Vederlicht en superstijf: de nieuwe M5 Carbon High Racer
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Vederlicht en superstijf: de nieuwe M5 Carbon High Racer
Na een half jaar voorbereiding is op Cycle Vision de nieuwe M5 Carbon High Racer gepresenteerd, de lichtste en stijfste productiefiets op aarde! Stijver dan iedere vergelijkbare fiets van aluminium. Deze supersnelle fiets combineert een grote wieldiameter met een spectaculair lage zithoogte van slechts 48 centimeter.
Technische gegevens
Gewicht prototype: circa 8 kg
Gewicht productiefiets: 6,5 kg
Zithoogte: 48 cm
Wielbasis: 138 cm
Zithoek: instelbaar
Bracket: traploos instelbaar
Afmontage: naar keus
Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 26 inch voorwiel: 84 cm
Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 28 inch voorwiel: 89 cm
Bij keuze voor 26 inch voorwiel: mono carbon voorvork
Bij keuze voor 28 inch voorwiel: dubbele carbon voorvork
Technische gegevens
Gewicht prototype: circa 8 kg
Gewicht productiefiets: 6,5 kg
Zithoogte: 48 cm
Wielbasis: 138 cm
Zithoek: instelbaar
Bracket: traploos instelbaar
Afmontage: naar keus
Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 26 inch voorwiel: 84 cm
Minimale binnenbeenlengte bij gebruik van 28 inch voorwiel: 89 cm
Bij keuze voor 26 inch voorwiel: mono carbon voorvork
Bij keuze voor 28 inch voorwiel: dubbele carbon voorvork
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Het berichtje hierboven heb ik zonet van de website van M5 geplukt.
Als hoge-racer (SeiranSL) spreekt dit model mij echt wel aan.
De fiets is namelijk nog iets lichter, misschien ook stijver, de zithoogte is net iets lager...
Als iemand deze fiets ooit ergens ziet staan in een winkel, laat het me weten want ik wil hem erg graag testen!!!
Als hoge-racer (SeiranSL) spreekt dit model mij echt wel aan.
De fiets is namelijk nog iets lichter, misschien ook stijver, de zithoogte is net iets lager...
Als iemand deze fiets ooit ergens ziet staan in een winkel, laat het me weten want ik wil hem erg graag testen!!!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Staat blijkbaar op een bijpagina, http://www.m5-ligfietsen.com/main.php
Mooi fieske, maar zal weer geld kosten
Mooi fieske, maar zal weer geld kosten
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
-
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: ma 06 dec 2004, 13:23
- Postcode: 2170
- Fiets: 20' 20' van de marini stal
- Locatie: Merksem
- Contacteer:
Inderdaad mooi en voor M5 zeer goed te doen voor de niet 2meters onder ons.
De z-bone is hier een ook een mooi voorbeeld van en die was wel betaalbaar.
http://www.reynoldsweldlabs.com
De z-bone is hier een ook een mooi voorbeeld van en die was wel betaalbaar.
http://www.reynoldsweldlabs.com
- sietse
- Junior
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 23:17
- Postcode: 2900
- Locatie: Schoten
- Contacteer:
niet te veel van geloven, de verkoper heeft zelf gezegd dat de voorvork niet superstijf was. Volgens M5 ter plaatse was de fiets 8 kg met 105 shimano afgemonteerd. 7.2kg met record groep. 6.5 kg lijkt me sterk overdreven, misschien haalbaar met heel duur materiaal.
mooie fiets overigens maar sneller??????
mooie fiets overigens maar sneller??????
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Gewicht prototype staat duidelijk als 8 kg aangegeven.
Productiemodel zullen we inderdaad even moeten afwachten maar geef nu toe ... alles onder de 8 kg is toch schitterend, niet?
Sneller ... dat zal de stijfheid bepalen en wil ik graag later testen zodat ik kan vergelijken met mijn SeiranSL.
Bergop zal hij allicht goed gaan!
Productiemodel zullen we inderdaad even moeten afwachten maar geef nu toe ... alles onder de 8 kg is toch schitterend, niet?
Sneller ... dat zal de stijfheid bepalen en wil ik graag later testen zodat ik kan vergelijken met mijn SeiranSL.
Bergop zal hij allicht goed gaan!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)