Nieuwe velomobiel op komst? De Thunderstorm

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

Nieuwe velomobiel op komst? De Thunderstorm

#1 Bericht door Johan Clerx » do 24 aug 2006, 12:23


Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2000
Fiets: Quattrovelo 66
Contacteer:

#2 Bericht door quattrovelootje » do 24 aug 2006, 20:03

Wel gek dat er geen fotoos van de zijkant van deze velomobiel opstaan. Wss is het nog een prototype. Kent iemand een link met meer info ?

Tihamér -wil meer weten, zoals gewoonlijk :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

rik
General Manager
Berichten: 3113
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Ice sprint1 26"
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#3 Bericht door rik » do 24 aug 2006, 20:44

Wel gek dat er geen fotoos van de zijkant van deze velomobiel opstaan. Wss is het nog een prototype. Kent iemand een link met meer info ?
Die staan er toch wel degelijk hoor. Kijk maar eens bij ubersicht, maar dan onderaan op pagina 2 klikken. Daar staan 2 foto's en dezelfde foto's kan je ook zien in de diashow (laatste 2 foto's).

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#4 Bericht door marksje » do 24 aug 2006, 21:03

allewedertje schreef:Wel gek dat er geen fotoos van de zijkant van deze velomobiel opstaan. Wss is het nog een prototype. Kent iemand een link met meer info ?

Tihamér -wil meer weten, zoals gewoonlijk :wink:
Op dat oranje pijltje klikken en dan "nächste seite" en ge hebt een zijaanzicht. Betreft een nieuw "ding" genaamd "Thunderstorm". Zal worden voorgesteld op EUROBIKE (begin sept) in Friedrichshafen en IFMA (halfweg sept) in Keulen. Basis is de Stein Nomad met een omkasting van Leitra.
...en gij nu :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
ZesPak
Neo Prof
Berichten: 206
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
Postcode: 9120
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Melsele
Contacteer:

#5 Bericht door ZesPak » do 24 aug 2006, 21:15

ja, op die zijwaartse foto's lijkt het wel of hij wijst sterk met z'n neus naar de grond
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2000
Fiets: Quattrovelo 66
Contacteer:

#6 Bericht door quattrovelootje » do 24 aug 2006, 22:15

rik schreef:Die staan er toch wel degelijk hoor. Kijk maar eens bij ubersicht, maar dan onderaan op pagina 2 klikken. Daar staan 2 foto's en dezelfde foto's kan je ook zien in de diashow (laatste 2 foto's).
Het zal wel aan mijn slaapkop liggen, maar ik heb die 2 laatste fotoos ook gezien. Daar staan toch 3 Leitra's op en maar 1 Thunderstorm ??? Op de laatste foto van de 1e bladzijde staan diezelfde 3 Leitra's met 1 Thunderstorm tussen en daar zijn die 2 fotoos op de 2e pagina toch ook van ? Maw : er is geen foto van de volledige zijkant van de Thunderstorm, want daar staat een Leitra voor !

Als de basis een Nomad is, heeft die alleen achtervering. Hopelijk zal de versie die in die Thunderstorm zit, vooraan ook vering hebben.

Tihamér -ligt het nu aan mij of ????
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Koendert
Neo Prof
Berichten: 194
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
Fiets: Optima Baron
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

#7 Bericht door Koendert » vr 25 aug 2006, 14:09

lelijke kleur.

Dat ik geen foto ziet van het volledige zij-aanzicht maakt me wantrouwig over de echtheid.

Groetenis,

Koendert

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2000
Fiets: Quattrovelo 66
Contacteer:

#8 Bericht door quattrovelootje » zo 03 sep 2006, 14:33

Voor de geïnteresseerden : er zijn nog fotoos verschenen van de Thunderstorm, deze keer ook mét zijkant :

http://www.pixum.de/members/bikerevolut ... a1731d7a61

Tihamér -nog steeds niet erg geïnteresseerd
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#9 Bericht door WFvN » zo 03 sep 2006, 15:10

Ik vind het meer een 'gejatte Leitra' dan een 'nieuwe velomobiel'
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Koendert
Neo Prof
Berichten: 194
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
Fiets: Optima Baron
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

#10 Bericht door Koendert » zo 03 sep 2006, 17:38

WFvN schreef:Ik vind het meer een 'gejatte Leitra' dan een 'nieuwe velomobiel'
Dat dacht ik ook. Toch zijn er een paar zaken duidelijk anders. Zoals de wielen die in de carrosserie zitten en niet uitsteken zoals bij de Leitra. Het bevreemd me wel dat ik ook een model zie met de wielen er weer buiten zoals de Leitra dan is het helemaal een kopie op dat viese kleurtje na dan.

Groetenis,
Koendert

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#11 Bericht door WFvN » zo 03 sep 2006, 18:41

Er staan op de foto's met 4 van die dingen ook 2 echte Leitra's.

Er zitten in wezen maar 2 verschilen tussen de Thunderstorm en de Leitra:
1) de wielen die bij de Leitra buiten de stroomlijn zitten en bij de Thunderstorm erin
2) de Thunderstorm lijkt wat lager te zijn.

Maar het hele uiterlijk is gewoon van de Leitra overgenomen.

Ik vraag me wel serieus af hoe handig die fiets in onze woonwijk zou zijn. Met de Versatile met bijvoorbeeld Monte Carlo's eronder zit je al snel met je neus aan de grond bij belachelijke constructies die ze hier verzonnen hebben. Sinds ik op de dikkere Marathon Racers rijd, heb ik er veel minder last van. Maar als ik dus kijk naar die Leitra-wanabees dan denk ik dat je daarmee helemaal snel met de neus aan de grond zit.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#12 Bericht door marini » zo 03 sep 2006, 20:41

ja maar aan het instap gemak kan niemand tippe zene :D
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#13 Bericht door WFvN » zo 03 sep 2006, 21:39

Vergeet niet die mega korte draaicirkel van de Leitra.... en de mogelijkheid om de kap te verwijderen en echt cabrio te rijden. Mooie mogelijkheden aan een (vind ik) niet echt mooie fiets.

Ik zit trouwens wel te zoeken naar de 'instap' van die nieuwe Thunderdinges. Volgens mij is die anders dan bij de Leitra
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Koendert
Neo Prof
Berichten: 194
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
Fiets: Optima Baron
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

#14 Bericht door Koendert » ma 04 sep 2006, 2:41

Het lijkt mij een zelfbouw-project. Waarbij duidelijk de Leitra als voorbeeld heeft gediend. In dit licht een puike prestatie!

En als we nog even over afwijkingen doorgaan ten op zichte van de echte Leitra-sport dan mis ik bij de wanna-be echte luchhappers aan de flanken. De in hammen bij de wanna-be lijken mij meer show dan een functie te hebben of lijken ze dicht omdat ze afgesloten zijn zoals dat ook kan bij de Leitra? De instap lijkt mij moeilijker omdat zo aan de snede te zien in de behuizing de naar voren slaande kap veel minder diep door het midden naar beneden door de body gaat. Ook schijnt deze Storm (in een glas water) niet over de wel bekende flippers te beschikken in het midden van de body om richting mee aan te geven.

Verhogingen in het wegdek lijken mij idd een probleem zoals Wilfred al reeds aan gaf ook als je kijkt naar de kettingloop die maar 2 cm. van de grond af is.

Ik vind de echte Leitra overigens wel een mooi ding. Al zou het alleen al vanwege de functienaliteit zijn.

Groetenis,
Koendert

Gast

#15 Bericht door Gast » zo 09 mar 2008, 20:32

Ondertussen is die voorbij het teststadium.....

Ziet er (voor mij tenminste) confortabel uit.

Rest...zal de toekomst uitwijzen zeker.

http://www.velomobilforum.de/forum/show ... hp?t=15616

Plaats reactie