ICE VTX

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

ICE VTX

#1 Bericht door paulheyndrickx »

Hier is ie dan, the new kid in town. Sinds een week in onze garage en op de weg.
ICE VTX 2020.jpg
ICE VTX 2020.jpg (48.43 KiB) 3386 keer bekeken
Deze ICE VTX is mijn nieuwe speeltje. Hij geeft alles wat hij belooft. Redelijk snel, sneller dan de Ice Sprint, die ook in de garage staat, maar niet zo snel als de Performer Highracer. Redelijk comfortabel, bijna zoals de ICE Sprint. Redelijk licht voor een trike, in ieder geval zo'n vier à vijf kilo lichter dan de Sprint. Dat zal wat schelen als ik ermee naar de Vlaamse Ardennen rij. Redelijk mooi, bijna..... Nee, grapje. Héél erg mooi!
Ik heb ondertussen een viertal ritten gereden met de VTX en het is volop genieten. De trike geeft een heerlijk kart-gevoel. Wel uitkijken voor de vele gelegenheidsfietsers die dankzij de COVID-19 maatregelen hun fiets hebben (her-)ontdekt en de combinatie van sturen en vooruitkijken niet goed beheersen. Vooral als er een haag langsheen het fietspad staat is het dubbel uitkijken, ook al rij ik met een hel licht bovenop mijn helm.

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: ICE VTX

#2 Bericht door Thomas D »

Hele mooie fiets en stiekem een beetje jaloers. Staat ook vanboven op mijn wishlist. Maar mocht ik hem ooit hebben zou ik keuzestress krijgen, want ik zou mijn WAW dan wat meer aan de kant moeten zetten... (Dat maak ik mezelf wijs om er zonder een VTX te kunnen)

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: ICE VTX

#3 Bericht door jantje »

Knap machien Paul! Heel veel plezier ermee en veel veilige kilometers gewest!

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: ICE VTX

#4 Bericht door Helen »

Ziet er een zalige trike uit =P~
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ICE VTX

#5 Bericht door bicky »

versta nu waarom je andere fiets verkocht wordt.
de vtx is de mooiste trike die er is. knap machien

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: ICE VTX

#6 Bericht door CapoJan »

Wow. Mooie machine.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: ICE VTX

#7 Bericht door erde »

Inderdaad prachtige trike :roll:
Ziet er fantastisch uit en zal wel zo rijden ook. =D> =D>
Mooi mooi, om te likkebaarden
Zag zopas de details na bij Ice :?:
Was destijds ( begin 2018 ) ook weg van de vorige witte Ice, ( vortex als ik me niet vergis) racemodel.
Kon dan geen grotere voorwielen plaatsen, 24 " i p v 20" Was ook een stuur die niet in breedte kon versteld worden
Heb destijds voor de sprint X gekozen voor de bodemvrijheid.
Ik moest ook enkele aanpassingen doen die bijna niet haalbaar waren bij de vortex.
Mijn lichamelijke beperkingen vragen enkele specifieke aanpassingen.
Zijn hier in de buurt nogal wat bolle wegen die meteen efkes zouden schrapen met die beperkte bodemvrijheid.
Momenteel nog straf content van mijn sprint X .
Maar alles verandert en evolueert en wordt soms ook beter.
Dank om de foto te delen.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: ICE VTX

#8 Bericht door Bart86 »

Jaloers! :D

Zoals al vaker gelezen op het forum is ligfietsen een virus (sterker dan COVID-19 :D ).
Kort na de aankoop van de WAW430 was ik al aan het dromen van een Trike (deze ICE VTX), een roeifiets, nog een andere VM voor plezierritten, een gewone ligfiets, ...
Een mens mag al eens dromen. :P Mijn enige ervaring met ligfietsen is een WAW, maar hoop mettertijd andere fietsen te ontdekken!

Proficiat met de aankoop en véél veilige kilometers gewenst!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: ICE VTX

#9 Bericht door Pauvre Mouton »

Bart86 schreef: wo 06 mei 2020, 7:30 Jaloers! :D

Zoals al vaker gelezen op het forum is ligfietsen een virus (sterker dan COVID-19 :D ).
Kort na de aankoop van de WAW430 was ik al aan het dromen van een Trike (deze ICE VTX), een roeifiets, nog een andere VM voor plezierritten, een gewone ligfiets, ...
Een mens mag al eens dromen. :P Mijn enige ervaring met ligfietsen is een WAW, maar hoop mettertijd andere fietsen te ontdekken!

Proficiat met de aankoop en véél veilige kilometers gewenst!
Lol, er zit een trike in je waw. Daarentegen is de vtx maar een naaktslak (wel een erg mooie, veel plezier ermee!).
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: ICE VTX

#10 Bericht door paulheyndrickx »

Pauvre Mouton schreef: wo 06 mei 2020, 20:33 Lol, er zit een trike in je waw. Daarentegen is de vtx maar een naaktslak (wel een erg mooie, veel plezier ermee!).
Klopt. Toen ik nog velomobielgewijs over de jaagpaden sjeesde overtuigde ik mezelf op die manier om de aandrang een trike te kopen er onder te houden. Nu ik geen velomobiel meer heb pakt dat niet meer. Op hellingen en bochtige parcours voel ik wel het verschil in rijden en beleving met de velomobiel. Bovendien hou ik van het contact met 'buiten'.

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: ICE VTX

#11 Bericht door Bart86 »

Pauvre Mouton schreef: wo 06 mei 2020, 20:33 Lol, er zit een trike in je waw. Daarentegen is de vtx maar een naaktslak (wel een erg mooie, veel plezier ermee!).
:lol:
Maar voor een rustige recreatieve rit bij (zeer) warm weer, weet ik wat ik zou kiezen.
Voor woon-werkverkeer is de VM voor mij de beste optie.
paulheyndrickx schreef: do 07 mei 2020, 8:09 Toen ik nog velomobielgewijs over de jaagpaden sjeesde overtuigde ik mezelf op die manier om de aandrang een trike te kopen er onder te houden. Nu ik geen velomobiel meer heb pakt dat niet meer. Op hellingen en bochtige parcours voel ik wel het verschil in rijden en beleving met de velomobiel. Bovendien hou ik van het contact met 'buiten'.
Kan me inbeelden dat de beleving anders is. Je kan nog meer rond je heen kijken dan bij een VM met kap (zoals ik bijna altijd rij). Het contact met buiten, afhankelijk van de weerelementen, lijkt mij leuk of net minder leuk :D. Toen ik de WAW430 ging ophalen in Gent, vertelde ik aan Brecht dat ik al aan het dromen was van een volgende 'fiets'. De VTX werd me al snel aangeprezen :) .

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: ICE VTX

#12 Bericht door CapoJan »

't Is hier natuurlijk niet zo evident, maar voor in de bergen weet ik ook wat gekozen. Het gaat dan wel wat minder snel rechtdoor, maar met de trike door de bochten scheuren, is zalig. Naar binnen hangend, de banden schuivend over het asfalt door een haarspeldbocht... Met de VM kan je amper corrigeren.
Anderzijds, zoals Bart zegt: voor forenzen is een VM de logische keuze.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie