lange afstandsligfietstochten

Planning en voorstellen van toertochten

zo een lange afstand

zie ik zeker zitten
25
71%
zou ik zeker eens willen doen, maar nu nog niet
7
20%
vind ik te lang
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#16 Bericht door Wouter D »

dit wordt wel eens verder gezet, maar ik wachten een beetje op de kanalen driehoek, ook dacht ik met de bbq-tochten een 100km tocht uit de stippelen,

verder zit de kalender al redelijk vol of het ware dat er mensen zijn die het in september wél zien zitten om 150km te fietsen, naar mijn ervaring hangen er rond die tijd al veel liggers in de wilgen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#17 Bericht door marn »

spruitje schreef:dit wordt wel eens verder gezet, maar ik wachten een beetje op de kanalen driehoek, ook dacht ik met de bbq-tochten een 100km tocht uit de stippelen,

verder zit de kalender al redelijk vol of het ware dat er mensen zijn die het in september wél zien zitten om 150km te fietsen, naar mijn ervaring hangen er rond die tijd al veel liggers in de wilgen
ik zie het zitten zolang het niet nat/glad ligt. Koud maakt niet uit. Ik zou dit jaar graag nog de symbolische 180 doen, triathlon-afstand met de fiets :wink: maar dat is al meer dan het dubbele van wat ik tot nu toe gedaan heb...
Soit, het is altijd goed om een doel voor ogen te hebben.
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

jonathan

#18 Bericht door jonathan »

ik denk niet dat jullie begrijpen wat jullie allemaal zeggen.

een kruissnelheid van 29-30 w door racefietsers over 600km en meer gereden. daar zitten ook opa's met overgewicht bij die dat kunnen.(feiten)

als je dat zelfde vermogen op een ligfiets zet ga je hopen sneller, zelf de aangegeven "hoge" snelheid van +-32 is voor geen meter in verhouding. zeker als je over een Baron, quest, semi lowracer beschikt(ook feiten)

een ligger die zichzelf de grote jan voelt op het vlakke is normaal, maar zagen over een tochtje van 250km over vlakke waterroutes is flauw.

Ymte heeft gelijk, ligfietsers zijn watjes

J- :cry:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#19 Bericht door Edje »

Awel als die watjes fun hebben, en zich "amuseren" is het voor mij goe, niet iedereen wilt afzien op zijn fiets, sorry Jonathan :wink: Ik weet wat ik kan en weet ook dat ik met mijn lichaam een prestatie neerzet als ik 130 km rij :cry:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#20 Bericht door Beinsberger E »

jonathan schreef:ik denk niet dat jullie begrijpen wat jullie allemaal zeggen.

een kruissnelheid van 29-30 w door racefietsers over 600km en meer gereden. daar zitten ook opa's met overgewicht bij die dat kunnen.(feiten)

als je dat zelfde vermogen op een ligfiets zet ga je hopen sneller, zelf de aangegeven "hoge" snelheid van +-32 is voor geen meter in verhouding. zeker als je over een Baron, quest, semi lowracer beschikt(ook feiten)

een ligger die zichzelf de grote jan voelt op het vlakke is normaal, maar zagen over een tochtje van 250km over vlakke waterroutes is flauw.

Ymte heeft gelijk, ligfietsers zijn watjes

J- :cry:
Opa's met overgewicht die 600 km rijden, aan een tempo 29-30 dat zijn straffe gasten, die feiten wil ik wel eens zien :roll:

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#21 Bericht door quattrovelootje »

Beinsberger E schreef:Opa's met overgewicht die 600 km rijden, aan een tempo 29-30 dat zijn straffe gasten, die feiten wil ik wel eens zien :roll:
Tja Eddy, dan zul je eens een 600km brevet mee moeten gaan rijden, zekerst :twisted: :wink: :P ?

Dat gedoe over snelheid ook altijd, doodmoe word ik ervan .... Waarom moet van alles meteen een wedstrijd gemaakt worden ? Pffft ...

Als Edje een tocht van 130km fietst, is dat idd een knappe prestatie, maar ik kan me voorstellen dat Jonathan daar tegenwoordig niet eens z'n fiets voor uit de garage haalt. So what ? Laat ieder toch gewoon z'n eigen grenzen bepalen en zonodig verleggen, als die daar behoefte aan heeft.
Laat diegenen voor wie het nooit snel genoeg, ver genoeg, lang genoeg, hoog genoeg ...etc. is, gewoon hun ding doen en hun grenzen verleggen, ik zal wel mijn ding doen, op m'n eigen (watjes-)tempo :P .

Tihamér -ook ligfietser, dus wss ook best wel een watje :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

jonathan

#22 Bericht door jonathan »

Beinsberger E schreef:Opa's met overgewicht die 600 km rijden, aan een tempo 29-30 dat zijn straffe gasten, die feiten wil ik wel eens zien :roll:
die ga jij nooit zien, want als je nou al niet met een Q 250km kunt rijden gaat 600 er helemaal niet van komen

jonathan

#23 Bericht door jonathan »


eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#24 Bericht door eeuwige reiziger »

Op een dag moest ik na m'n werk enkele kleine inkopen doen voor m'n vrouw. Dat was in 2008. Ik besloot m'n vaste traditionele woon-werktraject te verlaten en in Oostkamp een supermarkt op te zoeken. Hop, de parking opgereden en de Versatile op een autoparkeerplaats neergepoot. Toen ik de winkel uitkwam, stond een bejaard koppel m'n fiets met verbaasde ogen te bekijken. We raakten aan de babbel. Beiden fietsten heel graag, alleen was dat pas begonnen na de pensionering van de man. Hij had een trekkingfiets gekocht, een gps, alle mogelijke kaarten, en was gewoon beginnen fietsen. Honderd, tweehonderd, driehonderd kilometer. Alleen verafschuwde hij wielertoeristen en kickte al helemaal niet op snelheid. Het rustig, meditatief onderweg zijn beviel hem veel meer. Boven de twintig ging hij zelden. Ik heb nog altijd contact met de man, en met hem had ik in eerste instantie de tocht Leuven-Ruiselede gepland met de Yuba Mundo (maar uiteindelijk blijkt hij verhinderd te zijn).

Ja, die opa's bestaan dus, net zoals er ook ligfietsers bestaan die het niet in de eerste plaats doen om de kilometers op zich of de drang/dwang naar snelheid. Het rijden op zich geeft soms een heel grote voldoening, net als het gereden hebben. Juist dit vind ik belangrijk te onderstrepen, want de ligfiets zit opgezadeld met het imago van een fiets te zijn voor snelle, sportieve fietsers, terwijl het comfort dat zo'n fiets biedt veel meer in de verf hoort te worden gezet. Dit is een aspect dat veel te weinig aan bod komt.

Ik denk dat we elkaar dan ook niet om de oren moeten slaan met snelheden of een hoge borst opzetten over deze of gene afgereden kilometer. Iedereen fietst naar zijn eigen godsvrucht en vermogen. De een houdt van het pijlsnel racen, de andere van gemoedelijk en comfortabel rijden, weer iemand anders heeft een wisselende belevingswereld, enz.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#25 Bericht door FrodoriC »

wat is het probleem nu? er is uiteindelijk 73% akkoord :o dit is geen verplichte tocht e :P
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#26 Bericht door Beinsberger E »

Mooie foto's, kunnen nog allemaal lachen, dus erg zwaar lijkt het niet, echt snel gaan ze alleen bergaf lijkt me.
Ben niet echt onder de indruk, wil er in de toekomst wel eens aan mee doen :twisted:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#27 Bericht door Wouter D »

jonathan, ik dacht dat marn hierop reageerde

Geplaatst: Do 15 Apr 2010, 16:16 Onderwerp:
ik heb de track gevonden, en ietwat hertekend met het recentere kaartmateriaal. 144km fietsplezier volledig rond gent?

in grote lijnen is dat destelbergen - wachtebeke - lovendegem - nevele - merelbeke - melle - destelbergen.

deze route is nog niet verkend en dus is er ook nog geen datum op geplakt

indien er mensen zijn die graag de track krijgen om hem eens te rijden en/of te verbeteren met stukken die ze beter kennen dan ik (mijn info komt hoofdzakelijk van kaartmateriaal) dan mogen zij die gerust vragen, ik zal em met plezier doorsturen.

met verbeteren wil ik zeggen, vlakker, verharder, mooier...


dan begrijpen wij wel wat we zeggen he?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik heb de track gevonden, en ietwat hertekend met het recentere kaartmateriaal. 144km fietsplezier volledig rond gent?

in grote lijnen is dat destelbergen - wachtebeke - lovendegem - nevele - merelbeke - melle - destelbergen.

deze route is nog niet verkend en dus is er ook nog geen datum op geplakt

indien er mensen zijn die graag de track krijgen om hem eens te rijden en/of te verbeteren met stukken die ze beter kennen dan ik (mijn info komt hoofdzakelijk van kaartmateriaal) dan mogen zij die gerust vragen, ik zal em met plezier doorsturen.

met verbeteren wil ik zeggen, vlakker, verharder, mooier...
Heel de streek van Wachtebeke tot Merelbeke is me bekend, er van uitgaand tenminste dat het om een traject langs waterwegen gaat. Ik wil dit in de komende vakantieperiode (maar niet de eerste weken van juli, want m'n aannemer komt eerder dan ik had aangenomen...) zeker eens afrijden. Alleen... ik heb geen gps. Kan je dat omzetten in routeyou of iets anders?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#29 Bericht door Wouter D »

ik heb al zitten zoeken hoe ik een track omzet naar routeyou, ik wil zeggen in welk formaat moet ik dat opslaan zodanig dat de uploader het type bestand aanvaard, maar ik zal dit even post in de juiste rubriek, we heoven hier niet persee af te wijken :-)

als je daar waterwegen kent die we kunnen volgen, vind ik dat meer dan positief, het is leuker rijden en we schieten meestal beter op
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#30 Bericht door marn »

manmanman :-)
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Plaats reactie