Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#241 Bericht door paulheyndrickx »

Was ik niet. Ben daar wel voorbij gerenden, maar dan op de modderfiets.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#242 Bericht door Wouter D »

vergeet niet dat de schelde langs wetteren een geadvizeerde route is voor testligfietsers he, dus het kan een onbekende zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#243 Bericht door Gast »

Wat die testroute betreft: daar had ik geen weet van, maar uiteindelijk is de plaats van 'ontmoeting' toch al zo'n 10 km van de Schelde verwijderd. Dus indien een onbekende testrijder, dan toch eentje die de streek min of meer kent denk ik.

Kan natuurlijk ook iemand zijn die nog niet van de gentse liggers heeft gehoord. Niet iedereen is aan een computerscherm verknocht hé.

Ah ja, volgende keer gooi ik de fietskar met beide kinderen er af :shock: :shock: en plaats eens een spurtje :?

Gast

#244 Bericht door Gast »

mijn vrouw heeft deze morgen ter hoogte van Rusthuis marialove in Heestert een ligfietser gespot. Iemand enig idee wie het is? Ze zei dat zijn fiets lager was dan de mijne, dus een lage ligger en dat hij net zo'n rode tas (radical) had als mij.

Groeten,

Kevin

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#245 Bericht door Jan.E »

Vorige zondag een rode mango gezien langs het albertkanaal in Genk (in de voormiddag) . rara wie was dit? Nie moeilijk, Johan natuurlijk!!! Ik wou een klapke doen, maar ik mag niet met de auto op het jaagpad en het manneke bleef ook niet stilstaan natuurlijk.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#246 Bericht door Johan Clerx »

Dat was ik idd Jan. Was een beetje aan het trainen maar moet zeggen dat het niet zo goed vooruit ging als ik wel zou willen (ik probeer mezelf wijs te maken dat het aan de kou lag :evil: ).

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#247 Bericht door marksje »

Gespot door een collega, vandaag, 16/03 rond 16.40 uur, te Torhout op de weg van Aartrijke naar Torhout, ligfietser op een gele fiets, geen verdere beshrijving. Bekend ?
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#248 Bericht door Wouter D »

marksje, is het gespot door collega of geflitst door collega, in het laatste geval kan je toch foto op vragen? :P :twisted: :idea:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#249 Bericht door swa »

Deze morgen, dagje verlof, trek de gordijnen open, zie ik aan de overkant van de straat een parelmoer-witte waw (zonder "kont") de schoolpoort indraaien. Moet zeker de waw van nest zijn (met Karel-Marc a boord?). Wist niet dat hun "schoollokatie" vlak over mijn deur was, de wereld is klein!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#250 Bericht door Wouter D »

ik ws vandaag mijn camionet aan het uitladen in de van Cromphoutstrat in Wetteren, wie tjeezt daar voorbij met zijn alleweder: pieterjan heise,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

#251 Bericht door hdbiker »

marksje schreef:Gespot door een collega, vandaag, 16/03 rond 16.40 uur, te Torhout op de weg van Aartrijke naar Torhout, ligfietser op een gele fiets, geen verdere beshrijving. Bekend ?
ja ..... da was ikke , aan het afzien .
ik ga mij eens voorstellen : 36 jaar , militair , rij nu al 2 jaar met mijn mtb
van en naar het werk ( van rumbeke naar zedelgem +/- 27km )
en heb 14d. geleden een 2dehands wizard gekocht .
( na de maandagmorgen achter een ligfietser te rijden tussen gits en torhout . ) Want dat zag er toch zo ontspannen uit , en ik moet zeggen ....
ik zie dus ferm af op de ligfiets , ik heb mij dus ferm mispakt .
Maar ben aan het doorbijten , want ik heb al goesting gehad hem terug te verkopen , maar ga nog een tijdje wachten ..... :wink:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#252 Bericht door Wouter D »

kwestie van niet af te wijken van het onderwerp, als ge begint met ligfietsen rijd ge niet even goed als op je bukfiets, ge moet uw spieren laten wennen.
als je daar meer over wilt weten, eens beginnershoekje doorlezen of eventueel nieuwe topic openen bij beginners
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

#253 Bericht door fred101060 »

Oef de meester spreekt.
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#254 Bericht door marksje »

hdbiker schreef:.......
( na de maandagmorgen achter een ligfietser te rijden tussen gits en torhout . ) Want dat zag er toch zo ontspannen uit , en ik moet zeggen ....
ik zie dus ferm af op de ligfiets , ik heb mij dus ferm mispakt .
Maar ben aan het doorbijten , want ik heb al goesting gehad hem terug te verkopen , maar ga nog een tijdje wachten ..... :wink:
Als ge van Gits naar Torhout rijdt via de binnenbaantjes (Torhoutstraat, St Henricus, oversteken, Bakvoordestraat, Ieperse Heirweg, Flandria Ranch, oversteken en Torhout centrum binnen) of als er ijsplekken liggen langs de grote baan Roeselare - Brugge, Ja dan ken ik dienen pipo met zijne ligfiets waar ge achter gereden hebt; da was den dezen hier op zijn Batavusken.

'k heb al een paar keer nen MBK'er achter mij gehad, 't kan zijn dat gij dat waart. Ik zit dan in mijn spiegelken te kijken en laat die steeds tot op ne meter of 10 komen om dan weer gas te geven :twisted: na een paar keer heeft hij zijn goesting gehad, nie schoon van mij hé.....Of reden we samen in de Rijselstraat in Torhout; gij langs da stom fietspad/voetpad en ik gewoon op de rijbaan.

Het zal wel even doorbijten worden voor het vlotter zal gaan, het is nu eenmaal een ander manier van fietsen, andere spieren die werken. In het begin zat ik ook te vloeken, maar zijt gerust het zal altijd maar beter en beter gaan en zult ge uwen MBK niet veel meer gebruiken vrees ik.

Ge moet maar ne keer luid roepen als we mekaar nog eens tegenkomen.

btw eens kijken bij toertochten West Vlaanderen, er zijn interessante toerkes bij oa nu zondag 26/3 bij mij thuis in Gits, als we nie verzuipen natuurlijk. Geen vrees dat ge niet zult meekunnen want zo snel gaat het wel niet en de traagste geeft altijd het tempo aan. Er is wel één gevaar aan toerkes rijden en dat is dat ge het na een tijd niet meer kunt missen
:wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

#255 Bericht door hdbiker »

marksje schreef:


'k heb al een paar keer nen MBK'er achter mij gehad, 't kan zijn dat gij dat waart. Ik zit dan in mijn spiegelken te kijken en laat die steeds tot op ne meter of 10 komen om dan weer gas te geven :twisted: na een paar keer heeft hij zijn goesting gehad, nie schoon van mij hé.....Of reden we samen in de Rijselstraat in Torhout; gij langs da stom fietspad/voetpad en ik gewoon op de rijbaan.
Ik heb je nog maar 1x tegengekomen ( op 6/3/06 ) en ik heb de ganse weg ( brugse baan ) juist achter u gereden , tot aan fietswinkel "ampe"
waar jij richting station reed .

Plaats reactie