11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 11 september 2016 te Leuven: snelle toertocht ABL

#31 Bericht door Wouter D »

Ligfietsers.be is verzekerd via sportievak. De verzekering is er niet enkel om alle leden te vergoeden bij lichamelijke schade.
Maar ook om de organisatie en bestuur vrij te stellen van eventuele aansprakelijkheid mocht er zich een ernstig ongeval voordoen.
Elke tocht georganiseerd via dit forum valt onder de verantwoordelijkheid van het bestuur.

Door de ongeschreven regels die wij handhaven werden we indertijd ingedeeld in categorie 1 wat een beetje in de lijn ligt van fiets-dagjes-toeristen. Dat leidde ertoe dat wij een zeer lage verzekeringspremie per aangeslotene hebben verkregen.

Welke 'ongeschreven' regels brachten dat resultaat dan teweeg?

- We houden ons aan de verkeersregels.
- We hebben respect voor de medeweggebruikers.
- We rijden een respectabele snelheid die andere weggebruikers of medetoerders niet in gevaar brengt.
- We rijden in groep in het tempo van de traagste, samen uit, samen thuis.

Dit heeft als resultaat dat de kans op incidenten redelijk laag is.

Net omdat wij dit gegeven niet terugvonden in de tocht van 'ABL', infomeerden wij ons bij sportievak over deze tocht.

Zij antwoordden ons, dat snelheden van meer dan 30 gaande naar 40 of zelfs 50kph in groep eerder onder de categorie van de wielertoeristen valt en dus een hoger ricico inhoudt. wat dan weer resulteerd in een hogere premie.

Ik (spruitje alias Wouter) heb dit gegeven uitgelegd via de telefoon aan Hmmm. Hij was teleurgesteld maar begreep de kwestie. Wij kwamen overeen dat hij de tocht niet binnen ligfietsers zou organiseren maar dat wij hem tijd zouden geven een ander medium (bvb HPV Belgium of ligfiets.net) te vinden voor organisatie van zijn tocht. Hij zou het nieuwe medium in zijn topic plaatsen vooraleer er een slotje op kwam en het zou nog even blijven staan opdat geïnteresseerden de weg naar deze activiteit konden terugvinden.

In plaats daarvan maakt hij me ronduit belachelijk.
van wederzijds respect gesproken...

Ik zet dit onderwerp weer op slot? Hmmm kan mij persoon bereiken via pb opdat ik het nieuwe medium van waaruit hij de organisatie verder zet, hier kan posten voor hem.

Indien verder discussie hierover noodzakelijk is, gelieve geen nieuwe topic in toertochten te openen maar deze te voeren in de babbelhoek.
Dank voor jullie begrip.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gesloten