Terratrike 3.4

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Gesloten
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Terratrike 3.4

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Een tijdje geleden beloofde ik jullie foto's, maar door de drukte van het moment kwam dat er maar niet van.

Nu enkele vanuit het groene en vredige Molendorp waar iedereen maar verbaasd blijft kijken wanneer ik al "liggend" voorbij kom :D
Bijlagen
foto_c.jpg
foto_b.jpg
foto_a.jpg

Gast

Re: Terratrike 3.4

#2 Bericht door Gast »

eeuwige reiziger schreef:Nu enkele vanuit het groene en vredige Molendorp waar iedereen maar verbaasd blijft kijken wanneer ik al "liggend" voorbij kom :D
Da's een mooie driewieler. Heeft toch wel iets meer dan een twee-wieler vind ik. Ik rij nu met die Flevo-trike rond (echt frustrerend als je dan toch je handen moet gebruiken), maar in Geel en omstreken hoor ik altijd zo van: Amai / Wow / Kijk, ne liegfiets .... Als ik zo passeer.

Vooral de blikken van mensen zijn leuk, als ik zo met twee handen de drinkbus op m'n buik heb liggen.

Peter

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Terratrike 3.4

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

boonsp schreef:Da's een mooie driewieler. Heeft toch wel iets meer dan een twee-wieler vind ik. Ik rij nu met die Flevo-trike rond (echt frustrerend als je dan toch je handen moet gebruiken), maar in Geel en omstreken hoor ik altijd zo van: Amai / Wow / Kijk, ne liegfiets .... Als ik zo passeer.
Moet wel leuk zijn met zo'n Flevo-trike te kunnen rijden, alhoewel mij dat wel een beetje bevreemdend zou overkomen. Ik hou immers toch nog graag de hand aan de stuurhendel. Op een trike is dat trouwens rustgevend: je legt je handen er gewoon bovenop.

Vandaag reed ik door Doomkerke (een onooglijk dorpje, een gehucht in Ruiselede) waarbij ik even moest stoppen voor de koers. Onmiddellijk kreeg ik een pak vragen toegeworpen van de mensen die op hun stoeltje buiten zaten. "Is dat gemakkelijk met uw voeten zo omhoog?" Of: "Hoe vlug rijdt ge daarmee?" En de max: "Jamaar, en waar zit dat stuur dan wel?" :lol:

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

Best wel grappig hé, bij mij vragen de meesten of ik geen pijn in mijn nek krijg van zo te liggen!

Gast

#5 Bericht door Gast »

Het grappigste wat ik ooit gehoord heb was een kleine die met de ouders mee-fietse: Kijk een ligfiets, da's voor als ge moe zijt !

Peter

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#6 Bericht door wost »

Hoi,

Heb je die fiets uit de states laten overkomen of ergens tweedehands gekocht?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef:Heb je die fiets uit de states laten overkomen of ergens tweedehands gekocht?
Tweedehands uit Duitsland. Net als m'n Tangens, die is ook van een Duitse eigenaar afgesnoept.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

Snif. Snif. Daar ging de TT... die nu een nieuw baasje heeft gevonden. Door veranderde omstandigheden stond de TT er al een tijdje wat verweesd bij. Ook "weestrikes" zijn niet gelukkig, dus dacht ik dat het maar beter was een andere eigenaar ervoor te zoeken. Deze namiddag was het zo ver. Jelle is de gelukkige en zal zich er voortaan op toeleggen dat vinnig beestje te temmen! Veel plezier ermee, Jelle!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

welke van de twee heb je nu eigenlijk nog? want ik zou geloven dat je ze allebei TT kan noemen.

en veranderde omstandigheden, wil dat dan zeggen dat je binnenkort die andere moet wegdoen ook?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:welke van de twee heb je nu eigenlijk nog? want ik zou geloven dat je ze allebei TT kan noemen.

en veranderde omstandigheden, wil dat dan zeggen dat je binnenkort die andere moet wegdoen ook?
Zelfs al mocht je me het vuur aan de schenen leggen, de duimschroeven aandraaien en me op het wiel radbraken, dan nog zou ik de Thorax Tangens niet weg doen. Daarvoor is het een veel te zalige machine. Ongetwijfeld niet van de snelste - 't heeft nogal een mercedes-allure - maar wel bijzonder comfortabel.

Misschien herinner je je nog waarom ik de Terratrike had gekocht. Er was toen alleen bergplaats voor een kleine trike. Nu is er wat meer plaats in de fietsengarage, zodat ik met de Tangens naar school kan. Geen reden dus meer om de kleine broer te houden.

Er was natuurlijk wel wat kwaliteitsverschil tussen de twee: de Tangens steekt met kop en schouders boven de Terratrike uit. Bij het testen merkte Jelle dat vrijwel onmiddellijk op. Daar ik comfort veel belangrijker vind dan snelheid, is dan ook de keuze gauw gemaakt. Jelle had het meer voor snelheid. Iedereen tevreden zal ik dus maar zeggen!

Gesloten