M5 m-racer testen

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#31 Bericht door janV »

Pauvre Mouton schreef:Hmz beetje erg van je ervaringen bij M5 en dat ze er niet zo meedenken. Daarom kom ik hier alvast professioneel advies inwinnen. Sta ik alvast sterker in mijn schoenen eh.

En het kan zijn dat de m-racer me ook niet ligt. Dat weet je pas na een testrit.
Mss gewoon starten met ne goede occasie_op marktplaats.nl staat er eentje net een carbonne tailbag (en nie te duur mijn inziens) als het je niet bevalt kan je die nog altijd door verkopen. Je gaat daar zeker nog ongeveer hetzelfde voor krijgen, tenzij je de tailbag naar de kl.... Dus tijdens je leerproces tailbag eraf. En als het je bevalt dan kan je nog altijd voor ne snelle M5-high racer gaan want ik heb de indruk dat die op je verlanglijstje staat.

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#32 Bericht door Pauvre Mouton »

Als ik uiteindelijk een keuze heb gemaakt, ben ik er vrijwel zeker van dat ik de keuze niet snel zal betreuren. Dit wordt bevestigd door mijn andere aankopen allerlei.
Enig probleem is dat ik nogal mijne tijd neem om uiteindelijk de knoop door te hakken.
Op dat vlak ben ik een grote "taffeleer" (vertaling: twijfelaar) :D

Maar mijn besluit staat vast om de 2de auto aan de kant te laten voor wat betreft woon- werkverkeer (ook in rotweer), en dat lukt mij al een paar jaren aardig.
Hopelijk op termijn kan de 2de auto helemaal weg, maar dat ligt momenteel nog wat moeilijk.

Vandaag de dag fiets ik op een mountainbike met vaak zware rugzak op de rug naar het station in Genk (+/- 11km), om vervolgens de reis naar Brussel voort te zetten met de trein.
Diezelfde fiets gebruik ik ook voor grotere fietstochtjes in eigen streek.
Graag meet ik mij een ergonomischere fiets aan (geen rugzak meer op de rug (niet goed voor soms opspelende hernia in de rug/nek), of de drukpunten van een klassieke fiets).

Er liggen een aantal scenario's op tafel om mijn klassieke fiets te vervangen door een ligfiets van het type:
  • 1. trike (ice sprint)
    > voor gebruik op mijn huidige woon-werk traject + fietstochten
    + verbetering ten opzichte van huidige fiets kwestie ergonomie (minder drukpunten)
    + grotere funfactor
    + afsluitbare fietsenstalling beschikbaar in station Genk via Fietspunt vzw
    +/- oplossing zoeken voor laptop + kleding te kunnen vervoeren via (top/banaan)tas aan ligstoel vast te maken
    - enkel niet ideaal op de krappe fietspaden of drukke fietspaden (lijkt mij)
    - nog steeds weergevoelig (regen)
    - zichtbaarheid in het verkeer

    2. 2-wieler (m5 m-racer)
    > de trike uit punt 1. ga ik laten voor wat het is vermits een 2-wielligfiets voor hetzelfde of langer traject aangenamer (wendbaarder, sneller) lijkt
    > voor gebruik op mijn huidige woon-werk traject of een nieuwe traject waarbij ik naar een station verder fiets (meer fietsvergoeding = beter terugverdienmodel) en minder treinkilometers maak + fietstochten
    + verbetering ten opzichte van huidige fiets kwestie ergonomie (minder drukpunten)
    + wellicht sneller na aanpassingsperiode (klassieke fiets > ligfiets)
    +/- oplossing zoeken voor laptop + kleding te kunnen vervoeren via (top/banaan)tas aan ligstoel vast te maken
    - nog steeds weergevoelig (regen/vriesweer)
    - nog geen station gevonden met afsluitbare fietsenstalling binnen aanvaardbare fietsafstand (wachten op feedback Fietspunt vzw met bevesting van station met zulke fietsenstalling) want ga zo'n fiets niet in de gewone fietsenrekken plaatsen. Ken trouwens niemand in de buurt van een station, waar de fiets privé geparkeerd kan worden.

    3. velomobiel (waw)
    > voor gebruik op een nieuw woon-werk traject waarbij ik naar een station verder fiets (meer fietsvergoeding = beter terugverdienmodel) en minder treinkilometers maak + fietstochten
    + verbetering ten opzichte van huidige fiets kwestie ergonomie (minder drukpunten)
    + wellicht sneller na aanpassingsperiode (klassieke fiets > ligfiets)
    +/- oplossing zoeken voor laptop + kleding te kunnen vervoeren, lijkt droog te kunnen in velomobiel
    +/- duur in aanschaf maar mits fietslening van 1,29% bij Beobank momenteel slechts marginaal intrest bij op te leggen + terugverdienmogelijkheid via fietsvergoeding en/of inzetten voor publiciteit
    +/- minder weergevoelig, enkel opletten met wind en gladheid?
    - nog geen station gevonden met afsluitbare fietsenstalling binnen aanvaardbare fietsafstand (wachten op feedback Fietspunt vzw met bevesting van station met zulke fietsenstalling) want ga zo'n fiets niet in de gewone fietsenrekken plaatsen. Ken trouwens niemand in de buurt van een station, waar de fiets privé geparkeerd kan worden.
    ? neem je eerder de velomobiel of een fiets voor fietstochtjes; een open fiets lijkt meer beleving te geven als een velomobiel of sla ik de bal hier compleet mis? Wellicht is dit geen" of dit, of dat" vraag maar eerder een "en" vraag, naar het soort fietstocht zal de juiste fiets gekozen worden. (vb: zomers heet weer zoals bij dat hier in Belgie vaak kennen, is het enorm zweten in de velomobiel? bijvoorbeeld?)
Ik vermoed dat ik een bezoekje ga brengen aan M5 en Fietser.be voor een test.
Wachten op de nieuwe jaarlijkse ligfiets testdag te Peer is nog te veraf en geen idee of dit type fietsen beschikbaar zijn op de testdag. Maar wie weet ben ik tegen dan nog aan 't taffelen (twijfelen) lol

Wat een boterham. Werk aan de winkel!
Maar wel leuke ontdekkingstocht nu ik mijn eigen noden zelf een beetje nalees en leer kennen :D
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#33 Bericht door paulheyndrickx »

Wat de vergelijking trike-bike betreft: trike is naar mijn ervaring wendbaarder, maar minder snel op rechte stukken. In het vele bochtenwerk zal de trike (ic Ice Sprint) sneller zijn.

Gebruikersavatar
morgoth924
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 22:33
Postcode: 2275
Fiets: Raptobike midracer
Locatie: Gierle
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#34 Bericht door morgoth924 »

Een open fiets geeft een andere beleving, het is beiden sensationeel! Zeker de m5 gaan testen en als je een interessante occasie ziet, probeer ook hier een proefrit te regelen.
Ik weet niet of je een zweter bent, ik zeker wel, iets om rekening mee te houden bij ligfietsen in het algemeen en zeker bij velomobielen, want hier is veel minder ventilatie bij de rug. Bij mij resulteert het steevast in een natte rug, wat mij betreft het grootste nadeel van velo's (op m'n open ligger zweet ik ook hoor, maar je hebt meer rijwind).

Fietsenstalling: vergeet dat maar met een velomobiel, veel te groot. Of het moet er één zijn waar ze parkeerplaatsen voor scooters etc. hebben.
De bagage die jij mee wilt nemen is voor de velo's die ik ken, geen probleem, plaats zat, in de ene al meer dan de andere.

Een velomobiel kan jammer genoeg niet mee op de trein...
If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer.

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#35 Bericht door Pauvre Mouton »

Ok, ik ken mijn mogelijke pistes.
Nu is het zaak om te testen en nog wat zaakjes te onderzoeken (parking station etc.).
Na de juiste afweging kan er een keuze gemaakt worden.
Ik ben benieuwd op wat ik zal landen :-)

Met jullie reacties in het achterhoofd (en de andere topics) weet ik alvast waar ik zowat rekening mee moet houden en met die bagage aan kennis zal het wel lukken om een volwaardig liggend lid te worden hier.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#36 Bericht door Wouter D »

Hm. Ik wil geen spelbreker zijn hoor maar een volwaardig liggend lid mag ook echt lid worden hoor #-o
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#37 Bericht door janV »

Pauvre Mouton schreef:Maar mijn besluit staat vast om de 2de auto aan de kant te laten voor wat betreft woon- werkverkeer (ook in rotweer), en dat lukt mij al een paar jaren aardig.
Hopelijk op termijn kan de 2de auto helemaal weg, maar dat ligt momenteel nog wat moeilijk.
als je het wegdoen van die 2de auto mee opneemt in je financiele analyse, ga je ze alle drie kunnen aanschaffen :D
ik peins immers dat je meer dan een soort type fiets gaat nodig hebben voor je woon- werkverkeer. Ik doe er elke dag 44km enkel. Effe mijn fietsgebruik vr deze week Maa en Din fantastisch weer, met de ligger. Dinsdag zelfs een tussenstopke (terraske) ingelast. Woe bar slecht weer, dan maar met de trein_ met de stadsfiets (zo eentje van 30 euro, waar je amper mee vooruit raakt_ze hebben er mij al 5 gepikt daar aan het station) zo'n 7km tot aan station. Vandaag, deze morgen min of meer droog maar wegen lagen er nog nat bij, maar met de bukker-racefietske (daar zit spatbordje op) nr het werk gereden. Morgen VM doe ik aan TW (=telewerken, kwestie dat je ook al wat vakgebonden afkortingen aanleert :D ) in de NM verlof en ga ik waarschijnlijk een toerke doen met de ligger (oefenen in het zonder handen rijden :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door bicky op vr 01 sep 2017, 7:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [/quote] toegevoegd zodat code klopt

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#38 Bericht door Pauvre Mouton »

De verkoop van een 4-jarige citroen c3, 1.2 zal niet zoveel opbrengen, mijn gedacht!
We zullen beginnen met ene, dan zien we wel waar we eindigen ;-)
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#39 Bericht door Wim -de roetsende »

Pauvre Mouton schreef:De verkoop van een 4-jarige citroen c3, 1.2 zal niet zoveel opbrengen, mijn gedacht!
We zullen beginnen met ene, dan zien we wel waar we eindigen ;-)
Mijn kleine Citroën Saxo bracht toch nog €400,- op :lol: Veel belangrijker was echter de €200,- per maand die ik opeens niet meer hoefde uit te geven.

Ik heb toen een QuestXS gekocht van €7.500,- Na 3 jaar had ik de fiets dus al terugverdiend.

De XS behoudt echter ook voor een deel haar waarde en dus had ik na ruim een jaar de waardevermindering van de XS al terugverdiend.

Nu, na 4 jaar, heb ik al 4x €2400,- bespaard = €9600,- Terwijl mijn XS nog zeker €4.500,- waard is. Dat is dus een waardevermindering van €3000,- In theorie zou ik nu dus €9600,- - €3000,- = €6600,- hebben 'verdiend'.

In de praktijk is dit uiteraard beduidend minder, want ik heb ook uitgaven (aan de fiets) gehad. Onderhoud, banden, nieuwe ovale kettingbladen, kleding, schoenen, vaker douchen, enz, enz. Ik heb echt geen idee hoeveel geld dat zou kunnen zijn geweest.

Laat ik dat nou eens op €100,- per maand stellen (dat is volgens mij een erg hoog bedrag). Dan heb ik dus 4x €1200,- uitgegeven = €4800,-

Dan 'houd ik dus onder de streep het volgende over': €6600,- - €4800,- = €1800,- Dat is dus een 'winst' van €50,- per maand en dan vergeet ik uiteraard nog het plezier, de gezondheidswinst, de LOL en vele andere uit de aankoop van een XS voortkomende aspecten, ervaringen, enz.

In België krijgen jullie ook nog eens een geweldige fietsvergoeding; dus dan wordt het verhaal nog veel positiever.


NB: Lees dit verhaal aub niet te serieus, het is mijn manier om uit te rekenen waarom de aanschaf van een XS erg goedkoop en verstandig is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#40 Bericht door fcapri »

ik verdiende veel met een gewone fiets, en minder met de VM. dus voor dat comfort van een VM, betaal je natuurlijk wel wat.
op de 5jaar dat ik nu fiets, heb ik 27000km gereden, en hierbij 5400€ fietsvergoeding gehad. mijn onkosten/aankopen op die 5jaar zijn 2009€ voor ALLE fietsen hetgeen mij een winst geeft van 3406€. als ik daarbij reken hoeveel diesel ik heb bespaard zit ik op 9721€ winst.

met mijn bukfiets tussen 2012-2015 heb ik 300€ onkosten gehad, en 13 000km gereden. ik heb dus 2600€ fietsvergoeding gehad of heb 2300€ verdiend op die tijd. komt op een 750€/jaar.

De VM was de duurtste. op het jaar dat ik VM rijd, heb ik 2004€ verdiend met fietsvergoeding en 1479€ uitgegeven aan de VM. dat geeft een winst van 524€ op een jaar. niet echt denderend en iets minder dan een bukfiets. maar doordat ik op 1jaar 10 000km heb gereden, is dat haast evenveel als met een bukfiets 2jaar rijden. de winst per kilometer is minder met de VM, maar doordat je zoveel meer kilometers afdraait, verdien je er uiteindelijk ook genoeg aan (en bespaar je ook extra op je auto die niet rijdt)

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#41 Bericht door Pauvre Mouton »

Om het ijs te breken thuis inzake mijn wilde plannen, stelde ik vrouwlief voor of een elektrische fiets niet beter was voor haar.
Ze heeft ook al vaak laten vallen dat een elektrische fiets beter zou zijn voor haar. Mijn reactie hierop was altijd dat ze op hare leeftijd dat nog niet nodig heeft, zo jong en zo mooi, daar past geen elektrische fiets bij. En dat werkte bijzonder goed :lol:
Keerzijde van de medaille is dat ze praktisch nooit de fiets neemt, zelfs niet voor de winkel die ocharme 250m verder ligt.
Dus als het mooi weer is, zal ze hare fiets wat vaker nemen binnenkort.

Ja het leven is geven en nemen eh.

Ik bedenk me net wel dat ik 2de wagen eigenlijk cadeau gekregen heb van mijn ouders, dus ik vermoed dat deze zal worden teruggevorderd als die op overschot komt thuis.
Dan steken we die maar niet in de financiële berekening, de onkosten (taksen, onderhoud, verbruik) wel natuurlijk :D
Niet erg.

Wel jammer dat fietspunt me nog altijd niet heeft gemaild om te laten weten welke stations zijn uitgerust met een afsluitbare fietsenstalling.
Zolang ik geen treinstation kan vinden met deftige parking voor een velomobiel, vermoed ik dat ik eerst 2-wieler ligfiets zal aankopen.
Dan is de schok voor vrouwlief ook al wat minder groot.
Op zich ook weer niet erg natuurlijk, dan kan ik eerst behoorlijk leren fietsen op de ligfiets en erna het actieterrein te verleggen naar een treinstation wat verderop (en zo meer fietsplezier en -vergoeding bijeen te harken).
En op het langere fietstraject regent het toch wel meer, dus de weg ligt vrij naar de velomobiel lol

Op naar M5 om te testen dus!
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#42 Bericht door Wouter D »

Kan u wagen 2 niet tijdelijk op blokken zetten tot wagen 1 de geest heeft. Zodoende moet je geen nieuwe wagen kopen en toch wagen 2 niet terug inleveren :-)

voor wat betreft de afsluitbare fietsenstallingen, ik denk dat je beter zelf de stations in kwestie belt om de vraag te stellen. Of gewoon eens een dagje uittrekt voor een dagje fietsen naar alle stations die kans maken als opstapplaats in je woonwerkverkeer.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#43 Bericht door KarelJ »

Ik heb slechte ervaringen met een "bewaakte fietsenstalling". Mijn fiets is een aantal jaren geleden gestolen uit de "bewaakte" fietsenstalling achter Gent-Sint-Pieters.
Daar kan je alleen in met een badge, maar er gaan zo danig veel mensen in en uit de stalling, dat je gemakkelijk zonder badge ook mee kan binnenglippen.
Bewaking wil in de meeste gevallen zeggen: "plaatsen van een camera waarvan nooit iemand de beelden bekijkt". De eigenaar/uitbater van de stalling mag zelfs de beelden niet bekijken. De politie moet in geval van diefstal zelf de beelden opvragen (ergens in Brussel en daar ook zelf in Brussel omgaan), dat gebeurt natuurlijk bijna nooit.
Bovendien zijn camerabeelden heel dikwijls niet bruikbaar (hoek van filmen, donker, regen, ...)
Tenzij je een "echte afgesloten stalling bedoelt", zijnde een stalling met aparte gesloten boxen waar je specifiek 1 box huurt en waar je van buiten niet kan zien wat er in zit. Het zou mij wel verwonderen dat een velomobiel in een dergelijke box kan geplaatst worden (wegens box te klein of velomobiel te groot, je mag zelf kiezen).
Een dure fiets zou ik sowieso niet meer achterlaten aan een station (gezien mijn ervaring met de diefstal van mijn Greenmachine), zelfs niet in zo'n box, want meestal zit die enkel vast met 1 hangslot (Yale) en 1 slot is altijd wel open te krijgen door mensen met slechte bedoelingen. De boxen die bij mij aan het station staan (Deinze), zijn in ieder geval maar te sluiten met 1 slot...

Uiteraard wil ik je niet ontmoedigen om te forenzen met de fiets. Persoonlijk zou ik eerder kiezen om een enkele rit volledig tot aan het werk met de fiets te doen en dan terug naar huis te gaan met openbaar vervoer en dan het omgekeerde enkele dagen later.
Hou er ook rekening mee dat je al een sterk geoefende fietser moet zijn en een heel mooi traject (met goed zicht en weinig verkeerslichten, voorrangssituaties, ...) moet hebben om gemiddelde snelheden van boven de 30 km/u te halen (deur tot deur). Mijn gemiddelde met de waw ligt meestal maar rond de 27 km/u en daarbij trap ik vlak en bergaf bijna altijd boven de 30 km/u, maar gemiddeld kom ik maar aan 27 km/u. Ik ben persoonlijk wel geen sterke fietser, dus een betere fietser kan het waarschijnlijk sneller, maar ik hoor toch van verschillende ligfiets/velomobielrijders dat ze dikwijls op de teller maar tussen de 30 en 35 km/u rijden en dat hun werkelijke gemiddelde dus waarschijnlijk ook tussen de 27 en 30 km/u ligt.
Het plezier, comfort en de vrij constante reistijd van een ligfiets/velomobiel zijn voor mij persoonlijk veel belangrijker dan het kleine snelheidsvoordeel ten opzichte van b.v. een klassieke racefiets.

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#44 Bericht door janV »

spruitje schreef:Kan u wagen 2 niet tijdelijk op blokken zetten tot wagen 1 de geest heeft. Zodoende moet je geen nieuwe wagen kopen en toch wagen 2 niet terug inleveren :-)

voor wat betreft de afsluitbare fietsenstallingen, ik denk dat je beter zelf de stations in kwestie belt om de vraag te stellen. Of gewoon eens een dagje uittrekt voor een dagje fietsen naar alle stations die kans maken als opstapplaats in je woonwerkverkeer.
Niks station bellen gewoon, http://www.fietsenwerk.be
zowel in diest als in aarschot blijkbaar afsluitbare fietsenstallingen_van bij u diest 30 km, aarschot 45 km, sjieke fietsafstanden en ja Karel3 he gelijk altijd een ketting errond
http://www.fietsenwerk.be/nl/diest-284.htm?region=
http://www.fietsenwerk.be/nl/aarschot-122.htm?region=
Pauvre, ik peins dat ge het spek aan u broek hebt :D _ tenzij de madam ....... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: M5 m-racer testen

#45 Bericht door Pauvre Mouton »

janV schreef:Niks station bellen gewoon, http://www.fietsenwerk.be
zowel in diest als in aarschot blijkbaar afsluitbare fietsenstallingen_van bij u diest 30 km, aarschot 45 km, sjieke fietsafstanden en ja Karel3 he gelijk altijd een ketting errond
http://www.fietsenwerk.be/nl/diest-284.htm?region=
http://www.fietsenwerk.be/nl/aarschot-122.htm?region=
Pauvre, ik peins dat ge het spek aan u broek hebt :D _ tenzij de madam ....... :mrgreen:
Die site had ik ook al gevonden, maar de betrouwbaarheid is ver zoek.
Zoals eerder aangegeven heeft Diest, in tegenstelling tot hun webpagina, geen afsluitbare fietsenstalling. (een collega van Diest heeft dit bevestigd, alsook een telefoontje aan het fietspunt ter plaatse)
Aarschot wel, maar dat lijkt me wat te ver momenteel (+/- 55km enkel) :-)

De stations van Diest of Sint-Truiden zijn de kanshebbers kwestie afstand op het eerste zicht. Beiden zijn zowat 35km.
's Morgens kan ik spelen met het uur van opstaan, 's avonds ben ik graag op aanvaardbaar uur terug thuis om vrouw en kinderen nog even te kunnen zien :wink:
Deze avond of dit weekend de fietsenstalling van Sint-Truiden eens inspecteren.
My smile is always in shape!

Plaats reactie