Johan Clerx - Quest 409 - Rans Stratus - Challenge Hurricane

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#16 Bericht door Johan Clerx »

Richting aanwijzers zitten erin eeuwige, maar die zaten in Mango 61 ook al. Vind ik trouwens een noodzakelijke tool op een velomobiel.

Als verlichting een 5 watt halogeen in de neus ipv de 10watt in Mango 61. Ik twijfel nog om terug over te schakelen van 5 naar 10 Watt. de 5 watt in combinatie met de silva geven immers genoeg licht om 's nachts lang het kanaal te rijden. De 10 watt gaf echter nog meer licht maar dan ben ik wel om de 2 dagen mijn batterij aan het opladen (gaat nu een week mee) ... kweet het nog niet. Wat zou jij doen?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

Johan Clerx schreef:Als verlichting een 5 watt halogeen in de neus ipv de 10watt in Mango 61. Ik twijfel nog om terug over te schakelen van 5 naar 10 Watt. de 5 watt in combinatie met de silva geven immers genoeg licht om 's nachts lang het kanaal te rijden. De 10 watt gaf echter nog meer licht maar dan ben ik wel om de 2 dagen mijn batterij aan het opladen (gaat nu een week mee) ... kweet het nog niet. Wat zou jij doen?
Als ik even Johan mag spelen... Wel, ik zou de 10W er weer in stoppen en gewoon zorgen voor ofwel een zwaardere ofwel een bijkomende batterij. In de Versatile zit er momenteel een NiMh-standaardbatterijtje van 12V 3000mA (tien in serie geschakelde SAFT, 1,2V 3Ah). Met twee lampjes van 5W moet het batterijtje ook na twee of drie dagen aan de elektrische papfles. Daarom ga ik uitkijken voor een bijkomend standaardbatterijtje. Wilfred heeft dat al gedaan. Ik ga echter opteren voor een zwaardere batterij.

Eergisteren heb ik de tijd genomen de catalogus van het Gentse bedrijf "De Munter" door te nemen. Ik zag dat ze ook SAFT- en VARTA-batterijen verkopen die ze op maat van de klant in "pakketjes" samenstellen. Kies ik voor de zwaardere SAFT, dan krijg ik een batterij van 9500mA, dat is dan meer dan het driedubbele van de huidige batterij. Ik hoop nu maandag langs te gaan. Mocht ik iets voor je kunnen doen, laat maar weten!

Kies "catalogus sectie B":
http://www.de-munter.be/bdmxhtml/bdmn1/extradown3.html

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#18 Bericht door Johan Clerx »

"wagenpark" sinds vorig weekend uitgebreid met een zoveelstehandse M5 speedliner 20/26 met onderstuur. Jullie kennen de fiets wel denk ik want in een vorige leven is hij nog van Peter geweest. Inmiddels is hij via een korte tussenstop bij Edje dus in mijn garage geland.

Gisteren de eerste paar kilometers gaan rijden. Viel prima mee. Deze fiets gaat de mango tijdens de zomermaanden zeker regelmatig vervangen. Als het weer wat meezit wil er de toertocht in Zolder van aanstaande zaterdag wel mee rijden.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#19 Bericht door Edje »

Tof dat je hem tof vind, hij heeft hier een waardige opvolger gekregen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#20 Bericht door Johan Clerx »

Vorige vrijdag afscheid genomen van Mango 79 en gisteren samen met Tim bij velomobiel Mango 89 gaan ophalen.

Je merkt dat de Mango's steeds verder blijven evolueren. Tussen Mango 79 en 89 liggen maar 9 andere Mango's en toch zijn er wel een paar opmerkelijke verschillen:

1. De verlichting bestaat nu standaard uit een 2,5 watt halogeen en een 5 watt halogeen (in de vorige versies slechts 1 x 5 watt)

2. Het "dashbord" is nu gelijk aan dat van de Quest. Dwz dat de bediening van de lichten op de linker wielkast is gemonteerd (veel handiger dan op de framebuis) en dat je ook standaard binnenverlichting hebt. Deze binnenverlichting hangt trouwens vast aan een vrij lange draad zodat je dit lampje ook kan gebruiken om 's nachts een band te vervangen.

3. De electrische claxon zit niet meer volledig inwendig maar is mooi ingebouwd in de neus.

Buiten deze "standaard veranderingen" heb ik bij Mango 89 ook gekozen voor een dual drive versnellingsnaaf. Mijn eerste indruk van deze naaf is heel positief. In de hoogste versnelling hoor je ze wel ietsje zingen maar dat stoort zeker niet. Het schakelen in stilstand is een groot voordeel. Ik wel de indruk dat de fiets een tikkeltje langzamer is geworden maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik nog moet wennen aan de iets andere afstelling.

Hieronder alvast een paar foto's
Bijlagen
1 x 2,5 watt en 1 x 5 watt halogeen
1 x 2,5 watt en 1 x 5 watt halogeen
Claxon ingewerkt in de neus
Claxon ingewerkt in de neus
Sram Dual Drive 3x8 naafversnelling
Sram Dual Drive 3x8 naafversnelling
Dashbord met binnenverlichting aan lange kabel
Dashbord met binnenverlichting aan lange kabel
Alle bedieningsknoppen op 1 plaats
Alle bedieningsknoppen op 1 plaats
Mango 89.JPG

Gast

#21 Bericht door Gast »

Ferm machientje,
veel kilometers toegewenst.
Hopelijk vindt ik de tijd om hem eens te komen bewonderen in Hulshout op het treffen.

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#22 Bericht door lmoens »

prachtstuk,

proficiat
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#23 Bericht door paulheyndrickx »

zoveel prachtige mobielen op het forum en ik kom er nooit eentje tegen.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#24 Bericht door de bakker »

proficiat, een nagelnieuwe M de wereld is terug een stukje mooier geworden :lol:

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#25 Bericht door quattrovelootje »

Johan Clerx schreef: De electrische claxon zit niet meer volledig inwendig maar is mooi ingebouwd in de neus
Proficiat, mooi karretje ! Mooie kleur en afwerking !

Wel een bedenking over de claxon : zoals die nu bij jou is geïnstalleerd, zal die wel duidelijker hoorbaar zijn, maar nu wordt die dus wel blootgesteld aan de weersomstandigheden ! Ik bedoel maar : hoe lang zal je toeter het blijven doen bij hevig regenweer wanneer je door flink wat plassen rijdt ? Of hebben ze daar ook rekening mee gehouden en daarvoor iets voorzien ?

Tihamér -nooit te oud om iets te leren :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#26 Bericht door de bakker »

allewedertje schreef:
Johan Clerx schreef: De electrische claxon zit niet meer volledig inwendig maar is mooi ingebouwd in de neus
Proficiat, mooi karretje ! Mooie kleur en afwerking !

Wel een bedenking over de claxon : zoals die nu bij jou is geïnstalleerd, zal die wel duidelijker hoorbaar zijn, maar nu wordt die dus wel blootgesteld aan de weersomstandigheden ! Ik bedoel maar : hoe lang zal je toeter het blijven doen bij hevig regenweer wanneer je door flink wat plassen rijdt ? Of hebben ze daar ook rekening mee gehouden en daarvoor iets voorzien ?

Tihamér -nooit te oud om iets te leren :wink:
je hebt toch zo'n waterdichte dingen. denk maar aan de toeter die op een oldtimer op de bumper geplaatst staat. waar ik eerder zou voor vrezen is dienen ene keer dat je ergens een schuine stoeprand op of af rijd en het onderste van dienen neus raakt de grond.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#27 Bericht door quattrovelootje »

de bakker schreef:je hebt toch zo'n waterdichte dingen. denk maar aan de toeter die op een oldtimer op de bumper geplaatst staat. waar ik eerder zou voor vrezen is dienen ene keer dat je ergens een schuine stoeprand op of af rijd en het onderste van dienen neus raakt de grond.
Idd ja, daar had ik ook nog niet bij stilgestaan. Maar de claxon ziet er toch als een "normaal "scooterclaxonneke" uit. Is mss wel voorzien van een waterdicht/bestendig membraan of zo, maar dat houdt dan weer de klank tegen, of niet ?

Tihamér -claxon in de neus maakt voldoende lawaai in de FAW
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#28 Bericht door Johan Clerx »

Das eigenlijk iets waar ik nog niet bij heb stilgestaan Allewedertje. Ik reken erop dat de heren van velomobiel.nl hier wel over nagedacht hebben zeker. Anders weet ik het jullie wel te vertellen. 8)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#29 Bericht door rik »

Proficiat met je nieuwe aanwinst Johan, ziet er heel mooi uit. Je zal er weer veel plezier aan beleven en daar gaat het uiteindelijk toch om.
DF 269
Ice sprint1 26"

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#30 Bericht door Patriek »

Ook gelukwensen van mijnentwege - ik heb daarnet op de site vh KMI gezien dat ik als ik zaterdag volgens plan ga rijden, het weer eens in de regen zal zijn - ik zal je jouw waterdichtheid nog vaak benijden (en niet alleen dat !) !
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Plaats reactie