Vervolg pv

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Lex
Public Relations
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Vervolg pv

#1 Bericht door Lex » do 28 dec 2017, 20:29

Een tijd geleden ben ik aan de kant gezet geweest door een politie die duidelijk niet wist dat ik over de openbare weg moch rijden. Hij heeft mij toen een pv gegeven voor het onnodig ophouden van het overige wegverkeer en het in gevaar brengen van overige weggebruikers. Resultaat: 2 X 55€. Hierbij heb ik verweer ingediend en gewacht. Lang, tevergeefs, gewacht.
Een tijdje erna heeft dezelfde agent mij aan de kant voor, jawel, hetzelfde. Zolang de rechter niets uitspreekt bleef hij dat doen, verzekerde hij mij. Na wat telefoontjes had ik ook vernomen dat mijn eerste pv geseponeerd was.
Ik de veronderstelling dat dit met mijn tweede pv ook ging gebeuren en had ik niet meer gedaan dan mijn verzekeringsagent een "heads up" te geven.
Verrast was ik ook net toen er ineens een deurwaarder aan mijn deur stond voor een dagvaarding te komen brengen. Ik moet dus voorkomen. Voor o.a. de twee bovengenoemde feiten én, let nu goed op, "als fietser of berijder van een brommer klasse A over een openbare weg rijden die een fietspad omvat".
Morgen nog eens bellen met de verzekeringsagent voor mijn rechtsbijstand.
Laatst gewijzigd door Lex op do 04 jan 2018, 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.

paulheyndrickx
dokter
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Contacteer:

Re: Vervolg pv

#2 Bericht door paulheyndrickx » vr 29 dec 2017, 11:19

Gelijk hebben ze! Halt aan de zware criminaliteit en de wegpiraterij!

Ronnius
General Manager
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Contacteer:

#3 Bericht door Ronnius » vr 29 dec 2017, 13:07

Lex schreef:Hij heeft mij toen een pv gegeven voor het onnodig ophouden van het overige wegverkeer en het in gevaar brengen van overige weggebruikers
Ik heb het er met Lex eens over gehad, maar een ding begrijp ik niet.
Wat doen ze dan met landbouwmachines, graafmachines en bulldozers.
Dat de huidige landbouwtractoren tot 50 km/u kunnen weet ik ook wel.
Maar ik weet uit ervaring dat je met bvb zelfrijdende aardappelrooiers, bietenrooiers, maishakselaars, pikdorsers beter geen 30 km/u (of meer) over de weg raast. Ze zijn daar niet voorgemaakt (voor zover ze dat ook kunnen) en zouden ook letterlijk uiteenvallen als je dat altijd zou doen. En dat laatste heb ik nog gezien bij tractoren die voor- en achteraan machines opgebouwd kregen (zoals bietenontbladeraar vooraan en bietenlichter achteraan) en halverwege het seizoen plots bleken op hun eigen te gaan bewegen. De bouten die de tractor samen hielden begaven het :shock:

Wat gaat dezelfde agent dan doen? Ze ook van de weg afhalen? Die rijden trager dan een doorsnee velomobilist, zelfs trager dan ik. Plus dat het inhalen van een velomobiel nog steeds veel gemakkelijker is dan een landbouwmachine. (heb zelf dikwijls in kolonne gereden met 4-5 achter elkaar op steenwegen aan 20 km/u. Dus weet wat het is)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

blackarmor
Public Relations
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Contacteer:

#4 Bericht door blackarmor » vr 29 dec 2017, 14:20

vervelende situatie . makkelijkste is je naar het respectievelijke politieburo begeven met de desbetreffende artikels en vragen de commissaris hierover te spreken , en vragen om zijn mensen op de hoogte te stellen dat je wel degelijk in je recht bent als je op de rijbaan rijdt . Vraag eens of de desbetreffende agent ook vraagt dat iemand met paard en kar op het fietspad moet . Verder altijd schriftelijk verweer indienen . En nu weet je ineens weer waarom je die rechtsbijstand nodig hebt :evil: .
succes en hou ons aub op de hoogte
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Beinsberger E
Kopman
Postcode: 3621
Contacteer:

#5 Bericht door Beinsberger E » vr 29 dec 2017, 15:25

Ik denk dat landbouwmachines niet vergeleken kunnen worden met velomobielen die normaal gezien op de rijweg moeten rijden volgens de wet.
Maar van uit mijn persoonlijke standpunt bekeken zou ik op het fietspad rijden waar mogelijk, zeker op een drukke baan, en op voorwaarde dat het fietspad goed berijdbaar is, het is ook beter voor je eigen veiligheid.
Soms is het beter het gezond verstand te gebruiken, beter dan sommige situaties uit te buiten en zo misschien velomobilisten en andere driewielers in een slecht daglicht te stellen ook al ben je in je recht.
Want ik vrees dat hoe meer we op die manier in de aandacht komen hoe sneller de desbetreffend verkeersregel zal aangepast worden en dan zullen alle drie of vierwielers smaller dan 1 meter verplicht op het fietspad moeten :roll:

Lex
Public Relations
Contacteer:

#6 Bericht door Lex » vr 29 dec 2017, 18:33

Bij het eerste pv had de agent onderaan zijn pv toegegeven dat ik ermee op de weg mocht (9.1.2.1)
Maar hij geeft dan gewoon iets anders op om een pv te kunnen maken, Blackarmor.
En het is mij ook niet perse te doen omdat het mag. Maar door de drukte is het voor mij veel veiliger om over de weg te rijden daar. De automobilisten hebben mij gezien en mijn snelheid ligt daar rond de 50km/u. Buiten de 700 meter waar je 70km/u mag is de snelheid ook beperkt tot 50km/u en er is zelfs twee stukken van 30km/u bij.
Als ik dit over het fietspad moet doen moet ik mijn snelheid al gaan beperken tot maximum 20km/u om het veilig te houden met al de uitritten van winkels, benzinestations, wegen enz... En daarvoor heb ik geen velomobiel gekocht.
Maar het is zo als Ronnius het zegt. Als ik dezelfde snelheid rij met de auto is er geen probleem. Maar bij de velomobiel ontbreekt nu eenmaal 1 ton aan metaal en prullaria waardoor hij uit de toon valt tov de rest. En daar kan de agent niet tegen.

Ronnius
General Manager
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Contacteer:

#7 Bericht door Ronnius » vr 29 dec 2017, 19:06

Beinsberger E schreef:Ik denk dat landbouwmachines niet vergeleken kunnen worden met velomobielen die normaal gezien op de rijweg moeten rijden volgens de wet.
Beide moeten op de weg. Meer verschil dan dat de een ook op het fietspad mag en de ander niet is er niet in wettelijk opzicht.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Wouter D
General Manager
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Contacteer:

#8 Bericht door Wouter D » za 30 dec 2017, 2:12

Eens informeren of je meneer agent niet kunt aanklagen wegens discriminatie, stalking, pesten, machtsmisbruik...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Lex
Public Relations
Contacteer:

#9 Bericht door Lex » za 30 dec 2017, 6:55

Wouter (spruitje) schreef:Eens informeren of je meneer agent niet kunt aanklagen wegens discriminatie, stalking, pesten, machtsmisbruik...
Dat was toen ook mijn eerste gedacht. Maar het moet eerst uitgesproken of geseponeerd worden.

janV
Belofte
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

#10 Bericht door janV » zo 31 dec 2017, 0:59

Lex schreef:
Als ik dit over het fietspad moet doen moet ik mijn snelheid al gaan beperken tot maximum 20km/u om het veilig te houden met al de uitritten van winkels, benzinestations, wegen enz... En daarvoor heb ik geen velomobiel gekocht.
Op zulke uitspraken gaan ze u natuurlijk pakken,hé. Het is niet omdat ge ne VM hebt, dat ge .....

Lex
Public Relations
Contacteer:

#11 Bericht door Lex » zo 31 dec 2017, 5:27

janV schreef:
Lex schreef:
Op zulke uitspraken gaan ze u natuurlijk pakken,hé. Het is niet omdat ge ne VM hebt, dat ge .....
Dat ge...? :?:

blackarmor
Public Relations
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Contacteer:

#12 Bericht door blackarmor » zo 31 dec 2017, 11:41

ik rij zelf ook op het fietspad als het veiliger is, en breed genoeg , en in deftige staat . dus meestal toch op de rijbaan . behalve bv op de woluwelaan tussen vilvoorde en diegem . maar ik nodig u eens uit om mooi op het fietspad te rijden op de schaarbeeklei in vilvoorde .
als je een vm koopt om voorzichtig aan 10km/u voorbij elke oprit te rijden omdat je je veiliger voelt op het fietspad moet je dat zeker niet laten , maar ik heb die gekocht om zo efficient mogelijk van a naar b te rijden .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Wouter D
General Manager
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D » zo 31 dec 2017, 14:17

In feite zou je een soort stiptheid actie kunnen doen. De arm der wet houd vast dat je op het fietspad hoort. Dus rij je op het fietspad bij elk obstakel dat het gevolg is van een verkeersovertreding, bel je de politie. Tijdssloepen voor jou maar ook voor hen.
Of je maakt minstens voor elk betreffend obstakel een melding op het online-platform vd politie.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
chauffeur
Postcode: 8790
Fiets: FAW27
Contacteer:

#14 Bericht door fcapri » do 04 jan 2018, 8:42

eens naar dat politiebureau gaan en zijn chef aanspreken.
zeggen dat je eerder een boete kreeg en dat dit geseponeerd is, en dat die agent BLIJFT boetes geven waardoor je nu moet voorkomen.

gewoon ook naar de rechtzaak gaan, artikels meenemen waardoor je in je recht bent (artikel 2 die zegt dat je op de weg MOET als rijwiel), artikel 82 die het onderscheid maakt tussen een fiets die op het fietspad moet en een rijwiel die daar niet MAG rijden (alweer artikel 2 die zegt dat fietspaden enkel voorzien zijn voor fietsen en bromfietsen klasse A)

artikel 9 zegt dat je op het fietspad MAG als je geen motor hebt en smaller dan 1meter inclusief lading (rijd je soms met je ellebogen buiten de fiets? ik doe dat regelmatig en dan ben ik breder dan 1meter en mag ik NIET op het fietspad).
jij MOET op de baan, en jij MAG uitzonderlijk op het fietspad rijden op voorwaarde dat je dus aan andere wetten voldoet => aanhalen dat artikel 43 je verbied daar te rijden als je het andere verkeer hindert (breedte) of in gevaar brengt (hogere snelheid).
ook op de rechtzaak aanhalen dat je al eerder boetes kreeg en dat die geseponeerd werden en dat de politie blijft boetes uitgeven. misschien zal die agent er ook aanwezig zijn en dan zal die ook door de rechter aangesproken worden

Lex
Public Relations
Contacteer:

#15 Bericht door Lex » do 04 jan 2018, 9:43

Ik had zijn baas de eerste maal al aangesproken over het feit dat het niet de vriendelijkste was. Dat hij info wilde hebben over mijn werk, waar hij niets mee te maken had en wat ook niet relevant was. En zijn baas betreurde ook ten zeerste dat hij me een pv had gemaakt. Maar het zat al in de pipeline. Dus was er niets meer aan te doen. Hij zei wél dat als ik het liet voorkomen ik grote kans tot slagen had.
Dus neem ik aan dat ik dat nu óók wél zal hebben. Al vind ik het vreemd dat er nu gesuggereerd wordt dat ik niet over de weg zou mogen rijden. Vraag me af waar dat ineens van komt.
Aanwezig zijn als het voorkomt gaat mij, spijtig genoeg, niet lukken. Dat zal dan voor mijn advocaat zijn.

Plaats reactie