Pagina 24 van 24

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 20 jun 2019, 9:51
door Helen
Obelix schreef: do 20 jun 2019, 9:14Waarom zo verzot op die tankbesturing? Dit is net 1 van de redenen waarom mijn eventuele nieuwe VM opnieuw voorzien zal zijn van een simpele stuurknuppel. Ik heb vorig jaar kort met enkele WAW's gereden, en ja, op rechte stukken is zo'n tankbesturing zeer fijn - kijk mama, zonder handen :D - maar wanneer ik moest manoeuvreren was ik niet 100% gerust. Mogelijk is dit louter gewoonte?
Ik vind het manoevreren juist veel fijner met tankbesturing. Je kan bochten heel gecontroleerd nemen, mee gebruik makend van de aparte remmen (links remt links, rechts remt rechts). Het voelt gewoon veel directer aan dan met een helmstok. Als het moet kan je ook met één hand sturen of zelfs remmen.

Verder heb ik nog een persoonlijke reden: ik heb makkelijk uitslag in mijn elleboogplooien als ik met gebogen armen zit. En met de tankbesturing zijn mijn armen veel meer gestrekt.

En uiteraard de belangrijkste reden, er zit geen "ding" voor je in je weg.

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 20 jun 2019, 15:08
door Mugtango
@ Helen : nee, ik heb geen SPAI en ja, ik heb spijt dat die er niet op zit. Tijdens de warme dagen kan het behoorlijk heet worden binnenin. Iets wat je natuurlijk kan counteren door 'cabrio' te rijden.

@ Bicky : stel je bij dat water binnen niet te veel voor hé. Water scheppen via de voetengaten is GEEN alleenrecht van een WAW. Daarvan zijn voldoende getuigenissen. En daarbij gaat het ook steeds over het (te) snel door plassen rijden. Water binnen via de stuurstangen, dat is iets wat ik vermoed aangezien de neus dicht zit en daar de enige openingen in de carrosserie zitten, met uitzondering van het instapgat dan. Maar dat laatste heeft dan weer een dak. En ja, ook onder dat dak wordt je nat door binnensluipende druppels en watermist.
Kortom: het overblijvende water behoort tot de charmes van de velomobiel. Of het nu een WAW, Quest, Mango, Quattrovelo of Flevobike Alleweder is...(ja, ja, dit geldt ook voor de Milan, Df, Strada, Orca,.....enz :wink: )

En helmstok of tankbesturing? Ik heb met beiden gereden en elk heeft zijn voor- en nadelen. Veel zal dus van je persoonlijke voorkeur afhangen. Bij de overstap van helmstok naar tankbesturing was ik aanvankelijk teleurgesteld en zeker geen fan van de tankbesturing. Naarmate de ervaring vordert, wijzigt ook de voorkeur.

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 21:36
door Helen
Wat. Een. Dag.

Met de WAW naar Gent, met de bedoeling om een nieuwe batterij en andere bandjes te steken. Liep dat even anders :(

Het begon leuk: bij aankomst bleek Mugtango al even te staan wachten, en kon ik even (her)kennismaken. Met mijn prosopagnosie is het altijd even schrikken als iemand zegt "Hoi Helen!". De naam "Mugtango" deed wel een belletje rinkelen, we hadden mekaar een paar jaar geleden ontmoet bij de ligfietstestdag in Gent, toen hij nog met zijn Alleweder rondreed.
Zo kon ik de Mugtango-WAW een keer in het echt bewonderen.

Toen Ben de neus van de BMWAW eraf had gehaald, keek hij serieus zorgelijk. Blijkbaar was er structureel werk aan, en moest de WAW worden gelamineerd vooraleer ik er weer mee verder kan.
Het plan werd dan ook drastisch gewijzigd. Geen nieuwe batterij, maar wel het noodzakelijke onderhoud en herstellingen, om er nog enkele maanden mee te rijden en hem dan rijklaar te kunnen verkopen. Het "dromen van een nieuwe WAW" werd ineens erg concreet.

Slecht nieuws: ik kon dus niet met de BMWAW naar huis rijden.

Het goede nieuws: ik mocht gaan testrijden met de nieuwe carbon waw en e-waw! Jawadde, dat voelt toch even anders aan dan mijn oude getrouwe BMWAW.
Daarna nog heerlijk kiezen tussen de mogelijke opties van de nieuwe waw, de Configurator invullen. Héhé, ik voelde me een klein kind in de bollenwinkel. Zelfs de kleur is gekozen, na enige twijfel. Nee ik zeg niks!

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: zo 21 jul 2019, 3:14
door Gideonaut
Ik ben blij dat ik deze post gevonden heb, deze waw ziet er zo anders uit dan de mijne (nummer 15) en je hebt ook hele andere technische mankementjes meegemaakt waar ik niet eens aan gedacht had om naar te kijken bij die van mij. Gelukkig geen scheuren in het alu frame!

Ik ga de Belgische marktplaats maar eens in de gaten houden want een waw model 3 kan volgens omgebouwd worden naar een geveerd achterwiel 😯

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: zo 21 jul 2019, 8:36
door Helen
Gideonaut schreef: zo 21 jul 2019, 3:14Gelukkig geen scheuren in het alu frame!
Alu frame? WAW's hebben toch een carbon frame en carbon of kevlar body?
Als je de alu trapboom zou bedoelen, die heeft ook weleens scheurtjes gehad, maar die zijn gelast.

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: zo 21 jul 2019, 8:43
door CapoJan
Dat was dus een verrassend 'onderhoud'. Je hebt iets om naar uit te kijken en ondertussen is het ook leuk om te lezen dat er duidelijk vooruitgang gemaakt is met de WAW.

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: zo 21 jul 2019, 16:42
door Gideonaut
Ik bedoelde inderdaad de trapboom ja, foutje, die van mij zit aan de bovenkant direct in de body gelamineerd ipv aan de voorkant met een plaatje en boutjes, ik had er nooit echt aan gedacht om daar voor slijtage te kijken.

Hoe houdt de plasti dip variant het trouwens vol na al die jaren? Is het aan te raden?

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 13 feb 2020, 10:45
door Obelix
Helen schreef: vr 19 jul 2019, 21:36 Zelfs de kleur is gekozen, na enige twijfel. Nee ik zeg niks!
Groen? :wink:
Of rijdt er in de Senaat nog iemand met de VM?

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 13 feb 2020, 10:48
door Helen
Obelix schreef: do 13 feb 2020, 10:45
Helen schreef: vr 19 jul 2019, 21:36 Zelfs de kleur is gekozen, na enige twijfel. Nee ik zeg niks!
Groen? :wink:
Of rijdt er in de Senaat nog iemand met de VM?
Yup :D
En... nee natuurlijk!

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: vr 14 feb 2020, 22:24
door Wouter D
Zal wel grijs zijn, schutkleur bij de Brusselse uitlaatgassen