de DIGI-WAW hoe zit het ermee

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#16 Bericht door Wijnandt »

de bakker schreef:Rare gasten die velomobielrijders. Je hoort ze steeds maar praten over minder gewicht en wat
lees ik daar bij onze vriend Wijnandt. Die heeft jandorie lood (LOOD) aan z'n trappers gehangen.
'k Neem aan dat de bakker ook in z'n professie weet te rekenen met gewichten, zodat-ie het onderstaande op waarde weet te schatten.

Eerst het lood op de pedalen: per pedaal is dat 25 gram, dus per fiets is het 50 gram.
M'n WAW (totaalgewicht ca. 30 kg) en m'n GrassHopper (totaalgewicht ca. 17 kg) zijn elk 0,05 kg zwaarder geworden.

Erger is het met de andere zooi die ik altijd in m'n WAW meesleep. Een overzicht daarvan:

1,2 kg: tasje dat met elke fiets meegaat; daarin zit fietsgereedschap, portemonnaie, sleutelbos, pakje zakdoeken, kam, mobieltje/PDA, SmartLink
4,0 kg: rugzakje met 4 blikjes frisdrank, fietspompje, fietsslot, supermarkttas met fleeceshirt en regenjack

Bij elkaar dus 5,2 kg zooi.

En, Daniel, wat neem jij altijd mee in je Quest en hoeveel weegt dat bij elkaar? :twisted:
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#17 Bericht door Luc Willaert »

Wijnandt schreef:En, Daniel, wat neem jij altijd mee in je Quest en hoeveel weegt dat bij elkaar? :twisted:
Vooral veel boterkoeken natuurlijk. En het zijn lekkere - weet ik uit ondervinding.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#18 Bericht door de bakker »

Beste Wijnandt,

enkel het noodzakelijke neem ik mee. ik kan hier een lijstje maken maar dat heeft weinig zin denk ik. ietwat materiaal om banden te wisselen en zelfs om ketting te herstellen. reserve binnen (2) en buitenband. jasje eveneens om bij panne en regen een lekke band te wisselen en een drankje.

ik geef toe dat de gewichtjes aan de trappers een minimum zijn maar zo begint het zwaarder maken natuurlijk. trouwens vier blikjes drank om gewoon rond te bollen is ook nodeloos gewicht. het is misschien een tip om petflesjes (twee) mee te nemen. die hoef je niet steeds helemaal leeg te drinken. is er eentje leeg dan een ander aanschaffen. hier in belgie is dat toch steeds mogelijk.

nu en dan gaat alles toch es uit de velomobiel om de boel her in te richten. telkens opnieuw zie ik dan dat er toch reeds nieuwe 'brol' is binnengeslopen.

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#19 Bericht door Brechtix »

Wijnandt schreef:'k Ben zo vrij om te veronderstellen dat het allemaal niet zo eenvoudig is als de vragenstellers denken.
Dank u voor het begrip. :)
Bijlagen
Digiwaw 007.jpg
Digiwaw 005.jpg
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#20 Bericht door Edje »

Ni laten opjagen Brechtix,

De Digitwaw ziet er knap uit, maakt er een mooi product van, zoals zijn broertje ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#21 Bericht door nestofdragons »

Knappe kist!

Gaan jullie nu ook gebruik maken van ingebouwde lichten of gaan we nog steeds alles buiten monteren?
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#22 Bericht door Wijnandt »

de bakker schreef:het is misschien een tip om petflesjes (twee) mee te nemen. die hoef je niet steeds helemaal leeg te drinken. is er eentje leeg dan een ander aanschaffen. hier in belgie is dat toch steeds mogelijk.
Dank voor de tip! Ook hier in Nederland is het mogelijk gebleken om PET flesjes te kopen met de passende sportdrank. En die zijn ook nog veel gemakkelijker te gebruiken om onderweg even de keel te smeren.

Bijkomend voordeel: WAW015 is nòg stiller geworden! :D
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#23 Bericht door Wouter D »

ik vind die digiwaw de stilste velomobiel van allemaal
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#24 Bericht door WFvN »

de bakker schreef:rare gasten die velomobielrijders.

je hoort ze steeds maar praten over minder gewicht en wat lees ik daar bij onze vriend Wijnandt . Die heeft jandori lood (LOOD) aan z'n trappers gehangen.
Ach.... lood aan de trappers heb ik (nog?) niet. Maar je wil niet weten wat ik allemaal standaard in m'n fiets meezeul buiten het extra gewicht aan elektronica:
- paraplu (waarom? Kweet niet, een keer voor een tocht erin gelegd en nooit meer eruit gehaald)
- originele Versatilezeiltje
- 1/2e liter cola (emergency-vocht-en-suikers zeg maar)
- tie-wraps
- velomobielenflyers
- uitdraai van de wetten (denk aan de 75-cm-regel)
- 3 kleine tubes met garagezeep, afwasmiddel en vaseline (in elke tube 1 soort)
- fietsmultitool (je houdt van knutselen of niet.... nooit gebruikt met m'n Versatile)
- 2 spijkers (verd*md handig als je je achterband wil vervangen zonder de fiets op z'n kant te leggen; spijkers gebruik ik om de remhendels van de voorwielen te blokkeren)
- 2 noodlampjes; wit en rood
- handschoenen
- kolletje
- muts
- Fietsjack
- reservebril en reserveglazen
- ringslot
- ketting die bij het ringslot hoort
- 2 buitenbanden
- 2 binnenbanden
- fietspomp (Sigma Lambdajet)
- plakspullen
- toiletrol (ja echt....)

En toen wist ik het niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik daarmee alles gehad heb maar wel het meeste (of mogelijk toch alles)

Dan heb ik dagelijks ook nog eens m'n schoolspullen mee en een tas met droge bovenkleding. Soms komt daar nog een fototas bij met digitale spiegelreflexbody, 2 lenzen, flits, accu's en batterijen, laders en nog wat kleine dingetjes.

En ja, daarmee rijd ik deze tijd van het jaar 32 km/h mee met normale inspanning (gewoon lekker doortrappen). Stevig aanzetten en ik haal de 40, soms 45 en zelfs soms 50 km/h.

(een Quest zou helemaal niet goed zijn voor mij.... dan zou ik auto's bijhouden die 80 rijden :lol: )
amaai nie, die zal geen waterzakken meer moeten vervoeren als er een stormpje opzet.
Man.... een orkaan krijgt mij (met m'n Versatile) nog niet van de grond. Wellicht is een atoombom genoeg om mij van m'n plek te krijgen ;)
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gast

#25 Bericht door Gast »

hup alex hup,
epoxy mixen maar
geen leker ofte drup,
alweer een staartje klaar

de digi-waw zal blinken,
een symmetrische orgie
de waw zal dus verflinken,
door brechtix zijn genie

Gast

#26 Bericht door Gast »

DigiWaW blinken of niet, vanaf 14 april geen Digi maar Real!
Een blinkende WaWaWawW017 ophalen bij Dries, Jottum!
Kunnen ze vriendjes worden, Waw017 en Q133
Groet u allen, Marc V.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#27 Bericht door paulheyndrickx »

Marc schreef:Een blinkende WaWaWawW017 ophalen bij Dries, Jottum!

Groet u allen, Marc V.
Heb hem gisteren gezien bij Dries. Prachtig gewoon. Blinken doet hij zeker, maar welke kleur is het eigenlijk?

waw019 zal een week later klaar zijn.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#28 Bericht door quattrovelootje »

Marc schreef:DigiWaW blinken of niet, vanaf 14 april geen Digi maar Real! Een blinkende WaWaWawW017 ophalen bij Dries, Jottum!
Dus als ik het goed begrijp, is WAW vanaf nr 17 weer wat veranderd/verbeterd ? Wat zijn precies de verbeteringen vanaf dat model ?

Tihamér -gewoon nieuwsgierig ja ...
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#29 Bericht door eeuwige reiziger »

paulheyndrickx schreef:Heb hem gisteren gezien bij Dries. Prachtig gewoon. Blinken doet hij zeker, maar welke kleur is het eigenlijk?
Eergisteren had ik het genoegen die WAW in het echt te mogen zien. En inderdaad, hij blinkt en fonkelt! Een praatje gemaakt met zowel Dries als Alex. Blijkbaar gaat het goed vooruit met de WAW-productie, want er zijn een hele reeks bestellingen binnen. En Vlaanderen zendt weer z'n zonen uit, daar een aantal WAW's hun heil zullen zoeken in de VS, Canada, Nederland en Denemarken. Ik vernam ook dat men druk aan het nadenken is om nog allerlei verbeteringen aan te brengen.

Gast

#30 Bericht door Gast »

RAL6027 is de kleur en ik heb em laten bouwen in "light" versie.
Maar eerst nog even zelf wat "lighter"zien te worden...
Wat de verbeteringen zijn tov de eerder geleverde is mij niet bekend..
Op zondag 9 april nr 15WAW ontwaard in Assen, deze zag er gelikt uit dus... Ben benieuwd.
Nog een nachtje slapen...

Groet!

Plaats reactie