Hoe snel gaat het van zero to hero?
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Kortom, welke peer/appel is het snelst als we ze naar elkaar gooien...Frank II schreef:dus zoals Durondeau en conference peren, Jonagold en Granny Smith
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- DennisTheMenace
- Neo Prof
- Berichten: 242
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
- Postcode: 3700
- Fiets: M5 CHR
- Locatie: Tongeren
- Velomobiel: Quest 700| DF-XL
- Contacteer:
Wel wat de aerodynamica aangaat , zijn beiden al eens vergeleken:
http://www.hostelshoppe.com/atp_archive ... tunnel.pdf
Blijkt dat een bukker in tijdrijderhouding net zo aerodynamisch is. Het is inderdaad appelen met peren vergelijken, maar geef mij de peer maar als die sneller is
http://www.hostelshoppe.com/atp_archive ... tunnel.pdf
Blijkt dat een bukker in tijdrijderhouding net zo aerodynamisch is. Het is inderdaad appelen met peren vergelijken, maar geef mij de peer maar als die sneller is
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
is ook afhankelijk van wat je wilt vergelijken tussen de appels en peren.
Of ze het snelst zijn? comfortabelst?
en het snelst wanneer? langs jaagpad. of in stad met veel bochten.
ik rij wel eens graag met mijn koersfiets. al is het om de ligfietsbenen een dag rust te gunnen.
Als je snel en comfortabel wil zijn met weinig moeite moet je maar een moto of auto kopen.
Al is da snel soms ook met vraagtekens
Of ze het snelst zijn? comfortabelst?
en het snelst wanneer? langs jaagpad. of in stad met veel bochten.
ik rij wel eens graag met mijn koersfiets. al is het om de ligfietsbenen een dag rust te gunnen.
Als je snel en comfortabel wil zijn met weinig moeite moet je maar een moto of auto kopen.
Al is da snel soms ook met vraagtekens
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Volgens mij zijn de twee niet te vergelijken.
Eén ding weet ik wel zeker; met mijn ligfiets fiets ik vrolijk zonder moeite, aan een redelijke snelheid, 100 km; met mijn gewone fiets is het mij nooit gelukt om dit zonder "overal pijn", te doen.
Ik heb een paar keer met bukkers van mijn caliber mee gereden, en stelde toen vast dat ik, met mijn zero klimkunde, bergop het onderspit moest delven, doch als de wind tegen zat zij het onderspit dolven (of is het taalkundig dolf onder gespoten) ; qua aantal km's in één rit kwamen zij ook een stuk achter en verklaarden ze me gek, wanneer er bvb in Brugge werd gestart, dat ik van huis naar de vertrekplaats fietste en daarna terug en zo er telkens nog 60 km bijdeed.
Is er niet ooit op het circuit in Zolder een ploegentijdrit geweest voor het goede doel met prof wielerploegen en ook een ploeg ligfietsers, waar de ligfietsers de rest afdroogden ?
Eén ding weet ik wel zeker; met mijn ligfiets fiets ik vrolijk zonder moeite, aan een redelijke snelheid, 100 km; met mijn gewone fiets is het mij nooit gelukt om dit zonder "overal pijn", te doen.
Ik heb een paar keer met bukkers van mijn caliber mee gereden, en stelde toen vast dat ik, met mijn zero klimkunde, bergop het onderspit moest delven, doch als de wind tegen zat zij het onderspit dolven (of is het taalkundig dolf onder gespoten) ; qua aantal km's in één rit kwamen zij ook een stuk achter en verklaarden ze me gek, wanneer er bvb in Brugge werd gestart, dat ik van huis naar de vertrekplaats fietste en daarna terug en zo er telkens nog 60 km bijdeed.
Is er niet ooit op het circuit in Zolder een ploegentijdrit geweest voor het goede doel met prof wielerploegen en ook een ploeg ligfietsers, waar de ligfietsers de rest afdroogden ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
-
- Neo Prof
- Berichten: 151
- Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
- Fiets: Raptobike lowracer
- Locatie: Erpe-Mere (Burst)
- Contacteer:
Mjah idd,marksje schreef:Volgens mij zijn de twee niet te vergelijken.
Eén ding weet ik wel zeker; met mijn ligfiets fiets ik vrolijk zonder moeite, aan een redelijke snelheid, 100 km; met mijn gewone fiets is het mij nooit gelukt om dit zonder "overal pijn", te doen.
Ik heb een paar keer met bukkers van mijn caliber mee gereden, en stelde toen vast dat ik, met mijn zero klimkunde, bergop het onderspit moest delven, doch als de wind tegen zat zij het onderspit dolven (of is het taalkundig dolf onder gespoten) ; qua aantal km's in één rit kwamen zij ook een stuk achter en verklaarden ze me gek, wanneer er bvb in Brugge werd gestart, dat ik van huis naar de vertrekplaats fietste en daarna terug en zo er telkens nog 60 km bijdeed.
Is er niet ooit op het circuit in Zolder een ploegentijdrit geweest voor het goede doel met prof wielerploegen en ook een ploeg ligfietsers, waar de ligfietsers de rest afdroogden ?
bergop = onderspit,
windtegen = sneller
langeafstand = leefbaarder
veel stoppen, bochtjes pakken, verkeer, demarreren = ook onderspit
circuit zolder: lijkt mij evident... lange rechte banen, zonder veel remmen
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz
www.mvdha.biz
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Yep, maar dan moet je ook zeggen dat het de beste belgische ligfietsers waren he, zij die leven om te racen En die op een uurwerstrijd met 4-5 rondes verschil winnenmarksje schreef:Is er niet ooit op het circuit in Zolder een ploegentijdrit geweest voor het goede doel met prof wielerploegen en ook een ploeg ligfietsers, waar de ligfietsers de rest afdroogden ?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- FrodoriC
- pechvogel van de maand
- Berichten: 674
- Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
- Postcode: 9000
- Fiets: WAW003
- Locatie: Gent
- Contacteer:
daar ben ik niet mee akkoord, met m'n hurri kan ik kortere bochten pakken dan met een gewone fiets, kan ik meer meeliggen als ik een bocht neem en kan ik aan heel lage snelheden met gemak rondjes draaien van rond de 2m diameter (super handig in het stad )marn schreef:
..., bochtjes pakken, ... = Ook onderspit
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-
- sietse
- Junior
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 23:17
- Postcode: 2900
- Locatie: Schoten
- Contacteer:
wedstrijdligfietsen zijn meestal sneller dan koersfietsen of tijdritfietsen, het is voornamelijk het manneke op de fiets die het verschil maakt !
ikzelf reeds meerdere jaren op raceligfietsen en haalde mijn hoogste snelheden ooit! De laatste jaren ben ik intensief bezig geweest met triatlon en rij dus nu verplicht met een tijdritfiets en ik haal de snelheden niet die ik met mijn baronxlow haalde! nogthans is mijn motivatie even groot dan toen , en de conditie is zeker gelijk of beter dan toen !
Moesten de regels in de triatlonwereld aangepast worden , iedereen inclusief profs reden met de ligfiets !
de minder extreme ligfietsen zijn trager dan koersfietsen , aero is minder, dikke banden , veel meer gewicht, stijfheid frame is minder, en zoals enkelen hier aanhalen, .... ze worden gewaardeerd voor hun comfort !
wil je snel gaan , haal een lage racer !
ikzelf reeds meerdere jaren op raceligfietsen en haalde mijn hoogste snelheden ooit! De laatste jaren ben ik intensief bezig geweest met triatlon en rij dus nu verplicht met een tijdritfiets en ik haal de snelheden niet die ik met mijn baronxlow haalde! nogthans is mijn motivatie even groot dan toen , en de conditie is zeker gelijk of beter dan toen !
Moesten de regels in de triatlonwereld aangepast worden , iedereen inclusief profs reden met de ligfiets !
de minder extreme ligfietsen zijn trager dan koersfietsen , aero is minder, dikke banden , veel meer gewicht, stijfheid frame is minder, en zoals enkelen hier aanhalen, .... ze worden gewaardeerd voor hun comfort !
wil je snel gaan , haal een lage racer !
- DennisTheMenace
- Neo Prof
- Berichten: 242
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
- Postcode: 3700
- Fiets: M5 CHR
- Locatie: Tongeren
- Velomobiel: Quest 700| DF-XL
- Contacteer:
Mijn gedacht!wil je snel gaan , haal een lage racer !
Even ter verduidelijking: het was nooit de bedoeling van deze post om de vergelijking te maken tussen bukkers en liggers. Maar als ik op een jaagpad met mijn (race)Fujin rijd, voel ik mij toch bevoordeeld tov een bukker. Al was het maar omdat een ligfiets er gewoon ook cooler uitziet
- Jef
- chauffeur
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
- Postcode: 2610
- Fiets: Optima Lynx
- Locatie: Wilrijk
- Contacteer:
100% mee eens, vorige week heb ik 2X de koersfiets genomen en nu lig ik heel de week thuis, op doktersadvies, met rugklachten (eigen schuld dikken bult)sietse schreef:de minder extreme ligfietsen zijn trager dan koersfietsen , aero is minder, dikke banden , veel meer gewicht, stijfheid frame is minder, en zoals enkelen hier aanhalen, .... ze worden gewaardeerd voor hun comfort !
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.
- raylow
- Junior
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 12:19
- Postcode: 7412jp
- Fiets: Nazca Fiero
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re:
Hallo Bicky ,bicky schreef:Deze week reed ik 4x60km met mijn ligfiets naar het werk.
Vandaag eens met de racefiets. Ben ik 10min sneller.
Korte conclusie: racefiets is sneller.
Dat is natuurlijk persoonlijk en ligt aan het type ligfiets. Voor mij is de racefiets vooral pijnlijker (zadelpijn).
Kijk eens naar het verschil in tijden tussen A-rijders! en ligfietsers op deze links.
http://www.wielercomitenijeveen.nl/index.php?id=110012" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wielercomitenijeveen.nl/index.php?id=110001" onclick="window.open(this.href);return false;