Bicky

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#16 Bericht door PatRecumbent »

Hallo, welkom.
Ik zou cranks plaatsen van 155mm. Heb reeds veel info opgezocht en dit zou beter zijn voor mijn beenlengte.
Ik heb nog een stel cranks van 155 mm met 3 kettingbladen op overschot liggen. Minder dan 2000 km gebruikt. Indien geïnteresseerd geef je maar een seintje.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

5000 km

#17 Bericht door bicky »

Deze morgen duide de kilometerstand 5000km aan.
in 8 maand tijd niet slecht vind ik zelf.

Tijd voor een overzicht.
Kostprijs= 1377 € (fiets, onderhoud, kleren, helm, reservestukken, verlichting, ...)
Fietsvergoeding = 688 €
Gentse liggers Toertochten = 3 deelnames
Topsnelheid= 71km/u
Gewicht: -8kg

De fiets
In het algemeen ben ik tevreden. Het liggend fietsen bevalt me alvast uitstekend. Vroeger was 4 keer naar het werk een uitzondering, nu is het de regel.
Het comfort is geweldig, ik zou gewoon blijven rijden (als de benen meewillen)

Opmerkingen
De fiets mag wel iets lichter en de kettingloop beter.
De snelheid valt iets tegen. 30km/u is eerder uitzondering dan regel.
Meestal een kruissnelheid tss 25 en 28km/u
gemiddelde snelheid 25-26 km/u
Hoe het komt? gewicht? banden? kettinglijn?

Conclusie
Ik leg mij erbij neer en zal dit nog vele kilometers doen.
Met het betere weer, mijn lichtere gewicht en goede benen zal dit zeker geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

#18 Bericht door DennisTheMenace »

Ik denk dat je met een meer "race" uitrusting nog wel een einde verder geraakt. (lichtere fiets en vooral smallere bandjes)
Ik ben nu een maandje terug aan het fietsen en mijn gemiddelde en kruissnelheid is vergelijkbaar met de jouwe. Enkel is mijn fiets wel redelijk licht en volledig uitgerust naar snelheid.
Als we elkaar eens tegenkomen op een toertocht, moet je maar eens proberen op mijn fujin.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: 5000 km

#19 Bericht door Edje »

[quote="bicky"]Hoe het komt? gewicht? banden? kettinglijn?[quote]

Manneke?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#20 Bericht door bicky »

Hoe het komt? gewicht? banden? kettinglijn?
Manneke?
Die was ik vergeten
Dat zal waarschijnlijk de grootste reden zijn. Ik fiets bijna iedere dag met soms keer een rustdag in het weekend.
Dus de benen worden niet gespaard.
Heb gemerkt dat na een paar rustdagen de snelheid toch iets hoger ligt.
Als we elkaar eens tegenkomen op een toertocht, moet je maar eens proberen op mijn fujin.
Eens een andere fiets testen sla ik zeker niet af.

brit
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 19:39
Postcode: 8580
Locatie: avelgem
Contacteer:

Re: Nieuwe ligger

#21 Bericht door brit »

over dat West-Vlaanderen 'juist' zou ik zeggen.

als het te plannen evenement (lees: de toer) in Zuid-West-Vlaanderen is dan doe ik mee...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuwe ligger

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

brit schreef: als het te plannen evenement (lees: de toer) in Zuid-West-Vlaanderen is dan doe ik mee...
Eerstkomende toertocht in West-Vlaanderen is onze brouwerijtoertocht in het Diksmuidse. 't Loont de verplaatsing, want we gaan niet alleen toeren maar ook een brouwerij aandoen. Met degustatie natuurlijk! :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Bicky gaat voor een velomobiel

#23 Bericht door bicky »

Na lang zoeken en overleggen ging het opeens snel. We hadden beslist om naar Groningen te trekken voor een mango.
Er stond en mooie 2dehands te koop. Deze bleek teveel geschaafd te zijn en de rohlof naaf kon mij ook niet bekoren. het verschil van geluid tss rohloff en gewone versnelling was heel groot.

De testrit met een nieuwe mango+ beviel me beter, de prijs viel nog mee en de kleur vond ik mooi.
Er zijn er niet veel die het kunnen zeggen. In 1 dag je velomobiel kopen en meenemen naar huis. :mrgreen:
Ze waren zelf zo vriendelijk om nog een tripple te monteren, extra spiegel en af te stellen op mijn maat.
Maar ik ben toch 1 van de gelukkige. In mijn garage staat er nu een splinternieuwe mango+ met alles er op en eraan.
Verstelbare koplamp voor en koplamp bovenop, achterlicht, remlicht/mistlicht, knipperlichten, 3*8 versnellingen, binnenverlichting, 5v usb oplaadpunt.

Afbeelding
Extra FOTOS

De keuze van mango was voor volgende redenen:
- De waw viel af door het blijvende onderhoud, prijs en ontbrekend comfort.
- de quest en strada zijn te zwaar. De rit naar mijn werk is niet vlak te noemen. vooral bij de laatste klim in Gavere telt iedere kilo.
- ik vind het ook een mooie velomobiel.
- nog paar andere dingen waar ik nu niet opkom.

Daarnet nog snel even naar mijn ouders en wat is dat plezant rijden. snel, comfortabel, veel bagagemogelijkheid, stabiel, ...
Morgenochtend de eerste rit naar het werk. ik kan bijna niet wachten

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bicky

#24 Bericht door Wouter D »

proficiat met je aankoop zeg, zou die zephyr nog eventjes houden voor in de zomer als ik van u was, of voor als je eens stukken hebt, of er werk aan hebt en even geen tijd hebt... en nog een paar redenen waar ik eventjes niet kan opkomen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Bicky

#25 Bericht door Luc Willaert »

proficiat met de aankoop.

Na 3 jaar rondrijden met de mango heb ik mij dat nog geen moment beklaagd.
Fantastische fiets.
Ook de service van ligfietsgaragegroningen vind ik zeer goed. Ieder probleem wordt zo vlug mogelijk opgelost.

Veel kilometers plezier toegewenst.

Luc

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Bicky gaat voor een velomobiel

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:In mijn garage staat er nu een splinternieuwe mango+ met alles er op en eraan.

De keuze van mango was voor volgende redenen:
- De waw viel af door het blijvende onderhoud, prijs en ontbrekend comfort.
- de quest en strada zijn te zwaar. De rit naar mijn werk is niet vlak te noemen. vooral bij de laatste klim in Gavere telt iedere kilo.
- ik vind het ook een mooie velomobiel.
- nog paar andere dingen waar ik nu niet opkom.
Wel, wel, wel, wat horen we daar! =D> Fijn te horen dat er in mijn onmiddellijke omgeving eindelijk eens een velomobiel is bijgekomen! Tot voor kort moest ik me een beetje inhouden als we samen reden, maar met de Mango als concurrent zal ik bij toertochten voortaan vlugger met de pedalen moeten draaien! Versatile versus Mango, 't is geen eerlijke strijd! :oops: :wink: :mrgreen:

't Is je van harte gegund! Veel aangename, ontspannende maar ook inspannende kilometers toegewenst! \:D/

Dat er veel uitroeptekens staan, mag je niet verwonderen. Ook voor de Mango heb ik een boontje, al neig ik meer naar de Mango Sport. Daar gewicht een wel doorslaggevend element was, heb je nooit de Sport overwogen? Of die in Groningen getest?

Je heb trouwens geluk dat ik over van het werk zit aan het huis, anders stond ik vandaag al bij je thuis om je nieuwe aanwinst van naderbij te bekijken! :mrgreen:

In afwachting van de januari-rit scanderen we echter in koor: "Foto's! Foto's! Foto's! Footoo's! Foootooo's!"
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Bicky

#27 Bericht door rik »

Het velomobielpark in Vlaanderen begint serieus te groeien! 8)
Proficiat met de aankoop. Karren maar! :)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bicky

#28 Bericht door Almereweder »

Gefeliciteerd!

En veel plezier met je nieuwe Mango+. Hij ziet er fantastisch uit :)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Bicky

#29 Bericht door bicky »

Tot voor kort moest ik me een beetje inhouden als we samen reden
Had je beter eerder gezegd. Want ik hield me ook altijd in :^o
Sport overwogen? Of die in Groningen getest?
Alles is overwogen geweest. Persoonlijk vind ik het verschil tss de 2 klein. je levert vooral in aan comfort en opties en bagageruimte.
Als je de opties zoals lampen, grotere accu, dashboard en dergelijke meerekent zal het gewicht niet zoveel verschillen.
Ze hadden ook geen mango sport onmiddellijk beschikbaar en heb deze dus ook niet getest.
Je heb trouwens geluk dat ik over van het werk zit aan het huis, anders stond ik vandaag al bij je thuis om je nieuwe aanwinst van naderbij te bekijken!
Je hebt geluk dat is gisteren niet thuis was of ik stond aan je huis om wat van je kostbare werktijd af te nemen.
Ook de service van ligfietsgaragegroningen vind ik zeer goed. Ieder probleem wordt zo vlug mogelijk opgelost.
Ik hoop op geen problemen. Of toch geen grote waarvoor ik dringend terug naar Groningen moet [-o<
Want de afstand is toch een groot nadeel. 4u30 rijden.
Dronten is dan al een stuk dichter. En normaal kunnen zij ook werken aan de mango

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Bicky

#30 Bericht door bicky »

Ik sta altijd om 5u30 op en kom dan ongeveer om 7u05 aan op het werk.
Vandaag hetzelfde uur wakker maar ik was iets vroeger. om 6u40.

Vroeger 1u15 over 30km en ik hoopte om 15min van mijn tijd af te doen. Het lijkt dus in een uurke te kunnen.
Vlotjes bollen dus =P~

Plaats reactie