Toeter werkt niet meer altijd

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#16 Bericht door Pauvre Mouton »

Lex schreef: ma 30 jul 2018, 17:26 Zo ver is hh niet echt voor mij. Zal ik anders eens langs komen? Want als je niet weet waar je contact spray moet op spuiten... :shock:
Dat lijkt me nu eens een verstandelijk voorstel 😀.
Ik wil gerust tot bij u komen, dat bespaart je alvast de verplaatsing.
PM me gerust met je beschikbaarheden en adres, dan kunnen we iets afspreken want deze avond was de toeter hoogst onbetrouwbaar.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#17 Bericht door Pauvre Mouton »

De toeter werd deze avond vakkundig hersteld door Lex. Blijkbaar zat een stelschroefje aan de claxon zelf wat los.

We hadden nog een leuke babbel over velomobielen, Limburgse liggers, het forum, van alles en nog wat. Sorry als ik misschien iets te veel vertelde :-)

Veilige rit terug naar huis in het schemerlicht...

Ik trakteer je nog één en nog één en nog één op een lili tocht als het eens in mijn planning past.

Dikke merci en nu uitvissen wat er plots met mijn voorwiel scheelt
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#18 Bericht door Pauvre Mouton »

Uiteraard dikke quatsch dat Lex de toeter herstelde. Wel fijn dat hij er speciaal even voor langskwam tijdens zijn fietstochtje in de buurt.

Achteraf bleek gewoon dat de toeter te weinig stroom krijgt als de batterij van de boordverlichting nog maar 2 bolletjes rood (energie) aangeeft.
#-o

Tijdig opladen is dus de boodschap. Wel straf dat dit reeds van 2 bolletjes voor problemen geeft op een totaal van 5 bolletjes (volgeladen).
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#19 Bericht door bicky »

is dit zo een "brommer" claxon?
Afbeelding
deze zijn er voor gekend veel stroom te verbruiken en snel niet meer te werken bij niet volle batterij.

Ik heb deze 2 jaar terug vervangen door een alarm en nooit meer problemen mee gehad
https://bickyenzijnfietsen.blogspot.com ... alarm.html

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#20 Bericht door Pauvre Mouton »

bicky schreef: vr 06 mar 2020, 17:03 is dit zo een "brommer" claxon?
Afbeelding
deze zijn er voor gekend veel stroom te verbruiken en snel niet meer te werken bij niet volle batterij.

Ik heb deze 2 jaar terug vervangen door een alarm en nooit meer problemen mee gehad
https://bickyenzijnfietsen.blogspot.com ... alarm.html
Ja ik denk dat ze die in de WAW gebruiken en je post erover klopt helemaal.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#21 Bericht door Helen »

Ik heb op de nieuwe WAW ook zo'n brommerclaxon. Heerlijk luid, ik moet me nog bekwamen in het "vriendelijk" toeteren, van voldoende verre afstand.
Dat gaat intussen een stuk beter, sinds ik de handvatten ondersteboven heb gedraaid en de knoppen onderaan gezet 8)

Dat getjielp-annex-autoalarm van Bickie vind ik maar niks. Je verwacht je aan een nest vogeltjes of een BMW waar ze proberen inbreken, maar niet aan een (lig)fiets :shock:
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#22 Bericht door Pauvre Mouton »

Helen schreef: vr 06 mar 2020, 18:10 Ik heb op de nieuwe WAW ook zo'n brommerclaxon. Heerlijk luid, ik moet me nog bekwamen in het "vriendelijk" toeteren, van voldoende verre afstand.
Dat gaat intussen een stuk beter, sinds ik de handvatten ondersteboven heb gedraaid en de knoppen onderaan gezet 8)

Dat getjielp-annex-autoalarm van Bickie vind ik maar niks. Je verwacht je aan een nest vogeltjes of een BMW waar ze proberen inbreken, maar niet aan een (lig)fiets :shock:
Sommigen durven te zeggen wat ik dacht. Ik neem aan dat er ook wel andere geluidjes zullen bestaan. Dat was trouwens de reden dat fietser.be terugkeerde naar deze toeter in plaats van het alarmgeluid. Niemand verwacht dat er een fietser in aantocht is.

Fietsers en voetgangers reageren soms al niet op onze brommer-claxon. Ze verwachten gewoon geen fietser in vm. Daarom lichte toet geven van verre afstand, herhalen op middellange afstand en desnoods de volle kracht van nabije afstand 😀 en soms helpt dat niet als ze met muziekoortjes in fietsen.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#23 Bericht door Helen »

Pauvre Mouton schreef: vr 06 mar 2020, 20:35Daarom lichte toet geven van verre afstand, herhalen op middellange afstand en desnoods de volle kracht van nabije afstand 😀 en soms helpt dat niet als ze met muziekoortjes in fietsen.
Eigenlijk is het beter om van vér een stevige toet te geven. Alleen komt dat dan weer onvriendelijk over :(
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Toeter werkt niet meer altijd

#24 Bericht door Markske »

Bij mij is de claxon ook niet altijd betrouwbaar. Soms lijkt het wel alsof ie verlegen is. Probeer ik 'm zonder iemand in de buurt dan werkt ie wel en als ik 'm iets later echt nodig heb, dan niet :lol: Op dit moment is ie weer stabiel en werkt ie altijd. Ik heb de indruk dat het nauw komt met de stelschroef, en als er per ongeluk wat vuil in komt dan kan dat ook de reden zijn waarom ie niks meer doet. Als de spanning van de batterij lager wordt, dan is de kans dat ie niet werkt inderdaad wel groter, dus ook dat speelt mee.

In periodes dat ik 'm niet goed werkende krijg, neem ik als back-up een scheidsrechtersfluitje mee. Aangezien groepen gepensioneerden dat ook gebruiken, werkt dat ook redelijk goed.
Het nuttige met het aangename combineren

Plaats reactie