Het comfort en de snelheden (zeker bergaf!) spreken me te zeer aan om te blijven bukfietsen.
Ik overweeg een M5 te kopen maar twijfel wat tussen de mid-racer en de shock proof 559.
Het gebruik dient vooral voor weekendritten en occasionele fietsreizen.
Binnenkort staat een proefrit gepland in Middelburg, maar aangezien niet alle combinaties van mogelijkheden testbaar zijn, ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de mid-racer en/of schock proof (of gelijkaardige modellen).
Het draadje op dit forum, 'M5-m racer testen' van Pauvre Mouton leverde al wat info op, maar ik zit nog met wat vragen:
Vering
- Is de meerwaarde van die vering op de shock-proof het extra gewicht waard?
bagage
- Is het potentieel voor bagage op die Mid-racer even groot als op de shock-proof? Er mag wel wat opkunnen om nog eens een maandje onderweg te zijn.
- Wat zijn jullie ervaringen met de tail-bags? Deze zou 65 liter ruimte bieden, maar is die vorm voldoende praktisch?
Is die tailbag - indien nodig- combineerbaar met bananentassen?
Wielen
- 26/26, 28/28 of 26/28? Ik heb denk ik wat een voorkeur voor grotere wielen (rolweerstand).
Qua materiaal lijkt het me simpel om maar 1 maat banden/spaken nodig te hebben. Langs de andere kant vraag ik me af wat het effect is op de zithoek, je houding etc van een 'plattere' opstelling?
alvast merci