Geplaatst: di 28 feb 2006, 12:10
Toen ik veel jonger was, was ik een fanatiek kayaker.
De wedstrijdboten waar ik in voer op vlak water waren in hout. Maar voor wildwater waren die of in kevlar of in carbon. Voor wildwater stond er ook geen minimum gewicht op en het was dus bij de wedstrijdvaarders normaal om kale boten te gebruiken, dus niet geschilderd en niet voorzien van een laag gelcoat. (met kleurtje) En die kayaks hadden karakter!
Trouwens de carbon lowracers, we zullen maar M5 eens noemen, die zijn ook niet geschilderd! Dus blank, en vele staartpunten zijn dat ook.
Wat je wel hebt met deze vorm is dat je kunt zien waar dat de matten overlappen, en dat oogt niet zo mooi. Maar als er op gelet wordt dan krijg je toch een mooi resultaat.
Zucht, het is nog steeds mijn droom om ook een WAW te bezitten. Het lijkt mij het ultieme race-beest. Hij zou dan ook ongelakt zijn. Helaas een dure scheiding zorgt er voor dat het nog eventjes bij dromen zal blijven. Zucht.
De wedstrijdboten waar ik in voer op vlak water waren in hout. Maar voor wildwater waren die of in kevlar of in carbon. Voor wildwater stond er ook geen minimum gewicht op en het was dus bij de wedstrijdvaarders normaal om kale boten te gebruiken, dus niet geschilderd en niet voorzien van een laag gelcoat. (met kleurtje) En die kayaks hadden karakter!
Trouwens de carbon lowracers, we zullen maar M5 eens noemen, die zijn ook niet geschilderd! Dus blank, en vele staartpunten zijn dat ook.
Wat je wel hebt met deze vorm is dat je kunt zien waar dat de matten overlappen, en dat oogt niet zo mooi. Maar als er op gelet wordt dan krijg je toch een mooi resultaat.
Zucht, het is nog steeds mijn droom om ook een WAW te bezitten. Het lijkt mij het ultieme race-beest. Hij zou dan ook ongelakt zijn. Helaas een dure scheiding zorgt er voor dat het nog eventjes bij dromen zal blijven. Zucht.