'n Hollander ontmoet een WAW

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#46 Bericht door Edje »

appelblauwzeegroen met een groen en blauw schijntje :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#47 Bericht door Wijnandt »

Edje schreef:appelblauwzeegroen met een groen en blauw schijntje :twisted:
Volgende speculant s.v.p. :twisted:
_________________
Wijnandt

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#48 Bericht door Frank D »

roze parelmoer :)

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#49 Bericht door Luc Willaert »

Wie kan er stiekum gaan kijken in het atelier van Dries???

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#50 Bericht door Proes »

Ik heb hem zien rijden ..... 't is ne roze!

Afbeelding
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#51 Bericht door Edje »

is't den diene van het fotoke??????????????????????????????

DAS ORANJE BOVEN, kan wel toepasselijkzijn :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#52 Bericht door Frank D »

Woehoe, wat heb ik gewonnen? Ne Waw? :P

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

Eindelijk! De Kleur van WAW015

#53 Bericht door Wijnandt »

Vanochtend kreeg ik 'n paar fotootjes van Dries van m'n gespoten WAW015. Kijk ff op m'n rommelblog, dat ik gebruik om wat dingetjes uit te proberen: http://wijnandttdevries.blogspot.com/ .
Klik op de kleine collage, dan komt er een iets minder kleine collage te voorschijn. De WAW-kenners zullen de afgebeelde taferelen wel herkennen :wink:

Als ik tijd heb zet ik morgen iets beters op m'n site en andere weblog 8)
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#54 Bericht door Proes »

't Is dus écht nen oranje!!!!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gast

#55 Bericht door Gast »

Proes schreef:'t Is dus écht nen oranje!!!!
nee!
je moet hem in t echt zien
die fotos op computerschermen geven wel een indicatie, maar
in t echt is ie veeeeeeel mooier hoor

en t wordt de eerste waw met stijve alu ophangings-stangetjes,
'custom made by alt' of course ahum ahum...

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#56 Bericht door Edje »

OOOOOOOOOOOHHH

dat is metalic orangje met diepte in, wel hier is een WAW-rijder met HEEEEEEEL veel smaak, eerst al een waw kiezen dan deze kleur nog.

Kan nie tanders dan mooi zijn
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#57 Bericht door Johan Clerx »

Heel ferm Wijnandt. Ik heb vernomen dat hij zaterdag klaar is. Als je hem 's morgens gaat halen, kan je hem in de namiddag misschien al eens komen laten kijken op de velomobieltestdag in Zolder?

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#58 Bericht door Wijnandt »

Edje schreef:... dat is metalic orange met diepte in, wel hier is een WAW-rijder met HEEEEEEEL veel smaak, eerst al een waw kiezen dan deze kleur nog. Kan niet anders dan mooi zijn
Ahhh..., dank voor de royale complimenten! En ook in technisch opzicht wordt-ie mooi: daar zorgen de mannen Dries en Alex wel voor...

En ik heb daaraan bijgedragen door aan sommige onderdelen wat meer geld te besteden:
een crankstel met Schlumpf mountain-drive en 152 mm cranks;
Campagnolo Record (editie 2006) materiaal voor de derailleurversnellingen achteraan en de bediening ervan;
glijlagers voor de voorwielophanging ipv bollagers.

'k Heb de indruk dat ook Alex de keus voor glijlagers kan goedkeuren. Ik herinner mij vagelijk op dit forum gelezen te hebbben hoe Alex afgaf op veel te iele constructies bij voorwielen in het algemeen (dus niet bij bepaalde velomobielen in het bijzonder).

'k Moet bekennen dat ik razend benieuwd ben naar de ervaringen van Dries en Alex bij de testritten met WAW015.
En ook dat ik, als ik 's nachts wakker word, even denk aan de dag dat ik m'n WAW kan ophalen :o
Johan Clerx schreef:Heel ferm Wijnandt. Ik heb vernomen dat hij zaterdag klaar is. Als je hem 's morgens gaat halen, kan je hem in de namiddag misschien al eens komen laten kijken op de velomobieltestdag in Zolder?
Jammer genoeg zal dat niet lukken, Johan! Het is m'n bedoeling om zaterdag 28 januari tussen 14 en 15 uur weer huiswaarts te gaan. 't Is 380 km rijden van Gent naar Veendam.

BELANGRIJK:
Het is de bedoeling dat tussen 11 en 13 à 14 uur wat pintjes bier beschikbaar zijn voor de belangstellenden die WAW015 willen zien voordat-ie het land verlaat. Om ervoor te zorgen dat er niet te weinig bier wordt ingeslagen (maar ook niet veel te veel :wink: ), laat het mij weten als je van plan bent te komen. M'n e-mail adres is wtv at xs4all.nl .

Ik zal het bijzonder leuk vinden om IRL kennis te maken met de forumdeelnemers die er a.s. zaterdag bij kunnen zijn!
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#59 Bericht door eeuwige reiziger »

Je kent het wel: plotseling schrik je wakker door het aanhoudend geluid van de klokradio. Vanmorgen werd ik ruw gewekt uit m'n zalige slaap - ik zwijg maar zedig waarover ik gedroomd heb :wink: - die ik eigenlijk nog wel had willen voortzetten. Niet getreurd echter, Wijnandt had ik beloofd bij Dries langs te gaan om diens allernieuwste scheurijzer te bewonderen. Een mooi vooruitzicht.

Toen ik het huis buitenstapte, voelde ik onmiddellijk de snedige noordoostenwind. Ideaal velomobielweer dus. Ik besloot langs het kanaal naar Gent te fietsen. Alhoewel het eigenlijk voortdurend zijwind was, profiteerde ik voluit van het zeileffect dat ik al meermaals bij de Versatile heb gemerkt. De slaap zat nog in de benen, dus besloot ik het maar kalmpjes aan te doen. Aan dertig km/u kachelde ik richting Gent. Zalige verweesheid langs het kanaal: afgezien van nauwelijks een handvol bukkers nauwelijks volk te bekennen. Heerlijk rijden in een dergelijke afzondering. Bijna tot in hartje Gent. Dan koos ik voor de drukke Palinghuizen en de drukke ringweg aan de waterwegen om het atelier van Dries te bereiken. Bij een kruispunt reed een wat verstrooide (slaperige?) automobilist me bijna klem...

Dan weg van de drukke weg, gezwind rechts af de Ham in. Daarna de Kongostraat om vervolgens me af te laten glijden in de Blekerijstraat. Wat was het merkwaardig stil en rustig in die straten! Dat was ook het geval in het bedrijvencentrum. "Ben ik dan de enige?" dacht ik algauw bij mezelf. Versatile op een vrije autoplaats geparkeerd (tot ergernis van een onbekend iemand, zo bleek later, daar die m'n velomobiel enkele meters verderop had versleurd en tegen de muur had gedrukt...) en de trap op naar Dries' atelier. Bij de deur hoorde ik stemmen en een zacht geruis. Dan maar aangeklopt. "Ja!" Dries' stem.

Toch nog ander publiek! Mario Go-One en zijn lieftallige echtgenote en dochter waren al de nieuwe WAW aan het bewonderen en keken toe hoe Dries nog wat sleutelde aan de velomobiel. Wijnandt zat zichtbaar te genieten in z'n nieuwe aanwinst... En ja, die mocht er gerust zijn! Bij het zien van WAW015 is me duidelijk geworden dat deze Vlaamse velomobiel een mooie ontwikkeling heeft doorgemaakt en ondertussen een zekere graad van rijpheid heeft bereikt. De vroegere verwijten over ruw en onafgewerkt interieur hebben geen grond meer. Ook buitenafwerking mag er zijn! Je zou van minder gaan watertanden...

En daar ging hij dan! De trap af, de auto in. Nog een paar laatste foto's en een laatste babbel. Daar vertrok hij richting Nederland. Geen vaarwel, maar hopelijk tot ziens. Ik hoop dat Wijnandt veel plezier beleeft met deze schitterende velomobiel. Tot WAWs, Wijnandt!

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#60 Bericht door Edje »

Geen fotokes???
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie