Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#16 Bericht door Pauvre Mouton »

Ares schreef: wo 22 aug 2018, 13:24
Pauvre Mouton schreef: wo 22 aug 2018, 13:09 Heb je de sticky mount van Garmin zelf?
jups, de gebogen zit op m'n racekap, muurvast.
https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/pn/010-12256-27
ok, wist niet dat die ook werkte met de virb 360 want dat zie je niet als compatibel apparaat staan
en da plakt goed? :-)
My smile is always in shape!

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#17 Bericht door Ares »

Pauvre Mouton schreef: wo 22 aug 2018, 13:47 ok, wist niet dat die ook werkte met de virb 360 want dat zie je niet als compatibel apparaat staan
en da plakt goed? :-)
Zie je wel als je bij de 360 naar de accessoires gaat kijken. Plakt er bij mij toch al van oktober op, zonder iets te lossen. Veel beter dan die rommelvelcro van het minivizier #-o . De laadkabel is m'n zekering. Gaat naar binnen in de fiets dus... niet zomaar ineens een kostelijk speelgoedje kwijt :D

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#18 Bericht door Brechtix »

jantje schreef: vr 29 jun 2018, 11:30 Het grootste nadeel dat ik bij de cyclic zie is de noodzaak telkens te moeten opladen elke 2 à 3 dagen (en dus minimum 3 dingen afzonderlijk in de pries te moeten steken, dat gaat in tegen idee zo efficient mogelijk op het werk geraken...) en dat het totaal nog steeds een €400 kost...
Daar ben ik me nu al een tijdje het hoofd over aan het breken. Ik ben een stevigere en universelere lichtvin aan het ontwerpen met adapter voor de Fly6 vooraan of go-pro adapter bovenaan. Demping op silicone zuignappen plus trekstang door hoofdstroomlijn.
Nadeel van witte en rode en eventueel oranje LEDstrips in de vin is dat de klant dan toch nog voeding moet beginnen leggen. Het alernatief is de Kinetic X2 strobo inbouwen: usb oplaadbaar, remlicht op acceleratiesensor. Levensduur batterij beide een uur of zes.
Dat plug-and-play principe staat mij disproportioneel aan omdat ik zelf met zoveel verschillende velomobielen rij.
Wat is jullie mening als gebruikers?
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#19 Bericht door Ares »

Die go pro mount bovenop de lucht in lijkt me wel interessant. Zo kan ik extra verlichting hebben die het 360graden beeld van m'n VIRB niet (of minder) verstoort. Hou ons op de hoogte :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


blackarmor
Public Relations
Berichten: 985
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#20 Bericht door blackarmor »

ik rij al een maand of 2 rond met een moto dashcam met 2 cameras . en die werkt redelijk ( verwacht geen 4k gopro beeldkwaliteit) . begint automatisch op te nemen als hij stroom krijgt en heeft een interne bat voor plotse schokken als hij geparkeerd staat en het wegschrijven na verbreken voeding .
kost een 70 op amazon .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#21 Bericht door Obelix »

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Shimano CM1000: http://www.shimano-sportcamera.com/nl/c ... oduct.html . Een oud model dat stilaan uit roulatie is en dus goedkoper wordt aangeboden. De bestelling is onderweg, dus voorlopig nog geen bevindingen die ik kan delen.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3861
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#22 Bericht door bicky »

Obelix schreef: ma 29 apr 2019, 10:35 Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Shimano CM1000: http://www.shimano-sportcamera.com/nl/c ... oduct.html . Een oud model dat stilaan uit roulatie is en dus goedkoper wordt aangeboden. De bestelling is onderweg, dus voorlopig nog geen bevindingen die ik kan delen.
ik heb deze cm1000 een jaar of 2.
Gebruik hem vooral tijdens spitsuur of als ik weet dat er een gevaarlijk punt aankomt
Tijdens toertochten film ik uit de losse pols.

Hij is makkelijk in gebruik en batterij gaat lang mee in vergelijking met andere action cams.
ben er erg tevreden mee. heb er 80€ voor betaald.

voordelen:
- waterdicht zonder behuizing
- Batterij gaat 60min mee. je kan hem laden en filmen tegelijk maar dan is hij niet meer waterdicht.
- Heeft groot 180° lens
- grote opnameknop voor snelle bediening
- stabilisatie

Nadelen
- geen scherm
- welke stand hij heeft kan je zien via ledjes
- extra houder moeilijk te vinden en erg duur.

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Dashboard camera voor fietsen en velomobielen

#23 Bericht door Obelix »

Eerste indruk:

Batterij doet het inderdaad goed, bij mij alvast meer dan de 60 minuten van Bicky.

De beeldkwaliteit vind ik matig tot redelijk. Ik weet niet of ik nummerplaten ga kunnen lezen in geval van een ongeval met vluchtmisdrijf. Ik denk het niet. Maar het is alleszins wel voldoende om de verzekering en/of politie een indruk te geven van wat er exact gebeurd is.

Voorlopig heb ik een sdkaartje van 16 gb, maar ook dat zal ik moeten uitbreiden. Wel jammer dat de camera stopt als het kaartje vol is en niet automatisch overschrijft zoals bij een dashcam in de auto. Ik vrees dat ik het regelmatig zal moeten wissen.

Wel fijn dat mijn gezinsleden nu een keer kunnen ervaren hoe het is om met een VM door de Brusselse verkeersjungle te scheuren. :twisted:

Plaats reactie