Vouwligfiets op de trein
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Vouwligfiets op de trein
Als je de regels van de nmbs leest mag een plooifiets die zo compact mogelojk is gemaakt mee mag zonder extra's. Dus in mijn geval zou ik mijn gekko ook mogen meenemen zonder extra kosten. Ik heb het nog nie geprobeerd maar zou dit ook wel eens willen testen als het uitkomt.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Re: Vouwligfiets op de trein
het is duidelijk wachten op een vouwvelobiel
er is een markt voor
er is een markt voor
Stop Fueling Around
- tom peeters
- Neo Prof
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
- Postcode: 9100
- Fiets: leiba
- Locatie: sint-niklaas
- Contacteer:
Re: Vouwligfiets op de trein
Geen enkel probleem om een plooifiets mee te nemen op de trein, zonder meerprijs. Ik spreek uit ervaring. Ik had daarvoor een DAHON aangeschaft.
Wel een probleem van veiligheid op de trein. Die fietsjes worden op de trein wel eens gestolen. Hier spreek ik helaas ook uit ervaring. Ik heb sedertdien geen DAHON meer.
Wel een probleem van veiligheid op de trein. Die fietsjes worden op de trein wel eens gestolen. Hier spreek ik helaas ook uit ervaring. Ik heb sedertdien geen DAHON meer.
tom peeters
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Re: Vouwligfiets op de trein
oei das al een tweede slechte ervaring met trein en fiets vandaag, mijn neefke zijn fiets is ook ribidebie. Ben juist zijn koersfietske in orde aan het zetten om morgen weer aan de trein te geraken.
Waw meenemen dat zie je pikken he , maar he tis zo'n gesleur
Waw meenemen dat zie je pikken he , maar he tis zo'n gesleur
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3020
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Vouwligfiets op de trein
Ik zou mijn Grasshopper toch niet direct meenemen op de trein.
Ten eerste moet de zitting eraf voor het vouwen, en moet het pakket gedragen worden.
Daar ligt dan ook de zitting los op en ik heb altijd een (al dan niet zware) tas bij...
... dan ben ik de boer die zijn paard draagt ipv omgekeerd.
En met de afmetingen die het blijft hebben zal het al helemaal niet handig zijn als het druk is in de trein.
En bij sommige treinen zijn de deuren zo smal (waar zijn de dubbele deuren van vroeger naartoe) dat ik vrees er nauwelijks door zou kunnen.
Daarbij vouwt de fiets niet zo snel op of open. Waarbij vooral de zitting (die 3x2 bevestigingspunten heeft) problemen heeft, het zijn wel snelspanners
maar je moet ze extra los zetten of je krijgt de zitting er niet op of af.
Ik zou daarbij wel opteren voor mijn Brompton. In enkele seconden is dat dicht of open en als het opgevouwen is staat het ook nog op kleine wieltjes zodat het gemakkelijk kan verrold worden. En in stadsverkeer is het nog (VEEL) handiger ook.
Maar in mijn geval was het de bedoeling om een lange afstandsfiets te hebben die ik thuis compact, veilig en dichtbij kon opbergen en daar is het concept voor de volle 100% in geslaagd.
Ten eerste moet de zitting eraf voor het vouwen, en moet het pakket gedragen worden.
Daar ligt dan ook de zitting los op en ik heb altijd een (al dan niet zware) tas bij...
... dan ben ik de boer die zijn paard draagt ipv omgekeerd.
En met de afmetingen die het blijft hebben zal het al helemaal niet handig zijn als het druk is in de trein.
En bij sommige treinen zijn de deuren zo smal (waar zijn de dubbele deuren van vroeger naartoe) dat ik vrees er nauwelijks door zou kunnen.
Daarbij vouwt de fiets niet zo snel op of open. Waarbij vooral de zitting (die 3x2 bevestigingspunten heeft) problemen heeft, het zijn wel snelspanners
maar je moet ze extra los zetten of je krijgt de zitting er niet op of af.
Ik zou daarbij wel opteren voor mijn Brompton. In enkele seconden is dat dicht of open en als het opgevouwen is staat het ook nog op kleine wieltjes zodat het gemakkelijk kan verrold worden. En in stadsverkeer is het nog (VEEL) handiger ook.
Maar in mijn geval was het de bedoeling om een lange afstandsfiets te hebben die ik thuis compact, veilig en dichtbij kon opbergen en daar is het concept voor de volle 100% in geslaagd.
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Vouwligfiets op de trein
Wil je de slaagkans verhogen, dan gooi je over je fiets een hoes heen. Bij m'n Birdy Blue heb ik daar niet zo'n behoefte aan (al heb ik wel een ruime Vaudé-tas ervoor), maar ik kan me wel indenken dat menig NMBS-conducteur de wenkbrauwen gaat fronsen als je een toch vrij omvangrijke verzameling buizen, wielen, ketting, tandwielen... de trein insleurt. Met een hoes ga je die vragende blikken uit de weg. Je hebt dan gewoon een grote koffer mee.trikelover schreef:Als je de regels van de nmbs leest mag een plooifiets die zo compact mogelojk is gemaakt mee mag zonder extra's. Dus in mijn geval zou ik mijn gekko ook mogen meenemen zonder extra kosten. Ik heb het nog nie geprobeerd maar zou dit ook wel eens willen testen als het uitkomt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)