wachten tot Flevobike hun ding op de markt brengt (áls dat ooit nog gebeurt) ofwel zelfs iets fabriceren (zal dus eerder dit laatste worden, vrees ik).

Tihamér -hoopt dat het gaat sneeuwen vandaag
i ride my bikes to ride my bikes

dirk65

#65 Bericht door dirk65 »

allewedertje schreef:
dirk65 schreef: Qua uiterlijk zijn de waw en de go, hoewel zeer verschillende types, aan elkaar gewaagd
allewedertje schreef:Helemaal niet mee eens, maar smaken verschillen nu eenmaal. Gelukkig maar :wink:
Eigenlijk heb je gelijk, de go is een stuk mooier :twisted:
Ik heb hier en daar al eens een kapje gezien voor een alleweder, maar nog absoluut niks dat op iets trekt. Misschien moeten we eens een wedstrijd uitschrijven om iets praktisch en mooi te laten ontwerpen.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#66 Bericht door Edje »

Dirk65,

Het ontwerpen is niet de kunst he. Maar van dat mooie ontwerp een verkoopbaar iets maken en de know how ontwikkelen om te produceren.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

Re: En dit stond in een artikel van bovenvermeld antwoord

#67 Bericht door Gast »

Dat deze rijder het presteert om er een kruissnelheid van 37 km/h uit weet te halen, hoeft totaal niets te zeggen.
ik haal gemiddeld kruissnelheden van 35-37 km/h met mijn m5 20/20, wat zou dit dan betekenen met een velomobiel? Heeft iemand daar enig idee van?

Groeten,

Kevin

dirk65

#68 Bericht door dirk65 »

Ik ben al blij als ik 24 km/u kan aanhouden. Als ik rustig fiets, dwz hartslag 125-130 haal ik gemiddeld 22 à 23 km/u. Kan natuurlijk ook wel liggen aan het feit dat het een zelfgebouwde fiets is met SRAM versnellingsnaaf met 7 versnellingen...

jean peinture
Neo Prof
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
Postcode: 3500
Fiets: rans stratus + birdy tour
Locatie: Hasselt
Contacteer:

#69 Bericht door jean peinture »

ik haal gemiddeld kruissnelheden van 35-37 km/h
worden gemiddelde en kruissnelheid hier niet doorheen gehaald? Want als ge gemiddeld die snelheden rijdt zijt ge heel goed bezig en moet ge gewoon wedstrijden gaan winnen. Als dat kruissnelheden zijn zijt ge nog goed aan het rijden maar ligt een ritgemiddelde beduidend lager, dichter bij de 30 per uur...
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)

Gast

#70 Bericht door Gast »

jean peinture schreef:
ik haal gemiddeld kruissnelheden van 35-37 km/h
worden gemiddelde en kruissnelheid hier niet doorheen gehaald? Want als ge gemiddeld die snelheden rijdt zijt ge heel goed bezig en moet ge gewoon wedstrijden gaan winnen. Als dat kruissnelheden zijn zijt ge nog goed aan het rijden maar ligt een ritgemiddelde beduidend lager, dichter bij de 30 per uur...
ik bedoel dat ik meestal kruissnelheden haal van 35-37, gemiddeld komt dat neer op zo'n 33 à 34 km/h. Mijn vraag was dus of er iemand weet wat ik aan kruissnelheden met een WAW of Quest zou halen?

Greetz,

Kevin

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#71 Bericht door Edje »

Met zon gemiddelde heb je geen velomobiel meer nodig, risico op opstijgen is te groot :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#72 Bericht door mario »

Denk ook dat als ter bij demijne vleugeltjes aanstaan dat hij vliegt,maar ik rijd nog steeds met met drie wielen op de grond. :D

Edje schreef:Met zon gemiddelde heb je geen velomobiel meer nodig, risico op opstijgen is te groot :wink:
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Gast

#73 Bericht door Gast »

over mijn 'wrak'
ik wil niemand pijn doen met mijn technische bevindingen
en meningen
daarom dat ik het ook post in de rubriek 'materiaal en techniek'

in t vervolg ga ik mijn bek houden betreffende een cult-VM
als de alleweder
ik merk dat mijn persoonlijke (en bloedeerlijke) mening niet
telt en ik er oprecht ongewild veel schade mee aanricht zowel bij
enthousiaste gebruikers als de ontwerpers zelve

mijn excuses daarvoor

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#74 Bericht door quattrovelootje »

alt schreef:over mijn 'wrak'
ik wil niemand pijn doen met mijn technische bevindingen
en meningen daarom dat ik het ook post in de rubriek 'materiaal en techniek'

in t vervolg ga ik mijn bek houden betreffende een cult-VM
als de alleweder ik merk dat mijn persoonlijke (en bloedeerlijke) mening niet telt en ik er oprecht ongewild veel schade mee aanricht zowel bij
enthousiaste gebruikers als de ontwerpers zelve
mijn excuses daarvoor
Pffft, overdrijf je niet een beetje ? Waarom zou jij je mening niet mogen geven en zou die niet meetellen ? t' Zijn toch allemaal grote mensen hier op het forum, wat is me dat nu (of heb je mss dreig sms-en gehad van AW-fanaten :twisted: ?) !
Trek het je niet aan en schrijf gewoon zoals je altijd al gedaan hebt. Diegenen die er niet tegen kunnen, moeten jouw berichtjes dan maar overlsaan.

Tihamér -verkiest de FAW, so what ?
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#75 Bericht door Jan.E »

Voor mijn part maakt ge van die AW een duikboot, zolang ge u er maar goed bij voelt. Niets van aantrekken en gewoon verder doen!!!!!

Gesloten