Kleding in de "winter"

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Kleding in de "winter"

#16 Bericht door luki »

Ik rij met een "skihelm", met daaronder een buff. Als het echt berenkoud wordt, doe ik een balaclava aan.
Thermisch hemdje, t-shirt, sweater: meestal wordt het na een tijdje te warm en doe je een laagje uit.
Lange loopbroek volstaat.
MTB overschoenen voor de echte koude dagen, met indien onvoldoende, in elke schoen een "chaufferette".
Die kan je ook gebruiken voor de handen

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Kleding in de "winter"

#17 Bericht door Wim -de roetsende »

Helen schreef:
paulheyndrickx schreef:Deze week een paar schoenen gekocht voor het 'vuile werk' op de MTB. Daar zal je nog niet snel koude voeten in krijgen.
https://www.bikester.nl/405114.html
Die heb ik ook (oudere versie weliswaar). Ik draag ze niet graag in de WAW omdat de enkels niet soepel genoeg zijn (misschien is deze versie beter). En afgezien daarvan krijg ik toch koude voeten door de SPD's.
€10,- duurder en nog iets warmer.

https://www.bikester.nl/529744.html?eqr ... 8a5b847ea1


Ik heb de race uitvoering, maar in de XS draag ik ze liever ook niet.
Redenen: 1 Als ik ze draag, dan is het dus erg koud :wink: 2 Ik vind ze ook minder prettig om te dragen, dan mijn Bont schoenen. Ze zijn een stuk hoger (rondom de enkels) en dat is toch telkens weer een beetje wennen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Kleding in de "winter"

#18 Bericht door paulheyndrickx »

Helen schreef:
paulheyndrickx schreef:Deze week een paar schoenen gekocht voor het 'vuile werk' op de MTB. Daar zal je nog niet snel koude voeten in krijgen.
https://www.bikester.nl/405114.html
Die heb ik ook (oudere versie weliswaar). Ik draag ze niet graag in de WAW omdat de enkels niet soepel genoeg zijn (misschien is deze versie beter). En afgezien daarvan krijg ik toch koude voeten door de SPD's.
Ik kocht de mijne groot genoeg. Er kan zelfs nog een extra zool in + wollen sokken, maar het is gewoon niet koud genoeg om dit te kunnen uittesten. Op de MTB doen ze een prima job.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Kleding in de "winter"

#19 Bericht door Wouter D »

Birger heeft die ook, zelf wil ik de versie voor de racefoets voor grote plaatjes, moet nog langs in de winkel.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie