de DIGI-WAW hoe zit het ermee

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11211
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

de DIGI-WAW hoe zit het ermee

#1 Bericht door Wouter D » zo 12 feb 2006, 14:19

ik hoorde het hier al eerder langs komen op het forum, de digitale waw die mogelijkheid zou scheppen, grotere mallen te maken en dus grotere waw te produceren. Maar het zijn geruchten... Ik hoor steeds: "we zijn er aan bezig!"

wel jongens, ik hoop van harte dat deze digi-waw in een sneller stadium zit als de Bries, want ik kijk er naar uit, en ik nog wel een aantal mensen die het op de voet volgen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#2 Bericht door wost » zo 12 feb 2006, 16:07

inderdaad
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3427
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#3 Bericht door Luc Willaert » di 21 mar 2006, 12:38

De XXL-WAW

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2000
Fiets: Quattrovelo 66
Contacteer:

#4 Bericht door quattrovelootje » wo 22 mar 2006, 17:22

't Is er anders maar wreed stil over, de laatste maanden. Hopelijk is het weer niet één van die prachtige ontwerpen die ergens in een schuif belanden en er niet meer uitkomen (allee, in dit geval : ergens in een bestand op een pc staan en daar stof vergaren). Brecht, hoe zit het jong ???

Tihamér -zelf teveel linkerhanden
i ride my bikes to ride my bikes

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#5 Bericht door Patriek » wo 22 mar 2006, 20:43

De XXL-WAW
... kortom, míjn maat.
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1293
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#6 Bericht door Brechtix » do 23 mar 2006, 2:12

Life keeps getting in the way of our fun, doesn't it.

Maar het wordt steeds concreter ja.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2000
Fiets: Quattrovelo 66
Contacteer:

#7 Bericht door quattrovelootje » do 23 mar 2006, 6:10

Brechtix schreef:Maar het wordt steeds concreter ja.
Meaning ?

Tihamér -houdt niet echt van vaaglijkheden ....
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#8 Bericht door Edje » do 23 mar 2006, 9:12

Brechtix schreef:Life keeps getting in the way of our fun, doesn't it.

Maar het wordt steeds concreter ja.
Toffe velomobiel bouwer, hij ontwerp aan de snelheid dat ik kan sparen ;-) das pas klantvriendelijk ingesteld zijn :wink: :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2000
Fiets: Quattrovelo 66
Contacteer:

#9 Bericht door quattrovelootje » do 23 mar 2006, 10:45

Edje schreef:Toffe velomobiel bouwer, hij ontwerp aan de snelheid dat ik kan sparen ;-) das pas klantvriendelijk ingesteld zijn :wink: :wink:
Pfft, en hoeveel jaar mag dat dan nog zijn :twisted: ?

Tihamér -heeft ook niet echt haast, maar toch ....
i ride my bikes to ride my bikes

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#10 Bericht door Wijnandt » do 23 mar 2006, 12:57

Brechtix schreef:Life keeps getting in the way of our fun, doesn't it. Maar het wordt steeds concreter ja.
'k Ben zo vrij om te veronderstellen dat het allemaal niet zo eenvoudig is als de vragenstellers denken.

'n DIGI-WAW schud je niet zomaar even uit de mouw. Op een of andere manier moet je het huidige ontwerp digitaliseren. Daar zijn apparaten voor, maar of Brechtix en Dries die willen/kunnen gebruiken? 't 3D-inscannen is niet goedkoop.

Vervolgens moet de digitale vorm worden opgeschoond omdat de echte WAW allerlei kleine afwijkingen heeft van de nagestreefde vorm.

Ontwerpers/constructeurs kennende, zullen ze vast willen nagaan hoe het zit met de luchtweerstand en of deze door kleine wijzigingen in de vorm nog kan worden verminderd. Dat betekent dat verschillende varianten van de DIGI-WAW in een virtuele windtunnel moeten worden getest. Het is mogelijk, en het is zelfs bekend wie dat kan doen, maar de virtuele windtunnel is niet gratis.

Op basis van ergonometrische gegevens moet worden besloten hoe en hoeveel de DIGI-WAW moet worden gewijzigd in lengte, breedte en hoogte om ook grotere mensen te kunnen accommoderen, zonder dat-ie ongeschikt wordt voor kleinere velomobilisten. En de uiteindelijke vorm zal ook weer moeten worden getest in de virtuele windtunnel.

En weer: ontwerpers/constructeurs kennende, zullen ze van de gelegenheid gebruik willen maken om allerlei constructiedetails waar mogelijk te verbeteren.

Bepaald moet worden hoe de DIGI-WAW zal worden gemaakt: de ontleding van de velomobiel in afzonderlijk te vervaardigen carosserie-onderdelen, de wijze waarop deze worden samengevoegd, en de opbouw van onderdelen en van het geheel in termen van aantallen lagen wapening en hoeveelheid vullende harsen.

Uiteindelijk moet 'n set productiemallen worden ontworpen en gemaakt. Dat vereist grondige kennis van kunststofverwerking, is uiterst nauwkeurig en arbeidsintensief werk, en kost daarom al veel geld.

'k Verneem wel van Brechtix en Dries of ik er ver naast zit met m'n veronderstellingen...
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#11 Bericht door de bakker » do 23 mar 2006, 13:54

#-o

wat een verhaal

Gebruikersavatar
DY
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
Postcode: 8560
Locatie: moorsele
Contacteer:

#12 Bericht door DY » do 23 mar 2006, 15:05

En ze zitten nu al zonder koolstofvezels ... :roll: :roll: :roll:
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2000
Fiets: Quattrovelo 66
Contacteer:

#13 Bericht door quattrovelootje » do 23 mar 2006, 17:31

de bakker schreef:#-o wat een verhaal
Idd ja, nogal een geluk dat ik zat :wink: !

Tihamér -vanmiddag ff geklust aan de FAW
i ride my bikes to ride my bikes

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#14 Bericht door de bakker » do 23 mar 2006, 17:54

rare gasten die velomobielrijders.

je hoort ze steeds maar praten over minder gewicht en wat lees ik daar bij onze vriend Wijnandt . Die heeft jandori lood (LOOD) aan z'n trappers gehangen.

amaai nie, die zal geen waterzakken meer moeten vervoeren als er een stormpje opzet.

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#15 Bericht door Jowan » do 23 mar 2006, 22:41

het is zoals bij een luchtballon ,die heeft ook zandzakjes mee anders vliegt die er ook vandoor

Plaats reactie