Louis - Wow

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Waw 4.0, I presume

#136 Bericht door louis »

Het lijkt allemaal erger dan het is hoor! De vrachtwagen reed behoorlijk traag achteruit maar eenmaal dat mijn Waw achteruit werd geduwd kon ik er niet uit.
Ik heb wat zitten lezen over ligfietsritjes, naar Bologne, naar Oslo of naar andere verre streken. Het prikkelt me wel, meer nog dan toen ik dat had met de motor. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn verlangen naar de motor, als die eens niet bereikbaar was, hetzelfde was als wat ik nu voel. Nu mijnen waw even niet beschikbaar is.
Ik droom van mijn Waw. Van mijn roode Waw, van kampvuren en tentjes. Van overzetpontjes, van die primitieve pontjes over onrustig donker water, waar je de overzet met van alles kan betalen behalve met euro's. Jonge donkere vrouwen die met ontbloot bovenlichaam ronddansen als we met ons smaldeel blinkende liggers het zanderige dorpsplein oprijden alsof we krijgers zijn die de vrouwen komen bevrijden. De hoofdman heeft klein geld rond zijn nek hangen, ik dacht eerst dat het rondellen waren. We hebben van alles meegenomen om uit te delen. Dat was een tip die ik van een oude Engelsman had gekregen. De kralen, stukjes chocolade en mijn energiereepjes van de Action vallen in goede smaak bij de bronzen jongedames.
Voor het avondmaal wordt er iets boven een vuurtje rondgedraaid, tenminste ik hoop dat het iets is voor het avondmaal. Het zal wel niet iets vegetarisch zijn.
Wanneer we gaan slapen in onze tentjes spreken we af dat er een van de liggers staande wakker blijft om het vuurtje te beheren én om op onze supermachientjes te passen. Voor je het weet zit er zo'n exotische schoonheid in het vooronder. Veel te snel zijn we weer op de terugweg. Veel te snel. De wegen zijn daar verrassend goed te berijden maar dat heeft veel te maken met het feit dat het hier wel degelijk om een droomvlucht gaat. De Waw 4.0 rijdt perfect en past zich vlekkeloos aan. Ik zou bijna hopen dat er een kleinood uit het bijzondere dorpje in het vooronder zit.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

De rode draad

#137 Bericht door louis »

Wat doet een beetje mens als zijn vakantie in duigen valt bij het ontbreken van zijn rode draad? Natuurlijk, ik kom nog steeds vroeg uit mijn bed, ook al is er één reden minder om dat te doen. Neem nu gisteren. We hebben de trein gepakt ,naar centrum Antwerpen en zijn de dierentuin van Antwerpen binnen gewandeld. Ziezo, denkt een oplettende ligger, weer een middagje ingevuld zonder dat er een schoon rood machien uit Gent aan te pas moet komen. Het weer was nochtans perfect voor een ritje. Wat zijn apen toch bijzonder he? De gorilla, de chimpansee, de slingeraap. En wat is dat nijlpaard groot! Volgens mij was die ene Hypo een mutatie. Wist je dat nijlpaarden de meest dodelijkste dieren ter wereld zijn? Allez buiten de mug dan. Tussen de drie nijlpaarden liepen twee eenden en hun jongen. Net uit het ei. Toch vreemd dat er veel mensen juist elkaar erop wezen hoe mooi dat was, dat kleine pasgeboren geweld. Terwijl we ze zelf in de tuin hebben. Stel je voor, dat ik drie nijlpaarden in mijnen tuin heb zitten! Ik zou minder gerust aan mijn ritjes beginnen met de Waw. Wie van ons gaat vanavond de twaalf kruiwagens met nijlpaardenmest naar het containerpark brengen? Ik heb tijdens ons bezoekje aan de dieren zo weinig mogelijk gezegd over mijn Waw. Bij de roofvogelshow begon ze er zelf over. Hoe lang nog gaat het duren voordat ik mijnen roode weer binnen handbereik heb?
Wat zijn de roofkatten toch ook machtig zeg! De jaguars, de tijgers en de leeuwen. De brilberen lagen te genieten van het zonnetje. Je mag niet tegen de ramen tikken waar dieren achter zitten. Je mag de vogels in het park niet voeren, ik mag van de conducteur mijn voeten niet op de bank leggen. Ik mag niet meer zeuren en klagen dat ik mijn Waw terug wil. Op een enorme hoge boom in de dierentuin staat een plaatje met daarop de naam van de boom. Een schitterende boom trouwens, gevlekt, hoog, stevig, ferm, stoer, straf. Een boom van een boom. Het is 'slechts' een gewone plataan. Ik wil dan wel eens een ongewone plataan zien.
Op de terugweg reden we met de trein langs de achterkant van de wereld. Rommelige tuintjes, schuurtjes die nog niet afgewerkt zijn, lege konijnenhokken, drooglijnen met vuile schone was. Te vuil om van voor het huis te drogen te hangen. En ergens in de buurt van Kapellen ontdekte ik een nieuw fietspad dat lang parallel liep met de ijzeren weg. Ik wilde het nog zeggen tegen de vrouw tegenover me, wat ik met dat nieuw ontdekte fietspad wilde gaan doen, en met wat, in welke kleur, maar ik hield mijn mond maar.

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Wow

#138 Bericht door fujin »

Hi hi hi, herkenbaar om je soms iets te moeten inhouden met de fietsopmerkingen.
Maar wel leuk om te lezen dat je vanuit de trein de fiets-o-strada Antwerpen Essen hebt kunnen aanschouwen.
Tussen Ekeren en Kapellen schijnt nog een klein stukje te missen.
Je kan dus redelijk autoluw vanaf de Decathlon via de Luchtbal ( Argentinielaan) zo naar Ekeren / Kapellen / Kalmthout/ Essen rijden.
Is wel een leuk ritje om te doen.

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Wow

#139 Bericht door luki »

Dag Louis, ik lees nu pas je verhaal. Hallucinant, je hebt veel geluk gehad. Ik wou nog eens afspreken, maar dat zal nu even moeten wachten. Weet je al wanneer je wow terug klaar is?

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Het geheime fietspad

#140 Bericht door louis »

Wat betreft het gevaar op lichamelijk letsel valt het allemaal mee. De vrachtwagen reed traag en in het begin duwde hij me naar achter. Uiteindelijk hoorde de chauffeur me en zag me in zijn spiegel verschijnen. Jammer dat het precies in mijn verlof gebeurde en dat ik dus al van vorige week donderdag niet met mijnen Waw kon fietsen. Ik heb nog een paar keer gehoord van iemand dat ie een witte velomobiel had zien rijden. Aja, zeg ik dan, dat zal de Luki wel zijn. Ik heb nog geen flauw idee van wanneer ik mijn Waw weer op de werf heb staan. Maar als ie d'r staat dan moeten we direct eens afspreken. Inmiddels al met Fujin het rondje ' Neeltje Jans' gedaan. Ik ben wel zo wat aan het rondzien voor een schoon ritje met wat liggers. Liefst ergens naar iets bijzonders. Ik mis die velomobiel, ge kunt u dat niet voorstellen.
Morgen weer gewoon werken, e, dat is super gewoon omdat ik dan niet eens dat kleine fijne ritje met de roode heb in de ochtend. Dat zouden we eens moeten doen, een ochtendritje. Rond een uur of zes vertrekken en ergens een stevig ontbijtje nemen. In het 'klompenkot' bijvoorbeeld. Ik dacht dat dit grappige cafeetje ergens in Borsele ligt aan de dijk. En dan via Hansweert langs het water. Eigenlijk is elk ritje met de velomobielen goed. Naar het haventje van Stavenisse, ook al mooi. En Luki, voordat ik het vergeet. Ik heb een fietspad ontdekt toen ik met de trein naar Antwerpen reed. Fujin kende het ook. Die had het al eerder gevonden dan ik. Misschien kunnen we gaan verkennen waar dat geheimzinnige verborgen fietspad ons naar toe leidt. Wie weet wat we nog gaan meemaken met onze machientjes. Allez, eerst maar eens zien wanneer ik mijn eigen persoonlijke attractie terug heb.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Waw et les beaux arts

#141 Bericht door louis »

Nee, het is nu geen pretje om naast een mooi of bijzonder fietspad te rijden terwijl ge in zo'n koekblik zonder trappers zit. Een voertuig niet zijnde een rode Waw. Echtwaar, die slingerende weggetjes, vooral die rode met een onderbroken streepje in het midden, die doen het meeste pijn. En als er dan ook nog zo wat van dat hoge gras langs de kant staat met frisse kruidblomen dan is 't helemaal niet meer te doen. Vandaag richting Moerstraten, was het van dat. Met de hond naar de dierenkliniek en ik kon niet anders. Oh, en dan die ene bocht, zo net voor het aardbeienveld, scherp naar rechts onder de takken door. In gedachte zie ik de velomobiel voorbij rollen. Hij steekt geweldig af tegen het groene natuurgeweld. Groen maakt rood roder en rood maakt groen groener. Jammer dat er zo rond 1900 nog geen velomobielen rond reden in Frankrijk. De impressionisten hadden er vast en zeker een schilderij mee gemaakt. Renoir? Een terrasje in de blekke zon, witte tafeltjes en stoeltjes, olmen, vlekkerige pastelkleurige schaduwen en een superstrakke Waw op het gras aan de waterkant, naast een roeibootje. 'Un jour avec la velomobile' , van Degas. Of 'le velomobile rouge dans l'herbe verte' van Manet. Wat te denken van 'les velomobiliers de Gand en les environs' door Toulouse Lautrec. Lautrec was er zo een die wellicht een velomobiel had willen hebben. En als hij niet dronken was of bij zijn maten in het café op Monmartre zat had ie er nog mee gereden ook. Geen Waw of Quest Xl want Toulouse was klein van stuk.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Wow

#142 Bericht door Pleeboy »

Amai wat een verhaal, Gelukkig geen lichamelijke schade! Veel succes met het wachten op de herstelling/vervanging
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Toffe ligfietsers

#143 Bericht door louis »

Zonder Fujin en Capojan zou ik nooit uit Gent geraken met mijn nieuwe Waw. Bedankt Capojan, bedankt Fujin. Merci ook Brecht voor de service.
Het ritje van Gent naar Kalmthout zou anders verlopen dan gedacht. Brecht had het nog gezegd, dat het niet verstandig is om direct met een nieuwe velomobiel een grote afstand te rijden. Brecht zei het nog en mijnen zoon hoorde dat ook. Toen ik in Kruibeke naar huis belde om me op te halen zei mijn vrouw nog; Godver, en Brecht heeft het nog gezegd. Ja, mijnen zoon had tegen zijn moeder gezegd; Brecht heeft het nog gezegd!' Ik weet het inmiddels wel; Brecht heeft het nog gezegd!
Het is niet zo slim geweest om direct van Gent naar Kalmthout te fietsen met een nieuwe fiets. Niet voldoende voorbereid.
Maar verdorie, die Fujin toch, hoe blij was ik dat ie erbij was. In het donker toen mijnen batterij plat was, toen ik plat was! En wat ik heb ik achteraf gezien een bijzondere dag gehad! Fujin is bij me gebleven totdat de Waw in het busje zat, want dat busje dat was het probleem niet, dat kwam zo. Nog even met gemengde gevoelens achter de gele Quest gereden. Wat een schitterend gezicht trouwens zo een gele felverlichte velomobiel zoevend en slingerend in het donker. Nogmaals een hele dikke dank je wel voor je bijstand kerel! En Capojan, een prachtig stukje op je site met schitterende foto's, zeker die in zwart wit.
Dank je wel voor loodsen en het gidsen. Heel erg tof!
En dan vandaag op mijn gemak, de Waw afgesteld, geprobeerd, afgesteld, een proefritje gemaakt. De Waw, mijnen waw staat er weer. Ik ga er zo meteen weer even naar toe. Met een bakje koffie. Ik zie hem nog staan, zonder kop en staart in Kruibeke bij de kerk.
Wacht maar jongetje, binnenkort ga ik den Fujin een trakteren nadat we een stukje fietspad hebben gedaan langs het geheime ijzerenwegtraject, ergens tussen Essen en Antwerpen. Ik zal proberen dan de gele Quest te volgen.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Wow

#144 Bericht door Pleeboy »

Heb de foto's gezien, mooie fiets!
Maar behalve de tijd/inspanning verkeerd inschatten heb ik al een paar lange ritten met een nieuwe fiets ondernomen zonder problemen...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Wow

#145 Bericht door luki »

Yes !!! den Louis is back in business =D>

ga je mee naar Nijmegen ?

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Wow

#146 Bericht door fujin »

Het was inderdaad goed om te zien dat em terug in business is.
Ach, en als fijnafstelling nu goed is, dan kan kan Louis mooi ook in het donker de weg op.
Misschien wel iets meer reflectie plakken, want alleen dat streepje plakband is iets aan de magere kant.
Black scotch of zo, ik denk dat dat wel mooi moet staan.

Ik had bij Temse nog even aangeboden om de WAW te gaan rijden, maar Louis zijn benen zijn toch 5-10 cm langer dan die van my.
Dus helaas geen kans van slagen. Spijtig....

En 's avonds bij thuiskomst had mijn vriendin heerlijk gekookt. Witte wijn erbij, en dan is het heerlijk nagenieten van zo'n dagje.

Dus Louis: gefeliciteerd, lekker fietsen, en rustig weer opbouwen. De fiets-o-strada gaan we zeker binnenkort eens afrijden.

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Wow

#147 Bericht door KarelJ »

Proficiat Louis

Ik had mij al dikwijls afgevraagd wanneer je de nieuwe waw ging ontvangen.

Veel plezier ermee!!

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Wow

#148 Bericht door CapoJan »

Voor mij was het kort, maar aangenaam. Vervelend om te horen dat je niet helemaal tot thuis raakte, maar dat vergeet je snel. Veel plezier met de nieuwe rooie en tot een volgende gelegenheid!
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Begin 2015

#149 Bericht door louis »

Ja, iedereen een bijzonder en bijzonder goed nieuw jaar. Zojuist las ik op ligfietsnet wat commentaar over de oliebollenrit. En ik was een beetje slecht gezind over dat commentaar. Tussen de regels las ik een soort van minachting naar de liggers die wel zijn vertrokken maar zo verstandig waren om het zekere voor het onzekere te nemen en terug te keren. Ik heb diep respect voor mensen de rit willen rijden maar het op tijd inzien dat het gevaarlijk wordt. In het verslag leek het net alsof de doorzetters de échte fietsers waren. En ik weet dat het dus niet zo is.
Zelf ben ik weer wat begonnen sinds ik een nieuwe Waw heb maar 't is nog niet heel erg soepel allemaal. Ik moet wennen aan de nieuwe fiets en er zijn gewoon nog een paar dingetjes die niet lekker lopen. De leverancier heeft me beloofd dat die paar vervelende zaakjes nog worden opgelost. Dus daar vertrouw ik op.
Het stukje verbindingsweg door de Heide wordt met meer dan 10 kilometer per uur minder snel genomen. Maar ook daar heb ik vrede mee. Als ze nu aan mij vragen hoe snel ik met die blitse kar kan rijden antwoord ik: 20, 21, 22, 30, 31 en 32 kilometer per uur.
Het leuke aan mijn Waw is dat er altijd iets aan te veranderen is. Na heel veel uitvindingen heb ik de tot nu toe beste oplossing voor het zicht bij harde regen. Een wissertje met een magneetje. En het werkt prima! Ik kan nu de kap tot minimaal laten zakken en toch goed zicht blijven houden. Gisteren een ritje voor het eerst in een besneeuwd landschap. Waar er nog wat bevroren sneeuw sneeuw ligt lijkt het alsof het mijn laatste rit is, toch in het begin. Maar ook daar wen je aan. Aan de sneeuw dan.
Het nieuwe systeem van scharnierende kap is prima. De stoel kan heel veel standjes aan. Ik word nog steeds gefotografeerd. Zelfs als ik nog minder snel ga dan 20. Zelfs bij 19, 18, 17 en 16 kilometer per uur. Zelfs als ik stil sta.
Wanneer ie zo stil staat op de oprit loop ik er wel eens een eindje vandaan. De ene keer naar links en de andere keer naar rechts. Om de schitterende voorkant én de niet zo schitterende achterkant te bekijken vanop een afstandje. En dan ben ik weer heel erg blij.
Nogmaals voor iedereen een heel gelukkig en bijzonder 2015.

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: Wow

#150 Bericht door antony »

en zo is het weet met gewone lig fietsen ook hehe ,kijk naar forum is 90 procent velomobiel
dus ja is maar hoe je beziet he
trek je aan ga verder

Plaats reactie