03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

Planning en voorstellen van toertochten

wil je meerijden?

Ja, de ganse rit
2
25%
ja, een deeltje van de rit
3
38%
ja, maar hellaas geen tijd
3
38%
neen, het traject is niet interestant
0
Geen stemmen
neen, gewoon geen zin om buiten te komen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#16 Bericht door trikelover »

Dit bestand is normaal vrij goed leesbaar ook zonder GPS. Deze track is gemaakt met Basemap van Garmin vrij te downloaden van het internet. Maar er zij zeker nog een hoop andere programma's die dit kunnen lezen. oa google Earht
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef:Dit bestand is normaal vrij goed leesbaar ook zonder GPS. Deze track is gemaakt met Basemap van Garmin vrij te downloaden van het internet. Maar er zij zeker nog een hoop andere programma's die dit kunnen lezen. oa google Earht
Je overschat me...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#18 Bericht door bicky »

Speciaal voor eeuwige:
http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... -diksmuide

alvast een opmerking: waarom rijd je niet langs het water naar beernem? lekker cruisen op het jaagpad.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Speciaal voor eeuwige:
http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... -diksmuide
Als dat geen service van het huis is! Bedankt, bicky, voor je werk van barmhartigheid: een digitale blinde helpen. :wink:
bicky schreef:alvast een opmerking: waarom rijd je niet langs het water naar beernem? lekker cruisen op het jaagpad.
Hier mijn lijstje opmerkingen. Het is de streek waar ik heel vertrouwd mee ben.

- Waarom je aan de Brugse Poort door het centrum wringen? Goed voor veel belangstelling, maar niet echt aangenaam als het er druk is. Ook soms met weinig begrip voor de fietser. Veel allochtonen voor wie de auto het summum van mobiliteit is...

- Dan ga je richting Mariakerke - de bocht bij de Elfnovemberstraat is niet nodig: enkel eenrichtingsverkeer voor de wagen - met bij de kerk een slecht stuk kasseien en vervolgens tot aan de Luchterenstraat een typische steenweg in slechte betonplaten. Het fietspad langs die route is voor velomobielen zo goed als onbruikbaar.

- Tussen Luchteren en Merendree: mooi asfalt. Met wat afwisseling kan hetzelfde gezegd worden voor een groot deel van de Durmestraat richting Zomergem. Zomergem is evenwel de gemeente van de betonplaten. Hetzelfde gaat op het voor het stuk Ursel-Knesselare. Aan de Urselse kant zijn onlangs een paar stukken herlegd, maar in het algemeen is het er niet comfortabel rijden.

Kortom, ik zou dat traject niet met een velomobiel affietsen, tenzij het de bedoeling is de vering van je nieuwste aanwinst te testen.

Veel liever, zoals bicky, al voorstelt: volg het water.

- Bij fietser.be onmiddellijk de Brugse Vaart opzoeken. Na de Speybrug kronkeltje maken - laat de betonplaten van de Neerstraat maar links liggen - om het jaagpad op te zoeken. Dan flink doorvlammen tot voor het Eiland. Daar het jaagpad verlaten, de grote brug over en weer aansluiten bij het jaagpad.

- Bij de Hansbekebrug opletten voor de vervelende ribbels van het nieuw aangelegde betonfietspad. Dan verder Bellem en Aalter. In Aalter kan het zijn dat de doorgang niet meer mogelijk is bij de achterzijde van het industrieterrein. Aan het begin van de omleiding staan er pijlen, maar dan verder is het evenwel slecht en bij niet delen zelfs niet aangegeven (ondertussen al viermaal gemeld, tevergeefs...).

- Ik zou voorstellen om het jaagpad verder te volgen tot aan de Gevaerts (nog Beernem, maar dicht bij Oostkamp). Dan eventjes heel landelijk gaan: Halvemaanstraat, door het nieuw tunneltje onder de spoorweg, dan over de autosnelweg, Hazelaarstraat (ligt er hier en daar iets minder bij), dan Papenvijversstraat (jammer genoeg met betonplaten), Akkerstraat en Terluchtestraat.

- In Ruddervoorde kan je dan aansluiten op je route richting Baliebrugge.

- Ofwel ga je nog iets noordelijker dan neem je de R34 boven Torhout en de grote secundaire wegen verder richting Koekelare. Ik kom daar niet zoveel, maar ik heb enkele maanden geleden in die buurt gereden en toen ook een stuk zo afgelegd. Ging vlot.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#20 Bericht door Ronnius »

Voor wat het waard is, maar waarom niet via brugsevaart naar Deinze en Roeselare. Dat is een en al jaagpad, heb ik al enkele keren gereden. Dan moet je maar vanaf Roeselare je weg in het verkeer zoeken.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Voor wat het waard is, maar waarom niet via brugsevaart naar Deinze en Roeselare. Dat is een en al jaagpad, heb ik al enkele keren gereden. Dan moet je maar vanaf Roeselare je weg in het verkeer zoeken.
Is ook een idee. Roeselare - Tervate gaat dan voor het grootste deel over N-wegen (Roeselare - Staden - Diksmuide). Iets meer dan dertig kilometer. De afstand vanaf de Gevaerts is maar een paar kilometertjes meer.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#22 Bericht door trikelover »

Ik heb een 2e versie gemaakt die mij grotendeels langs de kanalen leid en dan thv Beernem land inwaarts gaat. Normaal zou je na werken verder kunnen gaan naar Vlaslo maar de ervaring met de WaW en de trike is dat je het centrum van Vlaslo beter kan vermijden wegens zeer slecht aangelegde kasseiweg. Langs het meeste van de N wegen die ik na Werken volg zijn zeer gekend voor mij en ok niet de beste fietspaden maar wel iets sneller om vooruit te geraken en meteen ook een uitdaging in het klimmen en dalen.

Versie 2
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#23 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef:Ik heb een 2e versie gemaakt die mij grotendeels langs de kanalen leid en dan thv Beernem land inwaarts gaat.
Als je in Beernem het kanaal wil verlaten, ga dan niet langs het station. De Hubert d'Ydewallestraat is geen toproute. Rij liever door naar de Parkstraat en sluit daar aan bij de Wellingstraat om dan over de nieuwe (maar wel vrij steile) brug de spoorweg over te steken.

Voor de mogelijke omleiding in Aalter: op rood driekhoekje drukken bij "bedrijventerrein Lakeland". Er is een omleiding voor het gemotoriseerd verkeer en eentje voor fietsers, maar die laatste is, zoals al gezegd, niet goed aangeduid.

http://www.aalter.be/werken
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#24 Bericht door trikelover »

Alle info is nu op de start post geplaatst
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#25 Bericht door trikelover »

eeuwige reiziger schreef:
trikelover schreef:Ik heb een 2e versie gemaakt die mij grotendeels langs de kanalen leid en dan thv Beernem land inwaarts gaat.
Als je in Beernem het kanaal wil verlaten, ga dan niet langs het station. De Hubert d'Ydewallestraat is geen toproute. Rij liever door naar de Parkstraat en sluit daar aan bij de Wellingstraat om dan over de nieuwe (maar wel vrij steile) brug de spoorweg over te steken.

Voor de mogelijke omleiding in Aalter: op rood driekhoekje drukken bij "bedrijventerrein Lakeland". Er is een omleiding voor het gemotoriseerd verkeer en eentje voor fietsers, maar die laatste is, zoals al gezegd, niet goed aangeduid.

http://www.aalter.be/werken
Het deel thv Beernem is aangepast zie: Versie 3
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#26 Bericht door trikelover »

Nu iets meer dan een week en dan ga ik de Milan ophalen. De vraag is nu wie zou er Allemaal een stuk/volledig meerijden en vanaf waar? Zo dat we een idee hebben op wie we moeten wachten.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#27 Bericht door Ronnius »

Als er niet voor 11 vertrokken wordt (moet eerst naar de markt om 9 uur) wil ik wel meerijden vanaf Fietser.
Ik zou tot maximum 50 km mee rijden en dan terugkeren.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef: Het deel thv Beernem is aangepast zie: Versie 3
En ja, hoor, de zomervakantie nadert zijn einde en dan moeten ze traditiegetrouw weer volop aan de wegen knutselen. Op je reisweg zijn er daardoor twee pijnpunten bijgekomen:

a. Sedert woensdag zijn er werken bezig aan de Sint-Jorisstraat (Beernem), ter hoogte van de Miseriestraat/Oude Vaartstraat. Je kan niet langer op de rijbaan fietsen. Wel langs het rommelig strookje in dolomiet dat een fietspad moet voorstellen.

b. Vervelender is de werfzone in Lovendegem onder de R4 (Trekweg). Geen doorkomen aan. Er is een omleiding voorzien links voor het viaduct. Ik raad je evenwel aan al bij Zuidbroek linksaf te gaan, Vinderhoutsedam volgen, dan fietstunneltje door (opgelet: het fietspad kronkelt nogal tussen de twee armen van de R4) en aansluiting zoeken met het jaagpad. Voor de Speybrug rechtsaf afbuigen om vervolgens de brug over te rijden.
trikelover schreef:Nu iets meer dan een week en dan ga ik de Milan ophalen. De vraag is nu wie zou er Allemaal een stuk/volledig meerijden en vanaf waar? Zo dat we een idee hebben op wie we moeten wachten.
M'n trike is natuurlijk nu eenmaal geen partij voor de Milan of welke velomobiel dan ook. Meerijden met de Thorax lijkt me dan ook geen optie. Hoe laat zouden jullie evenwel in Sint-Joris kunnen aankomen? Misschien tijd voor een korte babbel?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#29 Bericht door trikelover »

Ronnius schreef:Als er niet voor 11 vertrokken wordt (moet eerst naar de markt om 9 uur) wil ik wel meerijden vanaf Fietser.
Ik zou tot maximum 50 km mee rijden en dan terugkeren.
We zullen wel wachten tot je er bent.
eeuwige reiziger schreef:
M'n trike is natuurlijk nu eenmaal geen partij voor de Milan of welke velomobiel dan ook. Meerijden met de Thorax lijkt me dan ook geen optie. Hoe laat zouden jullie evenwel in Sint-Joris kunnen aankomen? Misschien tijd voor een korte babbel?
Exacte uur hangt een beetje af van het vertrek in Gent en snelheid maar ik kan wel via een app laten weten waar en wanneer ik daar ben.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: 03/09/16 maidentrip Milan (Gent --> Diksmuide)

#30 Bericht door Peter J »

Vraagje, welke snelheid denk je aan te houden op het traject Gent - Stuivekenskerke ?
Ik heb wel interesse om mee te rijden als de snelheid mijn beperkte mogelijkheden niet te boven gaat, daarmee bedoel ik dan een kruissnelheid van 30 -35km/h. Mijn fysieke toestand laat me voorlopig niet toe hogere snelheden langere tijd aan te houden en ik ben al een eindje onderweg eer ik in Gent ben en moet dan na Stuivekenskerke nog een eindje verder tot aan de kust, dus.... ik moet wel degelijk goed rekening houden met mijn mogelijkheden om niet in de problemen te komen...
Indien je van plan bent een hoger tempo aan te houden dan wens ik je een veilige en fijne rit in goed gezelschap, ik zal er dan evenwel niet bij zijn. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Plaats reactie