wetgeving deel 2

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Pauvre Mouton
Helper
Postcode: 3530
Fiets: MTB Lespo
Velomobiel: WAW 360
Contacteer:

Re: wetgeving deel 2

#16 Bericht door Pauvre Mouton » di 30 jun 2020, 11:52

bicky schreef: di 23 jun 2020, 22:03
fcapri schreef: di 23 jun 2020, 21:46 pedalen met gashendel hé.
zo een geval dus, en daar achteraan nog een hub motor op. zolang ge maar onder die 40cm zit
of nog extremer, vooraan pedalen op een dynamo, voedingskabel naar achteren op de motor. drive bij wire.
en daar een hulpaccu aan. hoe zalig zou dat zijn, met zoiets naar u werk
dan nog een kuip erond als bescherming en grotere wielen.
dan krijg je nog iets extremer.
Afbeelding
Dan denk ik eerder dat je bij volgend "product" uitkomt: https://www.facebook.com/428ebike/
Northern Light Motors 428, 50 mph, no tax, license or insurance, 0.3 pence per mile, the proportions of a car, with all of the benefits of an electric bicycle. Price starts at £5000. Dedicated website to launch soon
Afbeelding
WAW 360 | My smile is always in shape!

Bart86
Belofte
Postcode: 3560
Velomobiel: WAW430
Contacteer:

#17 Bericht door Bart86 » di 30 jun 2020, 18:57

Pauvre Mouton schreef: di 30 jun 2020, 11:52 Dan denk ik eerder dat je bij volgend "product" uitkomt: https://www.facebook.com/428ebike/
Northern Light Motors 428, 50 mph, no tax, license or insurance, 0.3 pence per mile, the proportions of a car, with all of the benefits of an electric bicycle. Price starts at £5000. Dedicated website to launch soon
Afbeelding
Knap!
Maar als dit op de baan komt, dan zal het niet lang duren eer de wetgever (Europees/nationaal) de grijze zone wegwerkt.
Op deze manier kan je (volgens mij) ook alle mogelijke lichten op een racekart zetten en er de openbare weg mee oprijden.

Pauvre Mouton
Helper
Contacteer:

#18 Bericht door Pauvre Mouton » di 30 jun 2020, 19:24

Zelfde bedenkingen hier, maar ach deze gaat maar 80km/u

CapoJan
ploegleider
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Contacteer:

#19 Bericht door CapoJan » wo 08 jul 2020, 14:56

Brechtix schreef: do 18 jun 2020, 20:51 Dat vertel ik hier (en elders) al vijf jaar :-)
bicky schreef: wo 17 jun 2020, 21:09 Interessant leesvoer
Dit stuk viel me wel op ten voordele van ligfietsen en velomobielen
Als je echter het zadel van al die voertuigen onder de 54cm houdt, dan hoef je alsnog niet aan die typegoedkeuring te voldoen (uitsluiting Artikel 2.2.k)[\quote]
Waar ik nog niet uit ben: in het geval van een elektrisch ondersteunde velomobiel/trike/lage ligger heb je geen COC nodig (cfr Europese regelgeving). Maar in principe geldt denk ik wel de verplichting van de nummerplaat en de helm. Alleen: welke instantie zal je die plaat bezorgen zonder dat je een COC kan voorleggen? Dat is dan enkel het geval in België. HP Velotechnik heeft bijvoorbeeld de Skorpion HS gehomologeerd. Dat kan niet in België, want een speedpedelec kan slechts twee wielen hebben. Dat staat expliciet in de wet, maar dat geldt enkel voor ons landje.
Stel nu, om het eenvoudig te houden, dat je volstrekt legaal met een elektrisch ondersteunde trike in België mag rijden zonder COC, zonder helm enzoverder. Mag je dan met jouw voertuig de grens over?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Pauvre Mouton
Helper
Contacteer:

#20 Bericht door Pauvre Mouton » wo 21 okt 2020, 8:54

Bart86 schreef: di 30 jun 2020, 18:57 Knap!
Maar als dit op de baan komt, dan zal het niet lang duren eer de wetgever (Europees/nationaal) de grijze zone wegwerkt.
Op deze manier kan je (volgens mij) ook alle mogelijke lichten op een racekart zetten en er de openbare weg mee oprijden.
Zou wel cool zijn om allerlei van deze (milieuvriendelijke?) vervoersmiddelen op de rijbaan te zien en zo koning auto grotendeels terug te dringen/vervangen. Ik zou er zelfs mee naar Brussel vlammen via kleine wegen. Maar 't is nog wachten op de specs en bekijken hoe dit wettelijk kan rondrijden in België.

Plaats reactie