Louis - Wow

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Wow

#121 Bericht door Peter J »

Logisch dat je dus niet antwoordde toen ik je probeerde te bellen, ik was toevallig in de buurt en had aangebeld bij het adres waarvan ik dacht dat het datgene was dat je me doorgegeven had, maar niets bleek minder waar... :?
Zal wel aan mij liggen zeker... het zal voor een andere keer zijn. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Wow

#122 Bericht door Pleeboy »

Mag ik volgende keer mee? :-)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Z 11

#123 Bericht door louis »

En dan te bedenken beste Peter dat ik u als zot heb gebeld om te vragen of ge mee wilde rijden. Drie zien meer dan twee.
Onderweg, zo ongeveer tussen de eerste en de tweede lekke band werden we ondervraagd door kinderen op fietsen. Fujin als promotor voor velomobielen deed zijn praatje. Aan mij vroeg er een of ik die velomobiel zelf had gemaakt. ' Meneer' zei ie er wel bij, dus dat scheelt. ' Meneer, hebt u dat zelf gemaakt?'
Ik weet niet of ik die vraag als een compliment moet oppakken, en dan heeft die jongeman nog geen weet van mijn twee linkerhanden. Het zou wat zijn, mijn gedacht.
Vandaag de rit van gisteren nog eens dunnetjes overlopen en tot de conclusie gekomen dat het een supertoffe dag is geweest. De Neeltje Jans is best wel bijzonder en zeker een ritje waard, nog een ritje waard met meer Antwerpse liggers. Dus Pleeboy, bij deze bent ge van harte uitgenodigd voor de volgende toer over de Neeltje. Of een ander ritje. Ik heb nog twee weken vakantie en zelfs deze week kan het er al het er van komen. Sterker nog, morgen wil ik mijn nieuwe windscherm gaan testen.
Ik heb het scherm zelf gemaakt, een stuk groter en hoger dan het origineel. Mocht ik die dekselse nieuwsgierige kwajongen nog eens tegenkomen die denkt dat ik de Waw zelf heb gemaakt, dan kan ik tenminste zeggen dat ik een gedeelte zelf heb ontwikkeld.
En wie weet, misschien komt er in mijn verlof wel een ritje uit naar Gent, daar waar de Leie en de Schelde bij elkaar komen. O ja, en ik heb een ideetje voor op de zijkanten van de rode Waw.
Laatst gewijzigd door louis op wo 23 jul 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Wreed accident

#124 Bericht door louis »

Tijdens het ritje vandaag heeft een vrachtwagenchauffeur mijnen rooden droommachine ineen gereden. Ik stond stil achter hem, hij was vuilbakken aan het ledigen. Plotseling begon ie achteruit te rijden. Ik riep als zot, toeterde als zot maar dien mens bleef achteruit komen.
De neus gescheurd, de achterkant aan de onderkant is gescheurd, wielplaatje gescheurd. Misschien wel 10 of 15 meter heeft die vrachtwagen me naar achteren geduwd. Ik zat op een gegeven moment klem tussen de wagen en de hoge stoeprand! Morgen gaat mijnen gehavende Waw naar Gent. De mens van de vrachtwagen is flink geschrokken. En ik ook. Zo jammer want ik was een heerlijk ritje aan het doen.
Wellicht zit er mijn vakantie geen ritje meer in en dat is heel erg triestig. Aan de andere kant, mijn collega is me direct komen assisteren met ons busje, de verzekering maakt zo meteen tijd voor me en dus morgen in plaats van naar de aapjes kijken in Apeldoorn op weg naar Gent. Daar ergens, niet ver van de plaats waar de Schelde en de Leie bij elkaar komen.
Laatst gewijzigd door louis op vr 25 jul 2014, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Wow

#125 Bericht door dmd »

Ai, das echt heel jammer voor jou. Zal inderdaad wel schrikken zijn! Hoe is het met jou gesteld? Heb jij verwondingen? Gelukkig is het een verzekeringskwestie en komt er terug een even mooi machien. Tzal even tanden bijten worden, even geen fiets-proza meer in dit onderwerp #-o
Quest 581 - M5 CHR

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Wow

#126 Bericht door KarelJ »

Oej, dat is heel jammer

Ik heb ook altijd schrik om zoiets tegen te komen...

Hopelijk kan je weer snel met jouw (of een nieuwe) waw (IV) rijden.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Wow

#127 Bericht door Peter J »

Ojee... da's werkelijk slecht nieuws... :roll: #-o :? :shock:
Hopelijk ben je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen, de WAW wordt ofwel hersteld ofwel vervangen, da's op zich eigenlijk niet echt een probleem.
De verantwoordelijkheid lijkt me ook vast te liggen dus zou het niet al te lang mogen duren eer alles uit de voeten is en je weer heerlijk kan rondkarren !
Het is natuurlijk wel zo dat je je favoriete voertuig een tijdje zal moeten missen, maar da's ook van het minste, eens je weer aan het rijden bent is dat
meestal heel erg snel vergeten. :wink:
Ik weet dat het voor jou te laat is Louis, maar bij deze wil ik toch even verwijzen naar onderstaande link. Daar vinden nieuwbakken velomobilisten enkele
raadgevingen terug die je veel ellende kunnen besparen.
http://www.limburgseliggers.be/forum/in ... 17.15.html
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

De Waw en de botsing

#128 Bericht door louis »

Eigenlijk moet ik niet zeuren, er is tenslotte niemand gewond en wellicht zal het niet zo heel lang duren voordat ik weer kan rijden. Maar wat was ik boos en angstig toen die mens naar achter reed. En ik maar roepen en toeteren! Zo raar dat de garage leeg is, en ik heb zo'n zin om er wat aan te prutsen. De Waw staat nu in de garage bij mijn ouderlijk huis en morgen gaat ie naar Gent. Ik had wat ritjes gepland en die gaan nu voorlopig niet door, of er moet een andere oplossing worden gezocht. Misschien kan ik wel een huurfiets krijgen. Als je eenmaal in een velomobiel rijdt is een gewone fiets maar gewoon.
Tijdens het ritje vanochtend, gek dat dit ochtendritje nu zo extra tof lijkt, reed ik in Moerstraten langs een heel groot veld vol met aspergebedden. De asperges waren doorgeschoten. Dat hoort zo, blijkbaar. Op een of andere manier heb ik een hekel aan doorgeschoten aspergeplanten. En in de buurt van Nispen reed ik langs een veld vol met rode bloemen. Op een of ander manier ben ik zot van velden met rode bloemen. En daar ergens tussen in zoefde ik voorbij een veld waar heel veel mensen aan het plukken waren. Bonen, denk ik. Op een of andere manier heb ik totaal geen gevoel bij velden met mensen die iets aan het plukken zijn. Het was wel erg warm om iets te plukken. Mijn koninkrijk voor een paard, euh, ik bedoel voor mijn Waw. Hier thuis worden ze een beetje benauwd, ze zijn bang dat ik de komende twee weken net zo chagrijnig ga zijn als vandaag. Omdat ik om mijn roode Waw verlegen zit. Maar op een of andere manier moet ik helemaal niet chagrijnig zijn, of droevig. Ja, droevig wel, ik ben droevig, ik ben heel erg droevig en boos, heel erg boos, voor het onrecht. En dan heb ik het niet over mijn Waw..

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Wow

#129 Bericht door fujin »

Oei Louis,

Gelukkig zelf zonder kleerscheuren er vanaf gekomen, maar kan me voorstellen hoe je in de piepzak moet hebben gezeten.
Zelfde gevoel had ik toen een Range Rover over de neus van de Mango reed.

Het belangrijkste is dat je zelf geen verwondingen hebt.
En de rest komt er na wel weer goed. Al is het nu inderdaad heeeeleemaaal niet leuk.

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Wow

#130 Bericht door KarelJ »

In verband met die huurfiets: misschien eens bij de verzekering informeren of een vervang-waw door hen betaald wordt (en dan opletten of ze de volledige periode betalen zonder fiets of enkel tijdens de herstelling (1 of 2 dagen dus))

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Wow

#131 Bericht door Peter J »

KarelJ schreef:In verband met die huurfiets: misschien eens bij de verzekering informeren of een vervang-waw door hen betaald wordt (en dan opletten of ze de volledige periode betalen zonder fiets of enkel tijdens de herstelling (1 of 2 dagen dus))
Volledige periode tot de WAW hersteld is of een nieuwe geleverd kan worden lijkt mij onwaarschijnlijk...
1 of 2 dagen lijkt me dan weer schromelijk weinig...
Veel zal afhangen van de verklaring van de tegenpartij en de vastberadenheid van je eigen verzekering of de tussenpersoon
om tot een goede oplossing of een goed compromis te komen voor jou...
Een goede raad aan alle fietsers, lid worden of zijn van de Fietsersbond heeft bij een gebeurlijk ongeval absoluut voordelen,
de bijstand die deel uitmaakt van je lidmaatschap zal je met hand en tand verdedigen en het onderste uit de kan proberen te
halen. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Zonder Waw

#132 Bericht door louis »

Allemaal bedankt voor de tips, ik ga zo hard mijn best doen om zo rap mogelijk weer te velomobielen. Ik mis het nu zo hard, dat ge het niet kunt geloven. Heel de dag jongleren en petanquen is ook geen pretje hoor! Hoeveel buizerds op een weipaaltje heb ik al gemist zonder Waw sinds mijn accident? Het is om zot te worden.
Ik wil niet veel zeggen maar vandaag was toch wel de allermooiste fietsdag van het jaar zeker? En morgen zal het niet veel minder zijn. Vanmiddag zag ik twee straaljagers hun witte lijnen trekken. Precies haaks op elkaar, over elkaar. Het doet me denken aan die laatste rit over de Neeltje Jans. In het parkje waar ik nu, bij gebrek aan mijnen Roode, mijn energie verdoe, staan hoge beuken en eiken. De beuken hebben van die gladde stammen. Die van de eiken daarentegen zijn ruw, korstig, mossig. De Waw is toch wel een schoon apparaat he? Bomen komen elkaar niet tegen, velomobielen wel. Ik zag gisteren de Waw van Wout nog staan. Van die grijze bolide kunt ge de goesting van aflezen en het plezier dat ie zijn bestuurder al heeft bezorgd. Laat me je Waw zien en ik zeg je wie je bent.
De dagen duren wat langer, ik heb minstens één reden minder om 's ochtends uit bed te komen. Zie, het begint al eerder donker te worden en ik heb al een vlucht regenwulpen gezien. Voor dat stelletje vroege landverlaters te zien heb ik de Waw schijnbaar dan toch niet nodig, voor heel veel ander natuurlijk blijvend schoon wel. Ik tel af.

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Zonder Waw

#133 Bericht door wout »

louis schreef: Ik zag gisteren de Waw van Wout nog staan. Van die grijze bolide kunt ge de goesting van aflezen en het plezier dat ie zijn bestuurder al heeft bezorgd. Laat me je Waw zien en ik zeg je wie je bent.
En ik zag gisteren de uwe rooien staan. Wonderbaarlijk dat hij er nog relatief ok uit zag, en nog wonderbaarlijk dat je er ongedeerd uitgekomen bent. Brecht vertelde me je verhaal en ik las het hier ook nog eens. Pfff heftig Ik hoorde ook dat je de waw IV besteld had. dat moet dan WAW 223 zijn want even later bestelde ik 224.
mijn waw heeft nu ruim 30000 km op de teller en is boekhoudkundig afgeschreven ware het niet dat WAW IV er kwam reed ik nog wel enkele jaren met mijne grijzen :wink:

Het is een plezier om je schrijfsels over de waw te lezen, want zo ervaar ik ook het rijden met de waw en het gemis tja ook dat versta ik, ik steek mijn waw binnen voor onderhoud tijdens mijn vakantie om hem zo weinig mogelijk te moeten missen.

Ik wens je veel sterkte tijdens je wawloze periode en tel samen met je af voor je nieuwe (wordt hij weer rood?)
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Wow

#134 Bericht door paulheyndrickx »

Een verhaal om rillingen bij te krijgen. Stel dat hij verder achteruit had gereden! Gelukkig ben je er levend uit gekomen.
Hopelijk komt er geen gezeur over te lage velomobielen en dat dit verboden zou moeten worden enzovoort. Hopelijk kan je snel weer gas geven!

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Wow

#135 Bericht door wout »

paulheyndrickx schreef:.
Hopelijk komt er geen gezeur over te lage velomobielen en dat dit verboden zou moeten worden enzovoort.
ik mag er niet aan denken dat dit gebeurd was met een gewone fiets, de velomobiel is in dit verhaal levensreddend
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Plaats reactie