versnelling mango

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

versnelling mango

#1 Bericht door traikiedirk »

Hoi, technisch probleem;

Heb ketting van de mango losgemaakt voor nazicht. Heb het nagelaten het verloop van de kettinglijn te noteren. Ik zit nu te knoeien met het opleggen van de ketting op de plaats waar de ketting door de achterste derailleur moet lopen. bij de mango is dit een aangepaste derailleur met maar één wieltje bevestigd in een teflon 'kooi'. Zit nu al 2 uur te klooien om de ketting op de juiste wijze in te voeren. Wie heeft een technische tekening van de juiste kettingdoorloop ?
Met dank, dirk

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: versnelling mango

#2 Bericht door Markske »

Ik heb mijn Mango niet meer, maar de QV heeft ongeveer hetzelfde systeem met ingekorte derailleur. Ik heb ook een teflon geleider met nog 1 geleidewieltje. In het geval van de QV loopt de ketting langs de bovenkant over het geleidewieltje, zoals dat bij het bovenste geleidewieltje zou zijn in het geval van een gewone derailleur.

Misschien dat deze foto van velomobiel.nl je verder helpt (is wel QV, wellicht niet 100% gelijk)
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: versnelling mango

#3 Bericht door bicky »

traikiedirk schreef: do 09 jan 2020, 18:22 Hoi, technisch probleem;

Heb ketting van de mango losgemaakt voor nazicht. Heb het nagelaten het verloop van de kettinglijn te noteren. Ik zit nu te knoeien met het opleggen van de ketting op de plaats waar de ketting door de achterste derailleur moet lopen. bij de mango is dit een aangepaste derailleur met maar één wieltje bevestigd in een teflon 'kooi'. Zit nu al 2 uur te klooien om de ketting op de juiste wijze in te voeren. Wie heeft een technische tekening van de juiste kettingdoorloop ?
Met dank, dirk
mijn mango heeft enkel een teflon kooi en geef wieltje in de derailleur. ik kan je dus niet verder helpen

blackarmor
Public Relations
Berichten: 983
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: versnelling mango

#4 Bericht door blackarmor »

ketting gaat ir imo over moeten . onder heeft weinig nut gezien die normaal niet opgespannen kan worden daar .
in mijn mango zat ook geen wieltje in .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

Re: versnelling mango

#5 Bericht door traikiedirk »

hoi Markske,

Dank zij uw foto was de ketting in 15 min. geplaatst. Heb ook gsm, kan dus ook foto's nemen alvorens te beginnen aan een klus. Soms iets te enthousiast, ben geen fietsenmaker... jaaa… Bedankt.
Traikiedirk.

Plaats reactie