Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 28 feb 2006, 12:10
door renaat
Toen ik veel jonger was, was ik een fanatiek kayaker.
De wedstrijdboten waar ik in voer op vlak water waren in hout. Maar voor wildwater waren die of in kevlar of in carbon. Voor wildwater stond er ook geen minimum gewicht op en het was dus bij de wedstrijdvaarders normaal om kale boten te gebruiken, dus niet geschilderd en niet voorzien van een laag gelcoat. (met kleurtje) En die kayaks hadden karakter!
Trouwens de carbon lowracers, we zullen maar M5 eens noemen, die zijn ook niet geschilderd! Dus blank, en vele staartpunten zijn dat ook.

Wat je wel hebt met deze vorm is dat je kunt zien waar dat de matten overlappen, en dat oogt niet zo mooi. Maar als er op gelet wordt dan krijg je toch een mooi resultaat.

Zucht, het is nog steeds mijn droom om ook een WAW te bezitten. Het lijkt mij het ultieme race-beest. Hij zou dan ook ongelakt zijn. Helaas een dure scheiding zorgt er voor dat het nog eventjes bij dromen zal blijven. Zucht.

Geplaatst: di 28 feb 2006, 12:14
door Edje
alt schreef:als je niet geeft om een perfect uiterlijk en laklaag
heb je zo 2 kg cadeau, als het niet meer is

20kg is een streefdoel, 15kg is ook mogelijk maar dan kan
je er enkel mee bobsleeën vrees ik /-)
Misschien oor is te luisteren gaan leggen bij een prothese maker.

Zij hebben plamuur die zeer ligt is en een heel stevige hechting heeft op epoxy (ik geloof op 'polyurthaan' basis) Misschien winnen jullie daar weeg een paar (k)grammen.

Geplaatst: di 28 feb 2006, 22:00
door marksje
Als de kas niet uitgeplamuurd wordt, heeft het niet perfect effen zijn dan geen invloed op stroomlijn ?
ik denk aan mini wervelwindjes bij kleine oneffenheden die de stroomlijn ongunstig storen.
Is de stroomlijn bij een gladde blinkende bolide beter dan bij een dof ruw oppervlak ?....of zie ik hier spoken

Geplaatst: wo 01 mar 2006, 1:06
door Gast
ja maar tis geen straaljager aan duuzend per uur
en de putjes zijn een speldekop groot...en we doen geen mach3 é

de enige reden vr de coating is de verkoopbaarheid,
niet iedereen wil een naakt no-nonsense racemonster
ik wel, waw013 wordt zo'n ding,maar das nog niet voor direct,
nu is t 'vulle neute' productie,

we broeden onderwijl,
zonder te bedaren
op waw's in naakte stijl,
waar jullie naar gaan staren



bedankt vr de tip ivm stevige plamuur,edje

Geplaatst: wo 01 mar 2006, 2:07
door rik
we broeden onderwijl,
zonder te bedaren
op waw's in naakte stijl,
waar jullie naar gaan staren
Of binnen een half jaartje mee gaan rijden :D :D :D

Geplaatst: wo 01 mar 2006, 9:28
door Edje
bedankt vr de tip ivm stevige plamuur,edje[/quote]

Graag gedaan, blijf jullie berichtjes lezen soms komt er zoiets naar boven.

Geplaatst: wo 01 mar 2006, 13:37
door renaat
Als de mal perfect glad is en er trennwax gebruikt wordt dan krijg je een perfect glad oppervlak. O ja, goed uitrollen tijdens het aanbrengen van de matten zal ook wel nodig zijn.
Men moet maar eens naar kayaks kijken om te weten wat mogelijk is. (er liggen er nog in mijn garage ...)

Geplaatst: wo 01 mar 2006, 18:28
door paulheyndrickx
alt schreef: niet iedereen wil een naakt no-nonsense racemonster
ik wel, waw013 wordt zo'n ding,maar das nog niet voor direct,
nu is t 'vulle neute' productie,

Komt er dan toch een WAW013?

Geplaatst: wo 01 mar 2006, 22:19
door Luc Willaert
paulheyndrickx schreef:
alt schreef: niet iedereen wil een naakt no-nonsense racemonster
ik wel, waw013 wordt zo'n ding,maar das nog niet voor direct,
nu is t 'vulle neute' productie,

Komt er dan toch een WAW013?
Alt is dus niet bang van de 13de :!: :!: :!: :!: