Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gast

#946 Bericht door Gast »

Deze middag zag ik toevallig vanop mijn werkplek op de tweede verdieping een gele velomobiel. Majestueus en gracieus traag schreed het voertuig langs de Scheldeboorden richting Gent.
Was dat een Bries? Ik ken niets van velomobielen maar dat was vast en zeker een Bries. Ik herken de 16-inch-voorwielen.
En als dat de Bries was, dan is zij in het echt véél mooier dan op foto en zijn haar ronde contouren uitnodigend veelbelovend. Ik kijk al uit naar volgend weekend. Zij is drie dagen van mij, en van niemand anders.

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#947 Bericht door Scorpion Rider »

ET schreef:Gisteren rond 17u40 op de dijk van het kanaal Leuven-Dijle, ter hoogte van Kampenhout-Sas. Een lage trike richting Mechelen, ik reed richting Leuven met een "bukfiets". Ik ben gekeerd in Tildonk, en halverwege Tildonk en Kampenhout zag ik hem weer rijden(rond 17u50), maar dan aan de andere oever.
Berijder had een geel shirt aan. Was dat Scorpion? of kwam deze trike van verder?

ET
Het was niet ik 'Scorpion Rider', misschien was het Traikiedirk, die heeft sinds kort ook een HP Velotechnik Scorpion. Dus het wordt gevaarlijk hier in de buurt van Leuven met al die "schorpioenen" :wink: :D

Groetjes, Lodewijk
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#948 Bericht door skywise »

Patrick Pevenage schreef:Deze middag zag ik toevallig vanop mijn werkplek op de tweede verdieping een gele velomobiel. Majestueus en gracieus traag schreed het voertuig langs de Scheldeboorden richting Gent.
Was dat een Bries? Ik ken niets van velomobielen maar dat was vast en zeker een Bries. Ik herken de 16-inch-voorwielen.
En als dat de Bries was, dan is zij in het echt véél mooier dan op foto en zijn haar ronde contouren uitnodigend veelbelovend. Ik kijk al uit naar volgend weekend. Zij is drie dagen van mij, en van niemand anders.
Hallo Patrick, ik heb je blijkbaar gezien in de garage van fietser.be toen ik mijn WAW kwam ophalen maar niet herkend (misschien wel aannemelijk gezien we elkaar nog niet eerder hadden gezien). Sorry! Ik hoop dat de Bries je bij het rijden ook bevalt. Mijn tripje terug naar huis met mijn staartherstelde maar nog niet herspoten WAW met racebanden was alleszins heel leuk. De regen op het einde nam ik zonder problemen voor lief :wink:

Tot een volgende (betere) keer,
Skywise (WAW 558 & 011)

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#949 Bericht door BartC »

Vanmorgen om 7:36 aan de Staatsbaan in Halen (vlak bij de Peugeot garage) hebben we een man op een grijze LWB gespot die uit de richting van Hasselt kwam.

Iemand een idee?
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#950 Bericht door dani263 »

Scorpion Rider schreef:
dani263 schreef:Eind vorige week, 2x trike op Tiensesteenweg in de buurt van de Jet in Leuven. (denk donderdag en vrijdag) Met kindje achteraan. Dus ik veronderstel dat het scorpion is! Beestig plezant om liggers in mijn buurt te zien :P Wanneer krijgt zoontje de zijne? :P
Dat was inderdaad ik :D

Reed je ook met een ligfiets?

Zoontje heeft al een driewieler :wink: (gewone kinderdriewieler weliswaar :D ), maar is nog te jong om er al mee te kunnen trappen. Volgend jaar misschien 8).
Nee, toen spijtig genoeg niet, 'k was lui en 'k gebruikte de auto :?
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#951 Bericht door Jef »

Patrick Pevenage schreef:En als dat de Bries was, dan is zij in het echt véél mooier dan op foto en zijn haar ronde contouren uitnodigend veelbelovend. Ik kijk al uit naar volgend weekend. Zij is drie dagen van mij, en van niemand anders.
Waar blijft het verslag :?: :?: :?: :?:
Ik ben een kleine rijder en de Bries was, volgens mijn info, ontworpen voor de ietwat grotere rijder, zelf testen is voor mij dus geen optie.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#952 Bericht door Scorpion Rider »

dani263 schreef: Nee, toen spijtig genoeg niet, 'k was lui en 'k gebruikte de auto :?
Dat kan gebeuren hè.

Tot nu toe lukt het me aardig om de fiets i.p.v. de auto te gebruiken, maar heb ook goede gezondheid (buiten slapende handen op mijn mountainbike) en goede conditie en ben nog redelijk jong (is eigenlijk relatief, maar in absolute cijfers ben ik 32 jaar oud).

Dus het is je 100% vergeven :D
En vooral véél fietsplezier gewenst, dan is het makkelijker om de auto te laten staan 8)

Groetjes, Lodewijk
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Caroline
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 jan 2008, 12:36
Postcode: 3545
Locatie: Halen
Contacteer:

#953 Bericht door Caroline »

vandaag rond 8h30 een rode challange hurricane (denk ik) gezien zonder baasje. Hij stond in de fietsenstalling aan het station van Leuven...

jorvik
Neo Prof
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
Postcode: 2000
Fiets: hurricane
Locatie: antwerpen
Contacteer:

#954 Bericht door jorvik »

gisteren maandag 23 juni reed er rond 17:30 iemand op de Dageraadplaats in Antwerpen rond met een lage ligfiets (type niet kunnen zien) met een kinneke vanachter op de bagagedrager. Iemand die zich daarin herkent?
jan

Gebruikersavatar
jo zanders
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: di 12 feb 2008, 11:00
Postcode: 3000
Fiets: Hurricane
Locatie: Leuven
Contacteer:

#955 Bericht door jo zanders »

Daarnet in mijn straat een velomobiel gekruist: beige/bruin metallique. Jawadde, 't zit precies in de lift hier in het Leuvense.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#956 Bericht door Edje »

Dat zal de EX versatile van Spinnekopje geweest zijn, nieuwe eigenaar geen lid van het forum op dit moment maar wonende in het Leuvense :wink:
Laatst gewijzigd door Edje op wo 25 jun 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#957 Bericht door dani263 »

25/06 omstreeks 7:20u 's morgens scorpion rider ne keer van dichterbij gezien op de Tiensesteenweg.
2 trikes die mekaar kruisen, da lukt nog ni op da stuk fietspad daar. Maar 'k reed op 't voetpad in de verkeerde richting :roll: Was ni de bedoeling, maar 't ging rapper zo :lol:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Caroline
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 jan 2008, 12:36
Postcode: 3545
Locatie: Halen
Contacteer:

#958 Bericht door Caroline »

gisteren (26/06) rond 17h30 kwam een lage ligfiets met blauwe staartpunt mij voorbij gereden in de Minderbroedersstraat in Leuven.
Van model en type ken ik nog steeds niks...

Gebruikersavatar
jo zanders
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: di 12 feb 2008, 11:00
Postcode: 3000
Fiets: Hurricane
Locatie: Leuven
Contacteer:

#959 Bericht door jo zanders »

Da's Korneel. Heb hem gisteren ook gezien met zijn Stinger + staartpunt. Ziet wel mooi uit.

grtz,
Jo

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#960 Bericht door BartC »

Tsja... dan is dat blijkbaar al dezelfde fiets als de mijne, en dan kent mijn vrouwke het type nog niet...
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Plaats reactie