Boodschappen die hij meegeeft:
- rij later maar met de auto en breng anderen in gevaar.
- Doe maar gewoon zoals iedereen. Kleur vooral niet buiten de lijntjes.
Opvoeden: niet simpel.

Ik begrijp je overtuiging en standpunt, maar de aankomende generaties niet onderschatten. Deze groeien meer milieubewust op, waardoor ze niet persé met een auto gaan rijden.CapoJan schreef: ↑ma 25 nov 2019, 11:01 Zaterdag kwam ik met de E-Orca aan bij de sporthal. Terwijl ik de sportspullen uithaalde, kwam een gezin buiten. Zoonlief: 'o, kijk, dat wil ik voor mijn nieuwjaar!'(zoonlief van pakweg 10 weet niet wat dat kost, maar dat is hem vergeven gezien zijn leeftijd). Prompte reactie van pa: 'dat is levensgevaarlijk'.
Pa zal wel met de auto rijden, zeker? Die is levensgevaarlijk, vooral voor anderen.
Boodschappen die hij meegeeft:
- rij later maar met de auto en breng anderen in gevaar.
- Doe maar gewoon zoals iedereen. Kleur vooral niet buiten de lijntjes.
Opvoeden: niet simpel.![]()
Probleem is dat het voor de automobilist niet levensgevaarlijk is, en op een mentaliteitswijziging zal het lang wachten zijn.fcapri schreef: ↑ma 25 nov 2019, 11:45 ik krijg ook 100den keer die opmerking. dat ze mij al op de baan hebben gezien, dat die te gevaarlijk zijn, dat ge ze niet ziet rijden....
en dan zeg ik direct: als ge mij op de baan zag rijden, hebt ge mij WEL gezien. het probleem is dat mensen NIET KIJKEN. ze passeren de VM, ze zien hem rijden. 100meter verder draaien ze rechts af ZONDER te kijken of er iets op het fietspad rijd. met de opkomst van speed pedelecs gaat de mentaliteit van autobestuurders toch moeten veranderen dat ze telkens gaan moeten kijken naar het fietspad ipv gewoon af te draaien. als ik aan een rood licht moet afdraaien, kijk ik ook altijd eens achter mij naar het fietspad. mijn vrouw niet. als ik die dan de opmerking geef: ge hebt niet gekeken, zegt ze altijd: ik weet dat er niks was
Wat een hoop onzin!Pietermels1979 schreef: ↑za 30 nov 2019, 18:40 Een velomobiel kan wel gevaarlijk zijn. Als jij met een velomobiel een andere fietser raakt dan vliegt die over je velomobiel heen. Die kan dus raar terecht komen. Denk aan een stoeprand of geparkeerd voertuig.
Het is niet zo dat een velomobiel helemaal ongevaarlijk is. Het is jammer dat er altijd een vergelijking word gemaakt met een auto. Dit terwijl er meer soorten weggebruikers zijn.
Quezzzt heeft daar ooit een stukje over geschreven op zijn blog.
Op deze manier is álles gevaarlijk.Pietermels1979 schreef: ↑za 30 nov 2019, 18:40 Een velomobiel kan wel gevaarlijk zijn. Als jij met een velomobiel een andere fietser raakt dan vliegt die over je velomobiel heen. Die kan dus raar terecht komen. Denk aan een stoeprand of geparkeerd voertuig.
Het is niet zo dat een velomobiel helemaal ongevaarlijk is. Het is jammer dat er altijd een vergelijking word gemaakt met een auto. Dit terwijl er meer soorten weggebruikers zijn.
Quezzzt heeft daar ooit een stukje over geschreven op zijn blog.
Met alle respect, maar je commentaar is zo onnozel dat ik het stiekem zelfs grappig vind.Pietermels1979 schreef: ↑za 30 nov 2019, 22:03 En als het allemaal niet gevaarlijk is. Waarom moet dan overal reflecterende tape geplakt worden omdat er een velomobilist een slagboom niet gezien heeft. Buiten het feit dat het milieu onvriendelijk is en dieren hier aan kunnen doodgaan en het niet afgebroken word door het millieu .
Er kan beter gekeken worden of een velombiel wel aan de wettelijke norm voldoet.
Maar vooral blijven volhouden dat het niet gevaarlijk is.
Pietermels1979 schreef: ↑za 30 nov 2019, 22:50 Prima vriend. Niet janken dan als je ook met je muil tegen een slagboom rijd dan.
Kan geen kwaad, ik heb al een tijdje geen velomobiel meer.Pietermels1979 schreef: ↑za 30 nov 2019, 22:50 Prima vriend. Niet janken dan als je ook met je muil tegen een slagboom rijd dan.