Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Maddox
Neo Prof
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4351 Bericht door Maddox »

blackarmor schreef: ma 03 aug 2020, 14:03 al een paar keer een kmx trike in kapelle op de bos gespot verrmoedeliojk iemand van bij promat .
Ik rij regelmatig langs het kanaal in alle weer, heb daar nog geen triker gezien. (Vilvoorde-Willebroek)
Ik weet dat er in Grimbergen soms ook een trike te zien is.
En er rijd een witte Alleweder of soortgelijk langs de Verbrande Brug. Als ik die liggend tegencom gaat het een babbeltje worden.

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4352 Bericht door Obelix »

Maddox schreef: ma 08 feb 2021, 23:43
blackarmor schreef: ma 03 aug 2020, 14:03 al een paar keer een kmx trike in kapelle op de bos gespot verrmoedeliojk iemand van bij promat .
Ik rij regelmatig langs het kanaal in alle weer, heb daar nog geen triker gezien. (Vilvoorde-Willebroek)
Ik weet dat er in Grimbergen soms ook een trike te zien is.
En er rijd een witte Alleweder of soortgelijk langs de Verbrande Brug. Als ik die liggend tegencom gaat het een babbeltje worden.
Tot voor de lockdown reed ik daar dagelijks met mijn witte Strada.

Maddox
Neo Prof
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4353 Bericht door Maddox »

Obelix schreef: di 09 feb 2021, 9:43
Maddox schreef: ma 08 feb 2021, 23:43 Ik rij regelmatig langs het kanaal in alle weer, heb daar nog geen triker gezien. (Vilvoorde-Willebroek)
Ik weet dat er in Grimbergen soms ook een trike te zien is.
En er rijd een witte Alleweder of soortgelijk langs de Verbrande Brug. Als ik die liggend tegencom gaat het een babbeltje worden.
Tot voor de lockdown reed ik daar dagelijks met mijn witte Strada.
Bingo. Dat verdient een Bloemetje.
Mare, ik ben nog geen kenner in de verschillende types HPV. Sorry voor de vergissing.

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4354 Bericht door Helen »

Ik kruiste daarnet, vrijdag om 17u42, een blauwe waw (denk ik) langs het kanaal in Mechelen, onder de brug van het station.
Weet niet of die mij gezien had? Er stonden paaltjes en auto's tussen😁
Ik was zelf in het groen. Allez, in de groene waw.
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

TM48
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 12:14
Postcode: 9112
Fiets: Hurricane
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4355 Bericht door TM48 »

Ik spotte gisterenmorgen iets groen op het viaduct van lokeren(N70). Was het een DF of passeerde jij daar, Helen?
Men ziet er zoweinig rijden en omdat ik enkel open ligger gebruik, sta ik telkens versteld, hoe laag die vélomobieltjes over de weg glijden.

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4356 Bericht door Helen »

TM48 schreef: za 20 feb 2021, 10:07 Ik spotte gisterenmorgen iets groen op het viaduct van lokeren(N70). Was het een DF of passeerde jij daar, Helen?
Men ziet er zoweinig rijden en omdat ik enkel open ligger gebruik, sta ik telkens versteld, hoe laag die vélomobieltjes over de weg glijden.
Vrijdagvoormiddag ben ik inderdaad langs Lokeren gereden, en niet langs de smalle fietsbrug, maar over de grote-mensen-en-autos-brug, dat zou dus wel goed kunnen!
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

TM48
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 12:14
Postcode: 9112
Fiets: Hurricane
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4357 Bericht door TM48 »

Ik reed daar in tegenover gestelde richting met een luchtvervuilende wagen om onze kleindochter op te halen:excuus....
Maar heb wel door open raampje liggen zwaaien! :mrgreen:
Coole machine, hoor !

jantje
Helper
Berichten: 315
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4358 Bericht door jantje »

Helen schreef: vr 19 feb 2021, 19:57 Ik kruiste daarnet, vrijdag om 17u42, een blauwe waw (denk ik) langs het kanaal in Mechelen, onder de brug van het station.
Weet niet of die mij gezien had? Er stonden paaltjes en auto's tussen😁
Ik was zelf in het groen. Allez, in de groene waw.
Ik was me bij deze post al aan het afvragen waarom Helen zich in Mechelen bevond, maar ik heb ondertussen van Bert gehoord dat er motortjes gewisseld zijn bij Brecht (in Gent, en dus niet in Brecht).
De volgende spot in Lokeren sluit daar uiteraard bij aan :D
Is deze werkelijk stiller Helen?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4359 Bericht door Helen »

jantje schreef: ma 22 feb 2021, 10:43Ik was me bij deze post al aan het afvragen waarom Helen zich in Mechelen bevond, maar ik heb ondertussen van Bert gehoord dat er motortjes gewisseld zijn bij Brecht (in Gent, en dus niet in Brecht).
Euh... wie is Bert? :D
jantje schreef: ma 22 feb 2021, 10:43Is deze werkelijk stiller Helen?
Wel... de BBS01 250W en BBS02 500W zijn heel anders. In mijn ervaring maakt de 500W meer een "WIEW" geluid, als een opstijgend vliegtuig. Daar werd ik persoonlijk gek van. Dat doet de 250W dus niet, en daar ben ik blij om :D .

Een ander opmerkelijk verschil: de BBS01 lijkt zijn grootste koppel te hebben rond een trapsnelheid van 60 rpm, de BBS02 rond 80 rpm. Daar moet ik dus weer aan wennen, om trager te trappen. Misschien kan ik dit nog beïnvloeden met de programmatie, ik weet het niet.

Verder heb ik helaas ook nog steeds problemen met ketting resonantie. Vooral bij hogere ondersteuning, en constante trapsnelheid: rrr rrr rrr bij elke trap.
Naar het schijnt heeft de ene WAW dat wel en de andere niet, en is er niets aan te doen. Fijn voor mij :?
Moest iemand toch nog ideetjes hebben hierrond, graag.

Ik heb niet enkel van motor gewisseld, maar dus ook van Bafang-kabeltje (de BBS02 gebruikt een ander model dan de BBS01 voor de programmatie). Een van de komende dagen ga ik de Bafang nog eens aan de laptop hangen, en wat spelen met de instellingen.
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4360 Bericht door fcapri »

is het niet één van de kettingrollen die begint te trillen op zijn bevestigingsbout? zo een beetje heen en weer slaan door de kettingschakels die op zijn resonantietoerental passeren?

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4361 Bericht door Martin »

Wie reed er gisteren met zijn oranje velomobiel met zwart dakje door de mosselstraat in Gistel ?
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

jantje
Helper
Berichten: 315
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4362 Bericht door jantje »

Helen schreef: ma 22 feb 2021, 17:25 Euh... wie is Bert? :D
Tester van WAW en eWAW waartegen je over je reis naar Zweden hebt vertelt en huurder van de Milan op t moment.
Hij vond u een straffe madam, zo alleen de wereld in trekken met alleen je fiets (of toch bijna)

Goed om weten dat er toch een duidelijk verschil is tussen de 2 Bafangs!
Dat geluid heb ik ook op de WAW. Toevallig heb ik net de kettingrolletjes verwijderd en ik merkte dat er geen O-ringen op zitten, de Milan heeft dat wel . Mss is dat de oorzaak?
Ik dacht eens te testen met om te zien wat dat kan geven.
Edit (er zitten er wel degelijk in, en ze zijn bij mij zo versleten dat er minder dan de helft van de dikte overblijft :D
Nieuwe O-ringen it is! Misschien ook voor jou een oplossing. (naar verluid is het terug montren van tandwielen een hel, wordt vervolgd …)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4363 Bericht door fcapri »

Martin schreef: di 23 feb 2021, 14:02 Wie reed er gisteren met zijn oranje velomobiel met zwart dakje door de mosselstraat in Gistel ?
ik
http://www.fordcapri.be/fcapri/allewede ... CN5304.JPG

oei mosselstraat, dan zal ik vaart gehad hebben :mrgreen:
http://www.fordcapri.be/off/pics/mosselstraat.jpg

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4364 Bericht door Martin »

Ik kwam net van achter mijn bestelwagen om in te stappen. Ik hoorde een voor mij herkenbaar geluid van drie wielen op de baan. Toen ik mij opdraaide zag ik je weg fietsen.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Maddox
Neo Prof
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4365 Bericht door Maddox »

Vanochtend een donkere WAW of soortgelijke gezien op het jaagpad langs het kanaal brussel~Willebroek. Tussen Humbeek en de Verbrande Brug.

Helaas de tegengestelde richting. En helaas, ik was niet met Grey Ghost op pad.

Plaats reactie