hoeveel vermogen ondersteuning

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

#61 Bericht door CapoJan »

Om nog wat te duiden: Bosch heeft een hele reeks versies van hun 25 en 45 km/u motoren. Die zijn telkens anders afgesteld: meer of minder koppel (vermogen is bij pedelecs beperkt tot 250 W nominaal); reactiesnelheid verschilt en in de MTB-versies zit er zelfs een 'automatische' stand, waarbij de motor naargelang de uitgeoefende kracht zelf bepaalt hoeveel ondersteuning nodig is.
Bij de speedpedelecs blijft Bosch bij 350 W, waar de referentie, Stromer, maar liefst 800 W levert. Verschil: Bosch werkt met een middenmotor en Stromer gebruikt een achternaafmotor. Als ik het goed heb is dat er eentje van TDCM.

Maar inderdaad: Bafang en Tongsheng zijn leuk om zelf mee te knutselen. Bij Bafang kan je met de juiste kabel en software heel wat instellen (liefst weten wat je doet). Tongsheng laat nog veel meer toe, maar daarvoor moet je ook al meer doen: je moet door middel van interfaces de firmware van de motor en het display aanpassen en daarna kan je beginnen spelen.

De grote merken zoals Bosch, Yamaha, Shimano ... werken allemaal met gesloten systemen. Dat is eigenlijk ook wat Europa wil: alles dichttimmeren.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

#62 Bericht door jantje »

fcapri schreef: zo 28 feb 2021, 21:09 het is allemaal de fun om dat uit te dokteren en te tunen, iets dat maddox blijkbaar ook graag doet
Her en der online vind ik een trail van Fcapri z'n (f)capriolen. Allemaal knap werk wat je gedaan krijgt!!! =D>

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

#63 Bericht door Maddox »

Geef me een technische vraag en ik kauw erop tot ik iets verteerbaars heb verkregen.

Maar ik loop dood op de software kant van zaken.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: hoeveel vermogen ondersteuning

#64 Bericht door Wouter D »

gelukkig zijn er hier liggers met vier digitale magen die de boel herkauwen tot het bruikbaar is. Nu lees ik het meestal niet maar de dag dat ik het nodig heb, zal ik hier een heuse bron aan info vinden en een vette kluif aan leesvoer.

Ik ben ook meer van de mechanische kant.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie