Pagina 5 van 5

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 21:36
door CapoJan
Om nog wat te duiden: Bosch heeft een hele reeks versies van hun 25 en 45 km/u motoren. Die zijn telkens anders afgesteld: meer of minder koppel (vermogen is bij pedelecs beperkt tot 250 W nominaal); reactiesnelheid verschilt en in de MTB-versies zit er zelfs een 'automatische' stand, waarbij de motor naargelang de uitgeoefende kracht zelf bepaalt hoeveel ondersteuning nodig is.
Bij de speedpedelecs blijft Bosch bij 350 W, waar de referentie, Stromer, maar liefst 800 W levert. Verschil: Bosch werkt met een middenmotor en Stromer gebruikt een achternaafmotor. Als ik het goed heb is dat er eentje van TDCM.

Maar inderdaad: Bafang en Tongsheng zijn leuk om zelf mee te knutselen. Bij Bafang kan je met de juiste kabel en software heel wat instellen (liefst weten wat je doet). Tongsheng laat nog veel meer toe, maar daarvoor moet je ook al meer doen: je moet door middel van interfaces de firmware van de motor en het display aanpassen en daarna kan je beginnen spelen.

De grote merken zoals Bosch, Yamaha, Shimano ... werken allemaal met gesloten systemen. Dat is eigenlijk ook wat Europa wil: alles dichttimmeren.

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 22:13
door jantje
fcapri schreef: zo 28 feb 2021, 21:09 het is allemaal de fun om dat uit te dokteren en te tunen, iets dat maddox blijkbaar ook graag doet
Her en der online vind ik een trail van Fcapri z'n (f)capriolen. Allemaal knap werk wat je gedaan krijgt!!! =D>

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 23:32
door Maddox
Geef me een technische vraag en ik kauw erop tot ik iets verteerbaars heb verkregen.

Maar ik loop dood op de software kant van zaken.

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 22:00
door Wouter D
gelukkig zijn er hier liggers met vier digitale magen die de boel herkauwen tot het bruikbaar is. Nu lees ik het meestal niet maar de dag dat ik het nodig heb, zal ik hier een heuse bron aan info vinden en een vette kluif aan leesvoer.

Ik ben ook meer van de mechanische kant.