DY

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
DY
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
Postcode: 8560
Locatie: moorsele
Contacteer:

DY

#1 Bericht door DY »

Sinds kort de trotse bezitter van de WAW 007. Heb eerst anderhalf jaar gefietst met CABBIKE 060. Aangezien mijn "lange" pendeltocht en het licht glooiende landschap hier was ik van plan om over te stappen naar een lichtere en snellere velomobiel. Dankzij het tekoop stellen van WAW 007 door PETER SAS kon ik eerder mijn 'droomvelomobiel' hebben aan een mindere prijs en zonder llevertermijn, want mijn Cabbike was nog niet verkocht.
Voor de zomer, voor de fun, en nog voor veel andere zaken heb ik tevens nog een M5 lowracer, die ondettussen al voorzien is van een staartpunt. Met andere woorden: twee racefietskes !!!!!!!!
Mijn pendeltocht bedraagt 30 km enkel en natuurlijk fiets ik daar tijdens de week nog links en recht tientallen kilometers bij.
Bijlagen
WAW6.JPG
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: DY

#2 Bericht door Ward De Meyer »

Zijn die deksels in de neus en staart van de WAW nu aan te raden?
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#3 Bericht door GeertJ »

als ge bij nen auto in de motorkap moet zijn pakt ge toch ook niet gans uwen neus van den auto? Of als ge in de koffer moet zijn, pakt ge toch ook niet gans zijn gat weg :roll: :roll:
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#4 Bericht door Ward De Meyer »

Geert Joos schreef:als ge bij nen auto in de motorkap moet zijn pakt ge toch ook niet gans uwen neus van den auto? Of als ge in de koffer moet zijn, pakt ge toch ook niet gans zijn gat weg :roll: :roll:
Daar zijn precies verschillende meningen over.
Jan S. had deksels en liet ze omwisselen dus moeten er voor en nadelen aan zijn bij gebruik...
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
DY
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
Postcode: 8560
Locatie: moorsele
Contacteer:

#5 Bericht door DY »

Het deksel in de neus vind ik persoonlijk wel praktisch!!! Ben van plan om ook wat nuttige ruimte daar te maken door middel van een net of iets in die aard. Ik ben nog aan het denken.
Het achterste deksel, daar zie ik niet onmiddelijk nut van in. Maar wat niet is, kan nog komen. WAW 007 is achteraan voorzien van een schijfrem. Misschien wel handig om deze bij te stellen, te reinigen of idem dito zaken voor de derailleur. Mocht ik een nieuwe WAW hebben laten maken zou ik waarschijnlijk wel het achterste dekseltje achterwege laten. Misschien !!!?
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

DY schreef:Het deksel in de neus vind ik persoonlijk wel praktisch!!! Ben van plan om ook wat nuttige ruimte daar te maken door middel van een net of iets in die aard. Ik ben nog aan het denken.
Is dat geen probleem dan voor je benen en voeten? Echt veel kan je daar toch niet instoppen... Of vergis ik mij?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: DY

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

DY schreef:Sinds kort de trotse bezitter van de WAW 007. Heb eerst anderhalf jaar gefietst met CABBIKE 060.
Heerlijk glimmend gevaarte toch wel!

Ondertussen al bij regen gereden? Mij interesseert het wel te weten of dat probleem van het binnenstromend water vooraan opgelost is.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#8 Bericht door Ward De Meyer »

eeuwige reiziger schreef:
DY schreef:Het deksel in de neus vind ik persoonlijk wel praktisch!!! Ben van plan om ook wat nuttige ruimte daar te maken door middel van een net of iets in die aard. Ik ben nog aan het denken.
Is dat geen probleem dan voor je benen en voeten? Echt veel kan je daar toch niet instoppen... Of vergis ik mij?
De neus van de waw is echt enorm op gebied van ruimte. Hangt natuurlijk voor een stuk vanaf hoe groot je bent. Bij mij kwam de trapas iets voorbij het einde van de neus waardoor je nog je hele bazatse nog vooraan zou kunnen leggen. Natuurlijk is de vraag of de neus sterk genoeg is als hij volgeladen over een drempeltje vliegt.
Is dit eigenlijk al eens uitgetest?
Optima Stinger EX met Aeropunt

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

Ward De Meyer schreef:De neus van de waw is echt enorm op gebied van ruimte. Hangt natuurlijk voor een stuk vanaf hoe groot je bent. Bij mij kwam de trapas iets voorbij het einde van de neus waardoor je nog je hele bazatse nog vooraan zou kunnen leggen. Natuurlijk is de vraag of de neus sterk genoeg is als hij volgeladen over een drempeltje vliegt.
Is dit eigenlijk al eens uitgetest?
Heb ik het verkeerd voor als ik denk dat men voor een kortere neus kan kiezen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de neus ingekort kan worden, waardoor de vm natuurlijk wat compacter wordt. Ongetwijfeld weet "het Brein", Dries, hier wel een antwoord op.

Trouwens, is dat wel de ideale gewichtverdeling om een pak bagage vooraan in de neus te stoppen?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#10 Bericht door Ward De Meyer »

eeuwige reiziger schreef: Heb ik het verkeerd voor als ik denk dat men voor een kortere neus kan kiezen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de neus ingekort kan worden, waardoor de vm natuurlijk wat compacter wordt. Ongetwijfeld weet "het Brein", Dries, hier wel een antwoord op.
Dat klopt idd. Vroeger kon je alvast een kortere neus kiezen. Ik neem aan dat dat nu nog steeds het geval is. Het scheelde een 20cm als ik het me goed herinner.
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

zeg danny, je zou de schijfrem achteraan toch beetje kunnen wegwerken met extra kunstof of met gewone behuizing, kan alles zijn, en dan kan je dat achterdeel gaan gebruiken als kofferruimte waarbij het deksel wel tot zijn nut komt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#12 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef:zeg danny, je zou de schijfrem achteraan toch beetje kunnen wegwerken met extra kunstof of met gewone behuizing, kan alles zijn, en dan kan je dat achterdeel gaan gebruiken als kofferruimte waarbij het deksel wel tot zijn nut komt.
Is dat wel de moeite :? Doordat de waw achteraan een 26inch wiel heeft zitten, blijft er weinig plaats over om nog veel bagage te kunnen bijproppen.
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

alles wat er overblijft heb je toch he, en bagage hoeft niet altijd groot te zijn he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#14 Bericht door Johan Clerx »

Schitterende Waw Danny. Veel plezier ermee. Ik hoop dat je de Cabike nu snel de deur uit krijgt.

Gebruikersavatar
DY
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
Postcode: 8560
Locatie: moorsele
Contacteer:

#15 Bericht door DY »

Zaterdag mijn eerste grote (test)rit gemaakt met mijn WAW. De elfstedentocht, een schitterende toertocht door grotendeels Westvlaanderen van 210 km.
Mijn bevindingen zijn super. Niet onmiddelijk verstandig om 210 km te rijden met een fiets die je amper hebt bereden, maar het feit dat ik hem heb uitgereden wil zeggen dat mijn WAW zeer goed rijdt.
Nu nog stilaan wat aanpassingen: een fietsbel, een stroboscooplamp, wat praktische ruimteschikking, ...
Velen vroegen zich af of het niet te warm was. Maar het vizier doet zijn werk goed. Je kunt hem regelen waardoor de koudeluchtstroom ook gemakkelijk te regelen is. Ik vergelijkt het met de stand van de ventilator in de wagen.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT

Plaats reactie