Rik - Strada 88

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Rik - Strada 88

#76 Bericht door rik »

crash-quest-dummy schreef:ivm het wiegen : wat is je trapfrequentie ?
hoe is de draaicirkel ivglm de WAW ?
Geen idee wat mijn trapfrequentie is, het wisselt nogal 's naargelang de goesting :lol: :lol: . Maar ik heb net een tip gekregen om de achtervering wat vaster te zetten.
De draaicirkel is ongeveer dezelfde als de waw.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Rik - Strada 88

#77 Bericht door Peter C »

Mooi verslag, Rik.
Mijn Quest, die erg zacht is afgeveerd, wiegt ook als ik veel kracht zet/hoog in de toeren ga. Ik behoud de zachte vering echter om de fiets te ontzien bij het rijden over onze slechte wegen (wil binnenkort 100.000km halen).
Als ik een nieuwe zou kopen of er alleen wedstrijden mee zou rijden zou ik zeker voor een straffere vering kiezen.
Dat vaster zetten waarvan je spreekt gaat dan over het stugger maken vd demping vd veerpoot, want om de vering harder te maken moet je toch veren (laten) vervangen?
Bij Alleweders had je drie hardheden: blauw voor standaard, groen was zachter en rood harder. Ik weet niet hoe de kleurcodes momenteel zijn.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Rik - Strada 88

#78 Bericht door bicky »

een knop om de vering simpel harder of zachter te zetten zou wel mooi zijn, net zoals ze op mountainbike voorvering soms doen.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Rik - Strada 88

#79 Bericht door rik »

Peter C schreef:Mooi verslag, Rik.
Dat vaster zetten waarvan je spreekt gaat dan over het stugger maken vd demping vd veerpoot, want om de vering harder te maken moet je toch veren (laten) vervangen?
Bij Alleweders had je drie hardheden: blauw voor standaard, groen was zachter en rood harder. Ik weet niet hoe de kleurcodes momenteel zijn.
Blijkt nu dat het inderdaad gaat om het vervangen van de veren. Het werkt ook met kleurcodes (geel, rood en blauw) naargelang de hardheid ervan.
DF 269
Ice sprint1 26"

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Rik - Strada 88

#80 Bericht door rik »

Blijkbaar al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets plaatste. Mijn stradaatje ziet er sinds kort iets anders uit :D
Bijlagen
DSC_4769kl.jpg
DF 269
Ice sprint1 26"

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Rik - Strada 88

#81 Bericht door rik »

Raar om te zien dat mijn ex-strada 2,5 jaar nadat ik hem verkocht heb, en 2 eigenaars verder, nu op ligfiets.net te koop staat voor een hoger bedrag dan ik hem verkocht heb.
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie