Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

Planning en opvolging van wedstrijden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#1 Bericht door FiSh »

Let op, de laatste wedstrijd van het seizoen is nu ZATERDAG!
Om 14u op de wielerpiste van Wilrijk.
1-uursrace met staartpunt en velomobielen.
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#2 Bericht door El Stino »

staartpunt is gemonteerd + een koppel nieuwe banden 8)
Stijn VDM

Gebruikersavatar
ironpatje
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 10:09
Postcode: 3150
Fiets: giant tcr
Locatie: haacht
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#3 Bericht door ironpatje »

vrouwke moet weeral werrken :cry:
ik kan echt niet afkomen met 5 kids (jongste 2.5 jaar....)

:cry:
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#4 Bericht door FiSh »

[quote="El Stino"]staartpunt is gemonteerd + een koppel nieuwe banden 8)[/quote]
Welke banden zijn het geworden? Nog altijd Ultremo's :-"
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#5 Bericht door crash-quest-dummy »

ik mijn batterijlader terug gevonden !
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#6 Bericht door El Stino »

FiSh schreef:
El Stino schreef:staartpunt is gemonteerd + een koppel nieuwe banden 8)
Welke banden zijn het geworden? Nog altijd Ultremo's :-"
yep, ultremo's ! Voor de veiligheid en het algemeen welzijn stel ik voor dat iedereen een veilige afstand ACHTER mij aanhoudt :wink:
Stijn VDM

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#7 Bericht door Peter C »

Als je net een wedstrijd gewonnen hebt heb je natuurlijk makkelijk spreken, maar ik vond de laatste wedstrijd van ons outdoorseizoen erg geslaagd.
Omdat ik tot nu toe alle wedstrijden ongestroomlijnd had meegereden was ik al zeker van een derde plaats en koos ik ervoor om in de Quest naar Wilrijk af te zakken.
Dat kwam goed uit want ik moest nadien nog naar een familiefeestje in Zoersel en in een Q kan je nu eenmaal meer rommel kwijt dan achterop een Baron (een aanhanger slingert boven de 40).

Was het weer tussen Mechelen en Wilrijk nog erg regenachtig, als ik in Wilrijk stopte hield het op met regenen en het weer is alleen nog maar verbeterd. Da's altijd fijn voor de open rijders.
Omdat ik een half uur voor start aankwam (echt!) had ik nog ruim de tijd om alles na te kijken. Tenminste wat mijn fiets betreft.
Ik had nog snel een camera'tje op mijn fiets geklikt, maar was hem vergeten omschakelen naar horizontale opname (landscape).

De velomobielopkomst was erg goed met zeven exemplaren, waarvan er zes deelnamen (Christophe, Etienne, Gert, Johan, Michael en ikzelf). Het aantal deelnemers gestroomlijn/ongestroomlijnd was daarmee in evenwicht (Erik, Filip, Jef, Mia, Rudi en Stijn).
Van de ongestroomlijnde deelnemers had iedereen zijn staartpunt netjes gemonteerd. Alleen Mia reed dapper mee zonder aerodynamische hulp.

Omdat Jan VD er vandaag niet bij kon zijn mocht Jef de trein op gang trekken. Als Stijn na de 3de ronde ineens als een pijl uit een boog versnelde wist ik dat ik me weer misteld heb (die rondes zijn sneller voorbij dan mijn aanvoelen) en de wedstrijd echt begonnen was.
Stijn, gelegen op zijn M5 lowracer met staartpunt en ik zaten uiteraard in een andere wedstrijd, maar zo bleef Stijn wel een ronde lang netjes in beeld, tot ik hem aan een kleine 60 inhaalde.
De rest van het uur ging voor mij volledig naar wens. Ik eindigde eerste met 50.5km/h, Christophe knap 2de met 48.5km/h in zijn WAW. Hij is daarmee fiks sneller dan bij het begin van het seizoen en ook tov de laatste wedstrijd vorig jaar.
Stijn schreef de overwinning ongestroomlijnd achter zijn naam.
Van de overige positities ben ik niet zeker en daarom vermeld ik ze niet, die moet iemand anders maar aanvullen.

Het eindklassement:
Ongestroomlijnd:
Heren:
1 Stijn
2 Filip
3 Peter C
Dames:
1 Mia
2 Celien

Gestroomlijnd:
1 Gert
2 Christophe
3 Peter C

Stijn boekt hiermee een erg knappe driedubbele winst: WK-BK-superprestige
Ik ben uiteraard meer dan tevreden met een BK en twee 3de plaatsen in de superprestige.

Na de prijsuitreiking hadden de mensen van HPV ook nog een aantal mooie prijzen voorzien die werden verloot, met dank aan de sponsors.

We hebben ons goed geamuseerd dit outdoorseizoen, hoewel het met momenten zwaar was.
Soms volgden de wedstrijden mekaar snel op en de weergoden waren ons dit jaar niet zo gunstig gezind.
Ik had het mezelf natuurlijk ook wel zelf aangedaan, door in beide klassementen mee te (st)rijden en ook nog eens overal naar toe te willen fietsen.
't Was wel een goede leerschool zo.

Buiten mezelf waren er dit jaar nog een paar nieuwe gezichten. Hopelijk zet deze trend zich volgend jaar door.
De velomobielopkomst was beter dan vorig jaar en volgend jaar zouden er een opnieuw een aantal bijkomen. Er zouden zelfs een aantal heel speciale bijzitten.
Dat belooft dus spannend te worden!

Als er deze winter voldoende gegadigden zijn biedt HPV ons opnieuw de kans op indoorpistes te rijden.
Deze zijn veel technischer en mensen met stuurmanskunst en mindere conditie kunnen er goed hun mannetje kunnen staan.
Hou de kalender op HPV.be zeker in de gaten dus.

Het resultaat van het camera'tje op mijn fiets stond kan je vinden op http://www.youtube.com/watch?v=KLuzJptw ... el&list=UL" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk is het een beetje saai om van start tot einde te kijken, maar 't is misschien leuk als bewegend behangpapier.
Wel moet je't geluid dichtdraaien want buiten de 1ste en laatste minuut is het oorverdovend.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3858
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#8 Bericht door bicky »

een mooi verslag, volgend seizoen meer van dat =D>

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#9 Bericht door trikelover »

dit is een leuk verslag zo mogen er wel meer komen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#10 Bericht door crash-quest-dummy »

de leuke verslagen zijn van toeschouwers of winnaars, de andere deelnemers kunnen enkel excuses oplijsten :wink:

(een kwartier voor het einde een kramp/knie die niet meer mee wou ... :? )(terug losgefiets onderweg naar Duffel ... volgende keer toch maar langer voorbereiden)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#11 Bericht door skywise »

crash-quest-dummy schreef:de leuke verslagen zijn van toeschouwers of winnaars, de andere deelnemers kunnen enkel excuses oplijsten :wink:

(een kwartier voor het einde een kramp/knie die niet meer mee wou ... :? )(terug losgefiets onderweg naar Duffel ... volgende keer toch maar langer voorbereiden)
De één zijn dood... maar ondanks dat vond ik het toch de leukste wedstrijd van het seizoen, voor mij zelfs bijna even spannend als het BK. In de eerste helft van de race teruggevallen naar een vijfde plaats met liefst vier rondes achterstand op nummer twee toch nog in de tweede helft terug opgeklommen tot voorbij die nummer twee en hem zelfs nog op een ronde gezet. 'k Was in betere vorm dan ik zelf dacht en de anderen waren blijkbaar iets te snel gestart... Peter achterna. Volgend jaar terug van 't zelfde jeeeeeeha! :D
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#12 Bericht door Michael »

Mooi verslag van een mooie wedstrijd met een mooie trilogie film van Peter en mooie foto's van Bram. Ik heb me geamuseerd.
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#13 Bericht door Duckjibepete »

http://www5.snapfish.be/snapfishbe/thum ... =SALBlink/" onclick="window.open(this.href);return false;

foto's.
Sorry, nieuw toestel en wist sportstand nog niet zitten.
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wedstrijd Wilrijk 29 september 14u

#14 Bericht door Wouter D »

welk jammer dat je een account moet maken om de foto's te kunnen zijn, terwijl je dan voor google - foto met picasa web niet hoeft te doen. hint hint
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie