DY
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
DY
Sinds kort de trotse bezitter van de WAW 007. Heb eerst anderhalf jaar gefietst met CABBIKE 060. Aangezien mijn "lange" pendeltocht en het licht glooiende landschap hier was ik van plan om over te stappen naar een lichtere en snellere velomobiel. Dankzij het tekoop stellen van WAW 007 door PETER SAS kon ik eerder mijn 'droomvelomobiel' hebben aan een mindere prijs en zonder llevertermijn, want mijn Cabbike was nog niet verkocht.
Voor de zomer, voor de fun, en nog voor veel andere zaken heb ik tevens nog een M5 lowracer, die ondettussen al voorzien is van een staartpunt. Met andere woorden: twee racefietskes !!!!!!!!
Mijn pendeltocht bedraagt 30 km enkel en natuurlijk fiets ik daar tijdens de week nog links en recht tientallen kilometers bij.
Voor de zomer, voor de fun, en nog voor veel andere zaken heb ik tevens nog een M5 lowracer, die ondettussen al voorzien is van een staartpunt. Met andere woorden: twee racefietskes !!!!!!!!
Mijn pendeltocht bedraagt 30 km enkel en natuurlijk fiets ik daar tijdens de week nog links en recht tientallen kilometers bij.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
Re: DY
Zijn die deksels in de neus en staart van de WAW nu aan te raden?
Optima Stinger EX met Aeropunt
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
Daar zijn precies verschillende meningen over.Geert Joos schreef:als ge bij nen auto in de motorkap moet zijn pakt ge toch ook niet gans uwen neus van den auto? Of als ge in de koffer moet zijn, pakt ge toch ook niet gans zijn gat weg
Jan S. had deksels en liet ze omwisselen dus moeten er voor en nadelen aan zijn bij gebruik...
Optima Stinger EX met Aeropunt
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Het deksel in de neus vind ik persoonlijk wel praktisch!!! Ben van plan om ook wat nuttige ruimte daar te maken door middel van een net of iets in die aard. Ik ben nog aan het denken.
Het achterste deksel, daar zie ik niet onmiddelijk nut van in. Maar wat niet is, kan nog komen. WAW 007 is achteraan voorzien van een schijfrem. Misschien wel handig om deze bij te stellen, te reinigen of idem dito zaken voor de derailleur. Mocht ik een nieuwe WAW hebben laten maken zou ik waarschijnlijk wel het achterste dekseltje achterwege laten. Misschien !!!?
Het achterste deksel, daar zie ik niet onmiddelijk nut van in. Maar wat niet is, kan nog komen. WAW 007 is achteraan voorzien van een schijfrem. Misschien wel handig om deze bij te stellen, te reinigen of idem dito zaken voor de derailleur. Mocht ik een nieuwe WAW hebben laten maken zou ik waarschijnlijk wel het achterste dekseltje achterwege laten. Misschien !!!?
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Is dat geen probleem dan voor je benen en voeten? Echt veel kan je daar toch niet instoppen... Of vergis ik mij?DY schreef:Het deksel in de neus vind ik persoonlijk wel praktisch!!! Ben van plan om ook wat nuttige ruimte daar te maken door middel van een net of iets in die aard. Ik ben nog aan het denken.
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: DY
Heerlijk glimmend gevaarte toch wel!DY schreef:Sinds kort de trotse bezitter van de WAW 007. Heb eerst anderhalf jaar gefietst met CABBIKE 060.
Ondertussen al bij regen gereden? Mij interesseert het wel te weten of dat probleem van het binnenstromend water vooraan opgelost is.
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
De neus van de waw is echt enorm op gebied van ruimte. Hangt natuurlijk voor een stuk vanaf hoe groot je bent. Bij mij kwam de trapas iets voorbij het einde van de neus waardoor je nog je hele bazatse nog vooraan zou kunnen leggen. Natuurlijk is de vraag of de neus sterk genoeg is als hij volgeladen over een drempeltje vliegt.eeuwige reiziger schreef:Is dat geen probleem dan voor je benen en voeten? Echt veel kan je daar toch niet instoppen... Of vergis ik mij?DY schreef:Het deksel in de neus vind ik persoonlijk wel praktisch!!! Ben van plan om ook wat nuttige ruimte daar te maken door middel van een net of iets in die aard. Ik ben nog aan het denken.
Is dit eigenlijk al eens uitgetest?
Optima Stinger EX met Aeropunt
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Heb ik het verkeerd voor als ik denk dat men voor een kortere neus kan kiezen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de neus ingekort kan worden, waardoor de vm natuurlijk wat compacter wordt. Ongetwijfeld weet "het Brein", Dries, hier wel een antwoord op.Ward De Meyer schreef:De neus van de waw is echt enorm op gebied van ruimte. Hangt natuurlijk voor een stuk vanaf hoe groot je bent. Bij mij kwam de trapas iets voorbij het einde van de neus waardoor je nog je hele bazatse nog vooraan zou kunnen leggen. Natuurlijk is de vraag of de neus sterk genoeg is als hij volgeladen over een drempeltje vliegt.
Is dit eigenlijk al eens uitgetest?
Trouwens, is dat wel de ideale gewichtverdeling om een pak bagage vooraan in de neus te stoppen?
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
Dat klopt idd. Vroeger kon je alvast een kortere neus kiezen. Ik neem aan dat dat nu nog steeds het geval is. Het scheelde een 20cm als ik het me goed herinner.eeuwige reiziger schreef: Heb ik het verkeerd voor als ik denk dat men voor een kortere neus kan kiezen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de neus ingekort kan worden, waardoor de vm natuurlijk wat compacter wordt. Ongetwijfeld weet "het Brein", Dries, hier wel een antwoord op.
Optima Stinger EX met Aeropunt
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
zeg danny, je zou de schijfrem achteraan toch beetje kunnen wegwerken met extra kunstof of met gewone behuizing, kan alles zijn, en dan kan je dat achterdeel gaan gebruiken als kofferruimte waarbij het deksel wel tot zijn nut komt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
Is dat wel de moeite Doordat de waw achteraan een 26inch wiel heeft zitten, blijft er weinig plaats over om nog veel bagage te kunnen bijproppen.Wouter schreef:zeg danny, je zou de schijfrem achteraan toch beetje kunnen wegwerken met extra kunstof of met gewone behuizing, kan alles zijn, en dan kan je dat achterdeel gaan gebruiken als kofferruimte waarbij het deksel wel tot zijn nut komt.
Optima Stinger EX met Aeropunt
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
alles wat er overblijft heb je toch he, en bagage hoeft niet altijd groot te zijn he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- DY
- Belofte
- Berichten: 141
- Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
- Postcode: 8560
- Locatie: moorsele
- Contacteer:
Zaterdag mijn eerste grote (test)rit gemaakt met mijn WAW. De elfstedentocht, een schitterende toertocht door grotendeels Westvlaanderen van 210 km.
Mijn bevindingen zijn super. Niet onmiddelijk verstandig om 210 km te rijden met een fiets die je amper hebt bereden, maar het feit dat ik hem heb uitgereden wil zeggen dat mijn WAW zeer goed rijdt.
Nu nog stilaan wat aanpassingen: een fietsbel, een stroboscooplamp, wat praktische ruimteschikking, ...
Velen vroegen zich af of het niet te warm was. Maar het vizier doet zijn werk goed. Je kunt hem regelen waardoor de koudeluchtstroom ook gemakkelijk te regelen is. Ik vergelijkt het met de stand van de ventilator in de wagen.
Mijn bevindingen zijn super. Niet onmiddelijk verstandig om 210 km te rijden met een fiets die je amper hebt bereden, maar het feit dat ik hem heb uitgereden wil zeggen dat mijn WAW zeer goed rijdt.
Nu nog stilaan wat aanpassingen: een fietsbel, een stroboscooplamp, wat praktische ruimteschikking, ...
Velen vroegen zich af of het niet te warm was. Maar het vizier doet zijn werk goed. Je kunt hem regelen waardoor de koudeluchtstroom ook gemakkelijk te regelen is. Ik vergelijkt het met de stand van de ventilator in de wagen.
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT