Fietsschoenen voor elke dag?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

Fietsschoenen voor elke dag?

#1 Bericht door Willem »

Bestaan er schoenen waarop er spd plaatjes gemonteerd kunnen worden, maar die toch (zeer) comfortabel zijn om (een hele dag) gewoon mee rond te lopen? Of hebben alle fietsschoenen sowieso een volledig stijve zool?
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

Re: Fietsschoenen voor elke dag?

#2 Bericht door WFvN »

Willem schreef:Bestaan er schoenen waarop er spd plaatjes gemonteerd kunnen worden, maar die toch (zeer) comfortabel zijn om (een hele dag) gewoon mee rond te lopen? Of hebben alle fietsschoenen sowieso een volledig stijve zool?
Ik loop nagenoeg altijd op m'n fietsschoenen (goed, thuis gaan de slippers aan maar op het werk e.d. loop ik op m'n fietsschoenen).

Ik heb deze shimanoschoenen:

Afbeelding

Een stel veterschoenen dus welke wat op sportschoenen lijken (zijn het natuurlijk ook ;) )
De voet kan mooi afwikkelen tijdens het lopen. Nooit pijnlijke voeten of blaren gehad met m'n fietsschoenen.

Enig puntje waar je wel op moet letten: zeker na langere tijd dragen willen de plaatjes onder de zool uitkomen (zolen slijten sneller dan de plaatjes), dat kan schade opleveren aan vloeren.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#3 Bericht door marksje »

Toch even opletten bij het trappen lopen want hierbij plooit de zool iets meer en komen die plaatjes eerst, voor de eigenlijke zool, op de grond ;en ik spreek van ondervinding.

Geplaatst: Di 16 Mei 2006, 20:12
Fietsschoenen, ook al zijn het MTB'ers met ingebouwde spd plaatjes, dienen dan blijkbaar toch om te fietsen.
Vanavond vijf uur; ik verkleed mij van flik in coureur. Ik kom den trap af. Tik, tik tik tik tik, zwiep, voeten vooruit en plat op mijnen rug verder den trap af. Halfweg blijf ik liggen, mijn drinkbus rolt rustig verder, trap per trap tot gans beneden. Efkes versuft blijven zitten en naar adem happen. De schade opmeten. Blijkbaar niets gebroken alleen een zere plek op de rug onder het linker schouderblad, een plek die nog meer pijn doet als ik diep inadem. Spijts mij aangeboden werd om mij naar huis te voeren, toch op mijne fiets naar huis gekomen. Mijn benen lijken perfekt in orde en de zere plek rust niet op mijn zadel, Oef ! Nu een uur of vier later, een beetje stijf overal. Wat gaat dat morgen geven.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie