Pottes - Mont-de-l'Enclus-Pottes

Planning en voorstellen van toertochten
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Pottes - Mont-de-l'Enclus-Pottes

#1 Bericht door SCORPION »

Klein proevertje " Mise en bouche " van Wallonië van amper 30 km of +-2 uur en gemakkelijk, ook geschikt voor kinderen.
Mooi tochtje in la Wallonie Picarde en Vlaamse omstreken met alle nodige knooppunten en goed gedocumenteerde uitleg.


http://mailimages.visitwapi.be/2015-aou ... 8a24fef499


Tot binnenkort hopelijk !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Pottes - Mont-de-l'Enclus-Pottes

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

SCORPION schreef:Klein proevertje " Mise en bouche " van Wallonië van amper 30 km of +-2 uur en gemakkelijk, ook geschikt voor kinderen.
Mooi tochtje in la Wallonie Picarde en Vlaamse omstreken met alle nodige knooppunten en goed gedocumenteerde uitleg.
Hopelijk wordt ook het stukje tussen knooppunten 6 en 13 aan Waalse kant ooit doorgetrokken. Kort na de aanleg - het asfalt was nog vers - heb ik de oude spoorweg afgefietst. Mooie streek, wat verstild, net alsof er sedert de jaren tachtig niet al te veel meer is veranderd.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Pottes - Mont-de-l'Enclus-Pottes

#3 Bericht door SCORPION »

Als je in Orroir, just voor de brug de Rue du Rivage neemt kom je langs een mooi verkeersluw baantje uit aan de nieuwe wandel-en fietsbrug over de Schelde. Dat baantje was er al heel lang voor de brug maar gaf nergens uit. Nu kun ofwel voor de brug op de trekweg langs de Schelde, ofwel over de brug om langs de ander oever te rijden bv. naar Bossuit, ofwel de brug over en rechtdoor het bospad volgen dat naar Avelgem station voert.
Je moest eens meerijden met een inboorling, die dat baantje al ettelijke keren gereden heeft ! Straks in het voorjaar met de eerste mooie dagen, je zegt het maar ! En voor de andere ligfietsers idem dito ?
Wallonië ligt niet zo goed in de markt denk ik. De taalbarrière zit er misschien wel voor iets tussen !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Pottes - Mont-de-l'Enclus-Pottes

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

SCORPION schreef:Als je in Orroir, just voor de brug de Rue du Rivage neemt kom je langs een mooi verkeersluw baantje uit aan de nieuwe wandel-en fietsbrug over de Schelde. Dat baantje was er al heel lang voor de brug maar gaf nergens uit. Nu kun ofwel voor de brug op de trekweg langs de Schelde, ofwel over de brug om langs de ander oever te rijden bv. naar Bossuit, ofwel de brug over en rechtdoor het bospad volgen dat naar Avelgem station voert.

Je moest eens meerijden met een inboorling, die dat baantje al ettelijke keren gereden heeft ! Straks in het voorjaar met de eerste mooie dagen, je zegt het maar !
Als dat geen goed idee is! Ondertussen moet het toch al bijna anderhalf jaar geleden zijn dat ik nog in de omtrek was. Toen waren de werken nog volop aan de gang. Plooi je tochtje maar in de WOL-agenda!

http://velo-ravel.forumactif.org/t366-l ... lement-l85
SCORPION schreef:En voor de andere ligfietsers idem dito ?
Wallonië ligt niet zo goed in de markt denk ik. De taalbarrière zit er misschien wel voor iets tussen !
Wallonia, that "undiscovered country, from whose bourn. No traveller returns..." 't Deed me onmiddellijk aan Shakespeare denken. :mrgreen: Ja, vrij merkwaardig dat we als ligfietsers eigenlijk maar zelden de taalgrens over wippen. Vele kilometers malen naar de andere kant van Vlaanderen en zelfs grote afstanden overbruggen naar Nederland, maar richting zuiden lijkt er wel een onzichtbare maar toch tastbare muur te zijn opgetrokken.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie