Sluis - boulogne - sluis

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Wouter D
General Manager
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Contacteer:

Re: Sluis - boulogne - sluis

#31 Bericht door Wouter D » di 01 okt 2019, 8:00

In 2003 was er ook elk uur een stop. Je kon elk een kleine cuverbox vullen in de volgauto met spullen die je dacht nodig te hebben en aldus niet moest meetorden op de fiets.
In Boulogne werd er pasta gekookt door de organisatie.
Restaurant is uiteraard een leuker en minder arbeidsintensief alternatief.

Wie sneller wilde rijden, mocht dat.
De volgauto reed echter wel achter de traagste.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pietermels1979
Junior
Postcode: 4501
Fiets: M5 20/20
Contacteer:

#32 Bericht door Pietermels1979 » wo 02 okt 2019, 7:34

Waarom zou je elk uur willen stoppen, dan ben je net lekker in je tempo en dan moet je weeral stoppen. Als je uitgebreid pasta gaat eten in Boulogne dan ben je er zeker van dat je erna niet meer op gang komt. Ook dan ben je uit je ritme. Maar goed wat ik uit de zilt berichten las was dat daar 2 uur tijd verspild werd aan het zoeken van een restaurant.

Ik vraag me af wat je dan allemaal wil meezeulen in een curverbox. Met wat reservemateriaal binnenbanden , missing link versnelling en remkabel en een buitenband en wat eten en drinken ben je er toch. Of zie ik dat verkeerd. Als je fiets op.punt staat hoef je je verder ook niet druk te maken dat er iets kapot gaat door overmatige slijtage. Ik heb alles mee in een tasje van 11 liter.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed traint voor een dergelijke tocht

Wouter D
General Manager
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Contacteer:

#33 Bericht door Wouter D » wo 02 okt 2019, 23:31

Als je zo een toch organiseert voor (ligfietsen) publiek, wees er dan maar zeker van dat niet elke deelnemer en ook niet elke fiets tiptop is voor de start.
In 2003 reed ik mee met SBS. 19u onderweg, 13u gefietst.
Mijn fiets was top. Smorgens was het lekker fris. Ik was ergens wel blij dat de dikke fietstrui in tweede pauze in de auto kon. In die tijd dronk ik heel veel water. Dus had extra water mee in auto.

Toen werd er niet gezocht naar een restaurant. De pasta werd gewoon op een campingvuurtje gekookt
Ik vond echter wel dat het na de middagpauze niet vooruit ging. Na de grootste helling ben ik mijn eigen tempo gaan rijden.

Ik sta niet meer zo scherp als toen. Ik betwijfel of ik hem nog eens zou kunnen overdoen. Over de afstand zit ik niet in. Eerder de combi met de hellingen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pietermels1979
Junior
Postcode: 4501
Fiets: M5 20/20
Contacteer:

#34 Bericht door Pietermels1979 » ma 07 okt 2019, 20:03

Als je fiets niet op punt staat dan zou ik zelf nooit dergelijke afstanden fietsen. Kans dat je ergens in de middle of nowhere met panne staat is dan groot.

De hellingen als je de groene vallei route neemt zijn wel lang maar minder stijl als mijn terugweg via de kust. Daarbij als je een fiets met 2 x 11 speed hebt kan je tot 42 tanden achter schakelen. Met 1 x 12 tot 51 tands. Mijn inziens kom je dan overal boven. Ik had aan een 50/34 met 11-34 niet genoeg en hij word nu ook aangepast.

Ik stond ook niet op mijn maximale qua conditie en dat kan ook niet meer aangezien ik een hele reeks medicatie slik die niet bevorderlijk zijn voor conditie en gewicht. En alle bijwerkingen daargelaten. Het is dan juist een overwinning als je hem wel uitrijd.

Ik denk dat je vooral moet trainen om met een zo laag mogelijke energie verbruik lange afstanden te leren fietsen. Daarbij is idd trainen om te klimmen aan te raden aangezien je ongeveer een 100 km totaal klimt.

wim3600
Junior
Postcode: 3600
Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
Contacteer:

#35 Bericht door wim3600 » vr 01 nov 2019, 19:20

Wanneer vertrekken we?😁 Heb hem vroeger 2 x gereden,. Waarvan 1x de dag ervoor van Genk naar Sluis (200km) en dan de volle 360km van Sluis naar Sluis via Bologne Sur mere.
Een tros bananen in de fietstas, voldoende vocht, wat granenkoeken en geladen batteries voor de lampjes en zorgen dat ge de nodige reparaties aan de fiets kunt doen en voor de rest nen hele tijd trappen. 😀

Ideaal is op de langste dag van't jaar, maar op een andere dag gaat dat ook, laat maar weten.

Plaats reactie