Vederlicht en superstijf: de nieuwe M5 Carbon High Racer

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

Vederlicht en superstijf: de nieuwe M5 Carbon High Racer

#1 Bericht door Proes »

Na een half jaar voorbereiding is op Cycle Vision de nieuwe M5 Carbon High Racer gepresenteerd, de lichtste en stijfste productiefiets op aarde! Stijver dan iedere vergelijkbare fiets van aluminium. Deze supersnelle fiets combineert een grote wieldiameter met een spectaculair lage zithoogte van slechts 48 centimeter.

Technische gegevens
Gewicht prototype: circa 8 kg
Gewicht productiefiets: 6,5 kg
Zithoogte: 48 cm
Wielbasis: 138 cm
Zithoek: instelbaar
Bracket: traploos instelbaar
Afmontage: naar keus
Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 26 inch voorwiel: 84 cm
Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 28 inch voorwiel: 89 cm
Bij keuze voor 26 inch voorwiel: mono carbon voorvork
Bij keuze voor 28 inch voorwiel: dubbele carbon voorvork
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#2 Bericht door Proes »

Het berichtje hierboven heb ik zonet van de website van M5 geplukt.

Als hoge-racer (SeiranSL) spreekt dit model mij echt wel aan.
De fiets is namelijk nog iets lichter, misschien ook stijver, de zithoogte is net iets lager...
Als iemand deze fiets ooit ergens ziet staan in een winkel, laat het me weten want ik wil hem erg graag testen!!!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Vasco
Junior
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 06 jul 2005, 14:28
Contacteer:

#3 Bericht door Vasco »

Ligt het aan mij of staat het nu niet meer op de site van m5?
No war, voer de zeekomkommer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

Staat blijkbaar op een bijpagina, http://www.m5-ligfietsen.com/main.php

Mooi fieske, maar zal weer geld kosten ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

cable guy
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 06 dec 2004, 13:23
Postcode: 2170
Fiets: 20' 20' van de marini stal
Locatie: Merksem
Contacteer:

#5 Bericht door cable guy »

:D
Laatst gewijzigd door cable guy op ma 22 mei 2006, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

cable guy
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 06 dec 2004, 13:23
Postcode: 2170
Fiets: 20' 20' van de marini stal
Locatie: Merksem
Contacteer:

#6 Bericht door cable guy »

:D
Laatst gewijzigd door cable guy op ma 22 mei 2006, 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.

cable guy
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 06 dec 2004, 13:23
Postcode: 2170
Fiets: 20' 20' van de marini stal
Locatie: Merksem
Contacteer:

#7 Bericht door cable guy »

Inderdaad mooi en voor M5 zeer goed te doen voor de niet 2meters onder ons.

De z-bone is hier een ook een mooi voorbeeld van en die was wel betaalbaar.
http://www.reynoldsweldlabs.com

Gebruikersavatar
sietse
Junior
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 23:17
Postcode: 2900
Locatie: Schoten
Contacteer:

#8 Bericht door sietse »

niet te veel van geloven, de verkoper heeft zelf gezegd dat de voorvork niet superstijf was. Volgens M5 ter plaatse was de fiets 8 kg met 105 shimano afgemonteerd. 7.2kg met record groep. 6.5 kg lijkt me sterk overdreven, misschien haalbaar met heel duur materiaal.
mooie fiets overigens maar sneller??????

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#9 Bericht door Proes »

Gewicht prototype staat duidelijk als 8 kg aangegeven.
Productiemodel zullen we inderdaad even moeten afwachten maar geef nu toe ... alles onder de 8 kg is toch schitterend, niet?

Sneller ... dat zal de stijfheid bepalen en wil ik graag later testen zodat ik kan vergelijken met mijn SeiranSL.
Bergop zal hij allicht goed gaan!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Plaats reactie