profi dry lube

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
bonfire
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 15:04
Postcode: 3600
Fiets: man ICE Sprint 2FS
Locatie: Genk
Contacteer:

profi dry lube

#1 Bericht door bonfire »

Iemand ervaring met "profi dry lube" aaanbevolen door HPVelotechnik(Scorpion)??

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

#2 Bericht door DennisTheMenace »

Ik denk dat dat hetgeen is wat ik nu gebruik. Ik heb de finish line Teflon dry lube.
Pro: trekt weinig of geen vuil aan, vormt geen zwarte brei.
Contra: moet blijkbaar elke 200 km toch opnieuw smeren, en ik rij niet in de regen.
Vind het niet slecht maar als ik iets vind dat langer houdt, zou ik daarvoor toch gaan.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

vroeger gebruikte ik teflonspray uit den aldi, als je in de regen hebt gereden, ketting afdrogen met een vod en ketting opnieuw inspuiten met teflonspray, dan hoeft het niet meer tot je weer in de regen rijd, of gewoon tot je vind dat hij te droog loopt :-)

nu gebruik ik een smeermiddel dat ik van M5 heb gekregen, en als dat uit is, ga ik een smeermiddel (dat ik al heb) van morgan blue proberen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

#4 Bericht door Almereweder »

Ik heb wel eens een ander merk 'Dry Lube' teflon spray gebruikt op mijn tweewieler, maar kon niet echt iets merken van een smerende werking. Ook tegen regen biedt het geen enkele bescherming. Gebruik de fiets voor woon-werk verkeer en heb geen zin/ tijd om elke keer als het regent m'n ketting te drogen en te smeren :oops: Gebruik nu weer gewoon dunne olie met teflon-toevoeging om mijn ketting te smeren.

bonfire
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 15:04
Postcode: 3600
Fiets: man ICE Sprint 2FS
Locatie: Genk
Contacteer:

profi dry lube

#5 Bericht door bonfire »

ik heb eens een trike gehuurd.Deze was PRIMA onderhouden maar het enige wat ik vervelend vond.....mijn broek zat onderaan vol met vet/smeer
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit fenomeen niet met profi dry lube op zou treden..............
Ik wil ermee naar mijn werk rijden enkan niet met een broek vol olie/smeer aankomen
Laatst gewijzigd door bonfire op di 22 jun 2010, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#6 Bericht door marn »

ik gebruik een of andere bus die vroeger voor motorketting bedoeld was
zelfde als die teflon dingen vermoed ik
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

ik vrees dat een ketting moet gesmeert worden, en dat een gesmeerde ketting altijd zijn sporen zal nalaten. Zelf een dagelijksonderhouden ketting :?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: profi dry lube

#8 Bericht door Almereweder »

bonfire schreef:...Ik wil ermee naar mijn werk rijden en kan niet met een broek vol olie/smeer aankomen
...dan trek je toch gewoon een fietsbroek aan? Nette broek op kantoor hangen in je kluisje of kast...

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#9 Bericht door Jef »

bonfire schreef:Ik wil ermee naar mijn werk rijden enkan niet met een broek vol olie/smeer aankomen
- zonder broek rijden :shock:
- fietsbroek gebruiken en wisselen op het werk :wink:
- ouderwetse fietsspelden gebruiken om uw broek van de ketting weg te houden. 8)

Met elke fiets en smering heb je het risico op een vuile oliebroek bij aankomst.
Zelf gebruik ik gewoon smeermiddel uit een spuitbuske van den Decathlon, en een korte broek (of lange koersbroek in de winter).
Nadeel: de ketting is regelmatig van een zwart papje voorzien :cry: , maar het smeert goed :lol:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

#10 Bericht door CapoJan »

Sinds een paar maanden schakelde ik over van een spuitbus naar een knijpflesje (No Flats Joe's Nano Lube): elke druppel komt op de ketting terecht. Lijkt lang te blijven zitten, want ik moet maar om de pakweg 400 km opnieuw smeren.
Nadeel: op elke schakel moet een druppel komen en een ligfiets heeft een héél lange ketting...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

je je broek of been vol kettingsmeer hangt, steek er dan een kettingbuis over, verlies is naar het schijnt heel klein
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#12 Bericht door Jef »

Spruitje, dat verlies is idd heel klein maar,.... ik heb een buis over de ketting van mijn Lynx en met een 'gewone' lange broek rijden geeft toch nog smeer aan de broek. Overgang van buis naar open ketting is onderaan een verzamelplekje voor opgehoopt smeervet en straatvuil. En daar wappert de broek tegen op een ligger, ook op het tandwiel trouwens. Visueel eventjes voorstellen: uw broek komt bovenaan het trapmoment en gaat verder omhoog (inertie + tegenwind) uw been zakt dan terug en de broekspijp waaiert open.... recht op het tandwiel, schuift van dat tandwiel af recht op de ketting.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

dan moet ge een kettingafscherming plaatsen a la op mijn trike he, dan ben je iets veiliger voor kettingsmeer en blijft het vuil op de ketting zitten :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:dan moet ge een kettingafscherming plaatsen a la op mijn trike he, dan ben je iets veiliger voor kettingsmeer en blijft het vuil op de ketting zitten :-)
En wat voor afscherming! Zelfs een P-90 geraakt er niet door! :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie