Verschil Leiba met WAW
-
- Junior
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 23:56
- Postcode: 3910
- Fiets: Giant XtC3
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer:
Verschil Leiba met WAW
Dag jongens en meisjes,
gisteren gereden met een Leiba (die van Raf). Heerlijk karretje moet ik zeggen... maar een heel verschil met een WAW (vooral veel comfortabeler).
Maar nu zit ik met een vraagje eigenlijk. Weet iemand wat het verschil is tussen de twee wat betreft de snelheid die je haalt als je een gelijke inspanning doet?
Iedereen neemt aan dat de WAW de snelste is maar hoe groot is het verschil dan?
Als je me kan helpen...
Groetjes Geert
gisteren gereden met een Leiba (die van Raf). Heerlijk karretje moet ik zeggen... maar een heel verschil met een WAW (vooral veel comfortabeler).
Maar nu zit ik met een vraagje eigenlijk. Weet iemand wat het verschil is tussen de twee wat betreft de snelheid die je haalt als je een gelijke inspanning doet?
Iedereen neemt aan dat de WAW de snelste is maar hoe groot is het verschil dan?
Als je me kan helpen...
Groetjes Geert
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Verschil Leiba met WAW
Welke is vm is "vooral veel comfortabeler"?geertalders schreef:gisteren gereden met een Leiba (die van Raf). Heerlijk karretje moet ik zeggen... maar een heel verschil met een WAW (vooral veel comfortabeler).
Over de snelheid moet niet getwijfeld: daar wint de WAW het ontegensprekelijk op de Leiba. De WAW behoort tot de snelste velomobielen en zijn enigste concurrent daarbij is de Quest.
-
- Junior
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 23:56
- Postcode: 3910
- Fiets: Giant XtC3
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer:
-
- Junior
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 23:56
- Postcode: 3910
- Fiets: Giant XtC3
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer:
- tom peeters
- Neo Prof
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
- Postcode: 9100
- Fiets: leiba
- Locatie: sint-niklaas
- Contacteer:
Ik heb nog geen koers gereden met mijn Leiba tegen een WAW. Misschien maar best ook, want ik denk dat ik al vlug de duimen zal moeten leggen. Maar het kan natuurlijk ook nog aan mijn mindere conditie liggen .........
Bij normale weersomstandigheden (geen zware tegenwind) en met een normale ondergrond (vlak wegdek) kan ik zonder overdreven inspanning gedurende enkele tientallen kilometers een kruissnelheid van 30km/uur aanhouden. Wellicht doen de WAW-rijders beter.
Bij de keuze van een VM moet je zoveel mogelijk aspecten in kaart brengen. Snelheid zal zeker een belangrijk aspect zijn, maar ook niet het enige.
Bij normale weersomstandigheden (geen zware tegenwind) en met een normale ondergrond (vlak wegdek) kan ik zonder overdreven inspanning gedurende enkele tientallen kilometers een kruissnelheid van 30km/uur aanhouden. Wellicht doen de WAW-rijders beter.
Bij de keuze van een VM moet je zoveel mogelijk aspecten in kaart brengen. Snelheid zal zeker een belangrijk aspect zijn, maar ook niet het enige.
tom peeters
- tom peeters
- Neo Prof
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
- Postcode: 9100
- Fiets: leiba
- Locatie: sint-niklaas
- Contacteer:
Ik heb nog geen koers gereden met mijn Leiba tegen een WAW. Misschien maar best ook, want ik denk dat ik al vlug de duimen zal moeten leggen. Maar het kan natuurlijk ook nog aan mijn mindere conditie liggen .........
Bij normale weersomstandigheden (geen zware tegenwind) en met een normale ondergrond (vlak wegdek) kan ik zonder overdreven inspanning gedurende enkele tientallen kilometers een kruissnelheid van 30km/uur aanhouden. Wellicht doen de WAW-rijders beter.
Bij de keuze van een VM moet je zoveel mogelijk aspecten in kaart brengen. Snelheid zal zeker een belangrijk aspect zijn, maar ook niet het enige.
Bij normale weersomstandigheden (geen zware tegenwind) en met een normale ondergrond (vlak wegdek) kan ik zonder overdreven inspanning gedurende enkele tientallen kilometers een kruissnelheid van 30km/uur aanhouden. Wellicht doen de WAW-rijders beter.
Bij de keuze van een VM moet je zoveel mogelijk aspecten in kaart brengen. Snelheid zal zeker een belangrijk aspect zijn, maar ook niet het enige.
tom peeters
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Wat de snelheid betreft: moet je zelf ondervinden denk ik. Ik heb alleszins een serieus verschil ondervonden tussen mijn Cabbike en mijn WAW.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
Laatst gewijzigd door DY op vr 10 mar 2006, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Wat de snelheid betreft: moet je zelf ondervinden denk ik. Ik heb alleszins een serieus ondervonden tussen mijn Cabbike en mijn WAW.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Wat de snelheid betreft: moet je zelf ondervinden denk ik. Ik heb alleszins een serieus ondervonden tussen mijn Cabbike en mijn WAW.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Wat de snelheid betreft: moet je zelf ondervinden denk ik. Ik heb alleszins een serieus ondervonden tussen mijn Cabbike en mijn WAW.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Wat de snelheid betreft: moet je zelf ondervinden denk ik. Ik heb alleszins een serieus ondervonden tussen mijn Cabbike en mijn WAW.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
"Ik geloof" Wat de snelheid betreft: moet je zelf ondervinden denk ik. Ik heb alleszins een serieus ondervonden tussen mijn Cabbike en mijn WAW.
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook. "he DY"
De warmte in de zomer! Tja, warm is het alleszins. Bij mijn cabbike kon ik de zijruiten uithalen en de voorruit naar beneden schuiven. Maar dit resulteert zich sterk in snelheidsverlies, maar wel zalig.
Bij de WAW kun je cabrio rijden en dan valt de warmte eigenlijk wel mee.
Natuurlijk, als het 30° is, is het uiteraard warm in de velomobiel ook. "he DY"
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen