Koude voeten?

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#16 Bericht door ossi »

ik heb 2 maten groter van schoen (shimano,heeft kleiner aanvoelende maten tov andere schoenen)en draag 2 paar dikke kousen zonder dat mn voeten spannen in de schoen,na 35km nog geen koude voeten gehad.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#17 Bericht door marksje »

Zou die zalf ook werken voor de handen :?:
Ik heb nooit koude voeten maar wel steeds koude handen :(
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#18 Bericht door rik »

marksje schreef:Zou die zalf ook werken voor de handen :?:
Ik heb nooit koude voeten maar wel steeds koude handen :(
Stop ze dan in je zakken, hé :P :lol: :P
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#19 Bericht door Edje »

marksje schreef:Zou die zalf ook werken voor de handen :?:
Ik heb nooit koude voeten maar wel steeds koude handen :(
Ik heb is ondervonden dat als je met een hamer op je handen klopt dat je dadelijk een warm gevoel krijgt, misschien twee keer op je handen laten kloppen en dan fietsen ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: warmevoetenzalf

#20 Bericht door eeuwige reiziger »

In de oertijd van dit forum hebben we al eens uitgebreid gediscussieerd over winterschoeisel en allerlei mogelijkheden om de voeten warm te houden. Indertijd door Ward - zaliger gedachtenis - geopend:

http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=1801

Over kledij en handschoenen ook een "oldie":

http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=1510
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#21 Bericht door slangetje »

Even in de oude topic's gelezen en gemerkt dat Patrick en Luc elk een ander systeem hanteerden.
uiteraard wou ik hier het fijne van weten...
Patrick is een systeem gaan halen in Nederland (2 jaar terug) en ik heb hem even gemaild voor zijn ervaring na enige tijd gebruiken. Ik vat de mailconversatie even samen.
:arrow: Mi aan Proes

Van Gentseliggers.net:
Proes schreef:'t is maar een klein warm driehoekje. Heb ik op een bijgeleverd zooltje moeten kleven. Enkel de tenen worden dus warm, de logica is dat de rest dan wel volgt.

Patrick, dat is de laatste post van een item dat terug actief wordt. Koude voeten blijft leven zodra het een beetje kou wordt...

Hoe is het verhaal afgelopen?
Heb je lang genot gehad van je warme voeten of was het toch niet 'je-dat'?

Groetjes,

Mireille
Met een set blauwe tenen na enkele tig km op de fiets.

:arrow: Proes aan Mij
Jawel, werkt vrij goed ….. gewoon in de Decathlon kopen (enkel in de wintermaanden verkrijgbaar).
Pakje openen / papiertje verwijderen (dat zorgt waarschijnlijk voor een chemische reactie) / warm driehoekje in je tip van je schoen …. Klaar is kees.

Ongeveer 3 uur werkt het en ’t helpt wel degelijk (maar ’t blijft koud bij -5 graden)

groetjes

Patrick

:arrow: Mi aan Proes

En het werkt maar 3 uur... Wat daarna? Opnieuw opladen?

...

Merci alvast,
Mireille


:arrow: Proes aan mij
Daarna, nieuw pakje nemen (terug 2 euro kwijt ongeveer) … schoenen uit en nieuw ding insteken …. Uittesten zou ik zeggen … misschien dat het bij jou langer werkt … proberen maar!
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#22 Bericht door Edje »

Dan toch maar mematec met bijhorende over schoenen om batterijen gemakkelijk kwijt te geraken, wel pak duurder maar wel zekerder
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#23 Bericht door slangetje »

Edje schreef:Dan toch maar mematec met bijhorende over schoenen om batterijen gemakkelijk kwijt te geraken, wel pak duurder maar wel zekerder
Die mematec is wat Luc heeft zeker hé. Eerst weten hoe hij er nu over denkt, na een aantal jaren.
Het systeem van Patrick is (voor mij) na 20 weken even duur als dat van Luc. Dat gaat normaal wel over 1.5 a 2 winters dus... Tot ik een deftig iets heb, is het wel het proberen waard.

Mireille (heeft zelfs binnen met berepoten nog koude voeten).
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#24 Bericht door Edje »

inderdaad, ik heb ze ook al een paar seizoenen gebruikt, wordt niet warm in je schoenen op stand 1, maar houdt de temperatuur zoals hij is als je je schoenen binnen aan hebt. De temperatuur houdt hij voor 9 uur. stand 2 en 3 worden iets steeds warmer maar nooit heet natuurlijk dan gaat het verbruik omhoog, maar geen kou gehad met deze zolen. hoop ze dit jaar nog is te gebruiken, maar zie het effe niet zitte wanneer. "Mijn restaurant" , van een ander, vraag momenteel mijne tijd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#25 Bericht door Vital »

En hoe is die zalf nu meegevallen?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#26 Bericht door Luc Willaert »

slangetje schreef:
Edje schreef:Dan toch maar mematec met bijhorende over schoenen om batterijen gemakkelijk kwijt te geraken, wel pak duurder maar wel zekerder
Die mematec is wat Luc heeft zeker hé. Eerst weten hoe hij er nu over denkt, na een aantal jaren.
Het systeem van Patrick is (voor mij) na 20 weken even duur als dat van Luc. Dat gaat normaal wel over 1.5 a 2 winters dus... Tot ik een deftig iets heb, is het wel het proberen waard.

Mireille (heeft zelfs binnen met berepoten nog koude voeten).

Ik heb Hotronic. Sedert voor jaar (in de mango heb ik ze niet nodig) doorgegeven aan Luc Vermeersch, die hier ook op het forum aangesloten is.

Ik was heel tevreden van die zolen. Er zijn 4 standen, stand 1 meestal voldoende, anders beginnen je voeten zelfs te zweten. Volle batterijen gaan uren mee. De batterijen kan je bevestigen aan je overschoenen, ofwel langere draden bijkopen en dan kan je de batterijen in een broekzak of zo kwijt.

Een aanrader!

http://www.hotronic.com/

Luc
Laatst gewijzigd door Luc Willaert op do 17 dec 2009, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#27 Bericht door PatRecumbent »

Iets heel anders dat helpt in de winter is de Streamer van HP Velotechnik.

Door de Streamer zitten de benen en het bovenlichaam uit de wind en dus warmer. De benen blijven ook droog tijdens regenweer.

Ik heb de Streamer al gebruikt tot -8°C voor een rit van ong. 23 km. Ik had geen problemen met de kou. Toen ik dezelfde rit wou doen bij -10°C kregen mijn armen te koud na 5 km en ben ik teruggekeerd.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

A

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

PatRecumbent schreef:Iets heel anders dat helpt in de winter is de Streamer van HP Velotechnik.

Door de Streamer zitten de benen en het bovenlichaam uit de wind en dus warmer. De benen blijven ook droog tijdens regenweer.

Ik heb de Streamer al gebruikt tot -8°C voor een rit van ong. 23 km. Ik had geen problemen met de kou. Toen ik dezelfde rit wou doen bij -10°C kregen mijn armen te koud na 5 km en ben ik teruggekeerd.
Dat plaatje herken ik onmiddellijk. Met de trike of op de bukkerfiets (o schande, maar ik durf nog wel eens zondigen...) dreigen bepaalde uitstekende of hangende delen (welke laat ik in het midden 8) ) er algauw af te vriezen. De wind speelt naar mijn ervaring de doorslaggevende rol, eerder dan de omgevingstemperatuur zelf. Met de velomobiel heb ik dan ook een heel andere temperatuurservaring dan bij open fietsen. Toch krijg ik soms nogal snel last van koude voeten. Een paartje kousen erbij en een grotere schoen hebben doeltreffend gebleken. En ook flink goedkoper dan de eerder besproken oplossingen (die ongetwijfeld in echt barre omstandigheden dé uitweg vormen).

't Volgende vond ik deze morgen. Hij gooit er nog een bijkomend zooltje in:
http://www.knurft.net/site/2008/12/14/m ... or-voeten/

En op het Duitse forum is er aan het begin van dit nieuwe jaar ook een koude-voeten-draad geopend:
http://www.velomobilforum.de/forum/show ... hp?t=22016
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#29 Bericht door bicky »

heb vandaag een tip geprobeerd die ik ergens gelezen had.

Deze morgen om 6u vertrokken met vershoudsfolie over mijn ene kous en over de andere een plastiekzakje.
Had geen koude tenen bij aankomst.

In terugrijden 1 kous overtrokken met plastiek zakje en de ander voet gewoon.
Mijn ene voet was merkelijk warmer dan de andere waar de tenen toch tintelden van de kou.

Goedkoop en het werkt (het vroor wel geen -8°C vandaag.)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#30 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:heb vandaag een tip geprobeerd die ik ergens gelezen had.

Deze morgen om 6u vertrokken met vershoudsfolie over mijn ene kous en over de andere een plastiekzakje.
Had geen koude tenen bij aankomst.

In terugrijden 1 kous overtrokken met plastiek zakje en de ander voet gewoon.
Mijn ene voet was merkelijk warmer dan de andere waar de tenen toch tintelden van de kou.

Goedkoop en het werkt (het vroor wel geen -8°C vandaag.)
Herschep je je schoenen met die plastic dan niet tot kwekerijen van rochefort en andere leuk geurende toestanden?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie