Koster - Faw 27

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#31 Bericht door wost »

Koster schreef: [Ik rij nu nog korte ritjes, maar krijg nogal wat bekijks gnegne en veeeel commentaar :) talk of the village!
Ja dat blijft er bij horen he.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
DY
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
Postcode: 8560
Locatie: moorsele
Contacteer:

#32 Bericht door DY »

Ik kan mij inbeelden dat je me niet herinnert. Maar als ik eens in de buurt ben kom ik eens een frietje stekken bij u thuis. Ik ben meermaals per week in Bavikhove, maar ik doe het eens als ik met mijn WAW in de buurt ben. Ik zit meestal in het muzieklokaal. Soms bij uw buur Rik en een van uw overgeburen is de grootvader van mijn vrouw. Om maar te bewijzen aan de andere forumleden hoe klein Bavikhove wel is.

Cheers !!
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#33 Bericht door Wouter D »

hoh, bavikhove heeft zelfs een industriezone
heb daar vijf maanden op mijn eerste werk gezeten :p, alee acht jaar geleden hadden ze toch een industriezone
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#34 Bericht door Edje »

DY schreef:Ik kan mij inbeelden dat je me niet herinnert. Maar als ik eens in de buurt ben kom ik eens een frietje stekken bij u thuis. Ik ben meermaals per week in Bavikhove, maar ik doe het eens als ik met mijn WAW in de buurt ben. Ik zit meestal in het muzieklokaal. Soms bij uw buur Rik en een van uw overgeburen is de grootvader van mijn vrouw. Om maar te bewijzen aan de andere forumleden hoe klein Bavikhove wel is.

Cheers !!
DY die piepers zal je zelf moeten schillen ;-) (ik had vroeger een frietkot).
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

#35 Bericht door Koster »

Toch welkom hoor DY Het is niet omdat ik geen frietkot meer heb dat ik geen frieten meer kan bakken hé. Dat ritje zie ik nog niet zitten, ik kan een bukfiets (als het geen koersfiets is) bijhouden maar daar houdt het mee op. De snelheid is dus dezelfde als met een gewone fiets, alleen zit ik nu binnen :p. Bergaf gaat sneller als met een bukker, berg op trager. Dat zal normaal zijn zeker. Het verwondert mij niets, waarom zou ik plots rapper kunnen met 20 kilo meer gewicht? Ik bouw voorzichtjes op! Het lawaai is al een stuk beter sinds ik de ketting heb gesmeerd :)

saluuu

Koster

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

#36 Bericht door Koster »

Wouter schreef:hoh, bavikhove heeft zelfs een industriezone
heb daar vijf maanden op mijn eerste werk gezeten :p, alee acht jaar geleden hadden ze toch een industriezone
Wouter, jaja die industriezone is er nog, en sinds de N36 er ligt nog uitgebreid.
Ik wist niet dat Bavikhove zo bekend was ...

Saluuuu

Koster

Gast

#37 Bericht door Gast »

Als ik me niet vergis is Wim Opbrouck ook van Bavikhove.

En als men hier over Bavikhove spreekt zegt men letterlijk: "Bovukovu" :shock: :lol:

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

update

#38 Bericht door Koster »

Deze morgen de fiets laten nakijken bij Frans de ligfietsenmaker. Hij vindt mij al een beetje minder zot dan vorige week :) De fiets is volledig in orde, het lawaai zal ik moeten mee leven zegt hij, er is niet echt veel aan te doen. Het is een wieltje waar de ketting in glijdt dat dit geluid maakt, en versterkt door de klankkast die zo'n FAW nu eenmaal is. Er is blijkbaar niets versleten, het spoor nagezien en dat is ook nog goed, de banden zijn pas nieuw (Schwalbe) met de nopjes er nog op. De ketting is ook nog in orde, alleen jammer dat ik maar 7 versnellingen heb, een serieuze helling valt dus af.
Vandaag een ritje gemaakt, 11 km, gemiddelde snelheid sinds mijn kilometriek juist werkt ... 16 km/u, moet ik nu ontgoocheld zijn?
Ik hoor hier snelheden van 30/u gemiddeld! Veel trainen zeker?

Saluuuu
Koster

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: update

#39 Bericht door eeuwige reiziger »

Koster schreef:Vandaag een ritje gemaakt, 11 km, gemiddelde snelheid sinds mijn kilometriek juist werkt ... 16 km/u, moet ik nu ontgoocheld zijn?
Ik hoor hier snelheden van 30/u gemiddeld! Veel trainen zeker?
Kom je van ver, Koster? En heb je al een tijdje niet meer gefietst? 30 km/u gemiddeld haal ik ook niet altijd, omdat er op sommige trajecten die ik rijd een aantal kruispunten bevinden waar ik de remmen volledig moet dichtslaan. Wel haal ik kruissnelheden van 30 tot 35 km/u. Met een steuntje aan de zijkant en de rug brengt de wind me soms wel eens tot 45 km/u, maar dat is eerder uitzonderlijk.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#40 Bericht door Johan Clerx »

Met de mango doe ik ongeveer dezelfde snelheden als Eeuwige met de versatile. Toen ik nog met de alleweder reed, en ook pas begon te ligfietsen was ik al blij dat ik aan 28 kwam.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: update

#41 Bericht door Edje »

Koster schreef:16 km/u, moet ik nu ontgoocheld zijn?
Ik hoor hier snelheden van 30/u gemiddeld! Veel trainen zeker?

Saluuuu
Koster
Met de speed kwam ik to theel voor kort ook niet hoger, buiten bergaf dan he, nu ik af en toe wat meer begin te fietsen zie de de snelheid zich optrekken. Voor koster wel effe melden intussen een hartinfart opgelopen, maar de snelheid is steeds in stijgende lijn gebleven ;-)

DUS km maken is enige remedie. :wink: als je fiets in orde is he :P

AND enjoy
Laatst gewijzigd door Edje op za 18 feb 2006, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#42 Bericht door mario »

jogens niet overdrijven met die getallen :D
Zijn niet die waarden die tellen,het is het genieten van fietsen dat telt.
En denk eraan de ene dag rijdt je 45 en de andere dag rijdt je 30,maar wat maakt dat uit?
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

Re: update

#43 Bericht door Koster »

eeuwige reiziger schreef:
Kom je van ver, Koster? En heb je al een tijdje niet meer gefietst? 30 km/u gemiddeld haal ik ook niet altijd, omdat er op sommige trajecten die ik rijd een aantal kruispunten bevinden waar ik de remmen volledig moet dichtslaan. Wel haal ik kruissnelheden van 30 tot 35 km/u. Met een steuntje aan de zijkant en de rug brengt de wind me soms wel eens tot 45 km/u, maar dat is eerder uitzonderlijk.

Eeuwige, verleden zomer had ik nogal regelmatig gefietst op mijn gewone stadsfiets, maar deze winter nog niets :roll: dat zal wel de reden van mijn trage snelheid zijn hé. Ik ben net thuis van het traject woon-werk, de heenweg langs de kortste weg, niet fietsminded :x maar op de kop af een half uur, en dat was eigenlijk mijn doel, in een half uur op mijn werk staan met de fiets. Met de bukker haalde ik dat niet, 45 minuten was meer de regel als ik het al riskeerde. Op de terugweg het jaagpad langs de Leie gevolgd, prachtig! Ik heb er zoveel van genoten dat ik mijn afslag voorbijgereden was in Bavikhove gnegne dus langer gereden op de terugweg, maar met een omweg toch thuisgeraakt. Gemiddelde snelheid : 17.77/u :D al een hele verbetering hé Max: 31.85/u ooh la la lol
Greetz
Koster

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

#44 Bericht door Koster »

Johan Clerx schreef:Met de mango doe ik ongeveer dezelfde snelheden als Eeuwige met de versatile. Toen ik nog met de alleweder reed, en ook pas begon te ligfietsen was ik al blij dat ik aan 28 kwam.
28 zou voor mij meer dan genoeg zijn hoor, dat zou 10 meer zijn dan nu :D ik ben eigenlijk geen snelheidsfreak, maar een beetje snelheid moet toch wel anders kom je nergens!

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

Re: update

#45 Bericht door Koster »

Edje schreef:Met de speed kwam ik to theel voor kort ook niet hoger, buiten bergaf dan he, nu ik af en toe wat meer begin te fietsen zie de de snelheid zich optrekken. Voor koster wel effe melden intussen een hartinfart opgelopen, maar de snelheid is steeds in stijgende lijn gebleven ;-)

DUS km maken is enige remedie. :wink: als je fiets in orde is he :P

AND enjoy
Oeps een hartinfarct, en gaat het nu beter mag ik hopen? Het zal wel, anders zat je niet op dit forum :) Mijn reden om te fietsen is ook medisch: ik heb sinds 8 jaar diabetes (suikerziekte) Dat had ik altijd goed onder controle kunnen houden met 1/2 pilletje per dag, maar bij de laatste bloedcontrole had ik 180 bloedsuikerspiegel (100 is goed) en 225 cholestorol (de goede waarde weet ik niet meer, maar dat was ook veeeel te hoog) Nu neem ik dus 2 pilletjes per dag, en het dagelijkse fietsen wordt een grote hulp! En daar ik woon werk zal doen wordt het aangename, het noodzakelijke en het nuttige aan elkaar gekoppeld! 3 vliegen in 1 klap, met een vliegenmepper is mij dat nog nooit gelukt :p
Ciao
Koster

Plaats reactie