Proes Seiran SL

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#166 Bericht door Edje »

In Amerika geboren, zet uwe GPS is op km/u is zovele makkelijker, ander gaan we nog denken da tje ziek zijt ;-)

Zag er wel weer toffe "vakantie" uit
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#167 Bericht door Proes »

Gps staat uiteraard op metrisch.
Echter, niet betalende leden van "Motion Base" die een link van mij krijgen krijgen de gegevens meestal in "miles".
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#168 Bericht door Edje »

ha dacht al, stom van Motionbase natuurlijk
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#169 Bericht door //M5 »

Coole wieltjes Patrick! Alles goed trouwens? Nog veel gereden? Ik enkel met het mooie weer een tijdje geleden. Hoe is het met je BMW, heb je reeds een andere? Ik ga waarschijnlijk één van de weken over tot aankoop van een nieuwe wagen, de kans is groot dat het een BMW gaat worden, enkel weet ik nog niet de welke. Ikzelf heb het wel voor een 120 diesel (163 pk) of die stationwagen zoals jij.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#170 Bericht door Proes »

Hoi Peter, de wieltjes rijden ook subliem trouwens!
Tim Biesemans heeft voor mijn vertrek naar de Mont Ventoux ook nog een nieuw stuur gemaakt, ik wilde geen klapstuur meer maar een vaststuur in een meer aerodynamische hoek (met de kabels door de buis).
Mijn fiets voelt nu echt veel beter (lees sneller aan). Misschien ligt dat natuurlijk ook wel aan het feit dat ik veel meer begin te fietsen (en minder begin te lopen).
Ik heb mij in de wielerploeg ingeschreven en ben daar met mijn ligger ondertussen volledig geaccepteerd.
Men heeft zelfs de club-tenue speciaal voor mij laten maken met de zakjes langs de voorkant!!!
Elke zondag rijd ik dus nu (stipt om 08:30 uur) 100 km met de jongens mee en ik begin stillaan één van de snelste onder hen te worden.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#171 Bericht door Proes »

Vorige week voor de 1e keer dit jaar op stap gegaan met mijn SeiranSL ... verdorie dat is toch telkens weer afzien.
80 km gefiets, gemiddelde 26 km/u ... pfff nog veel trainingen voor de boeg en in mei gaan we uiteraard weeral naar de Mont Ventoux.
Ik ga weer met dezelfde 3 wielrenners maar ..... 't is me gelukt één van de wielrenners eindelijk te overtuigen, hij kocht namelijk een Optima-Cougar (hoge racer) en heeft zijn koersfiets aan de haak gehangen :wink:
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#172 Bericht door Broeno »

Proes schreef: Ik ga weer met dezelfde 3 wielrenners maar ..... 't is me gelukt één van de wielrenners eindelijk te overtuigen, hij kocht namelijk een Optima-Cougar (hoge racer) en heeft zijn koersfiets aan de haak gehangen :wink:
Aah, da's goe! :D Hoe meer mensen op de ligfiets, hoe minder mensen nog altijd menen dat het een gevaarlijk ding is dat niet in het verkeer thuishoort. Ik heb nog niemand van mijn kennissen over de streep kunnen trekken :oops: maar ik geef niet op! :wink:
@brunomobiel

Erik
Nieuweling
Berichten: 20
Lid geworden op: di 16 sep 2003, 15:31
Locatie: Moorsel bij Aalst
Contacteer:

#173 Bericht door Erik »

Hallo Proes,

Ik zal zeer waarschijnlijk ook een Seiran SL aankopen. Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Seiran en de Fujin SL maar vermoedelijk wordt het de Seiran omdat ik denk dat het comfort hierop iets groter is, met de Fujin die ik momenteel aan het testen ben voel je elk minuscuul putje en ik vrees dat dit ten koste zal gaan van mijn rug, een slechte rug is immers de aanleiding geweest voor het overschakelen op een ligfiets, kan jij dit bevestigen?
Daarnaast had ik nog graag geweten of je die fantastische velgen op je Seiran (3 dikke "spaken", ik vermoed carbon) ook bij "de ligfiets" hebt aangekocht of ergens anders?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#174 Bericht door marksje »

Erik schreef:Hallo Proes,

Ik zal zeer waarschijnlijk ook een Seiran SL aankopen. Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Seiran en de Fujin SL maar vermoedelijk wordt het de Seiran omdat ik denk dat het comfort hierop iets groter is, met de Fujin die ik momenteel aan het testen ben voel je elk minuscuul putje en ik vrees dat dit ten koste zal gaan van mijn rug, een slechte rug is immers de aanleiding geweest voor het overschakelen op een ligfiets, kan jij dit bevestigen?
Daarnaast had ik nog graag geweten of je die fantastische velgen op je Seiran (3 dikke "spaken", ik vermoed carbon) ook bij "de ligfiets" hebt aangekocht of ergens anders?
Naar ik weet heeft de Fujin vering (standaard achteraan, optie vooraan) en de Seiran niet. Je mag dus verwachten dat het comfort op een hobbelig wegdek bij een Fujin beter is dan van de Seiran. Ik heb ooit met de Fujin van FIKO gereden, deze was uitgerust met luchtvering achteraan + voorvering, en daar voelde ik geen enkele put mee, ge hoorde het wel doch ge voelde niets. Als je op je probeer-Fujin elke putje voelt staat de vering vermoedelijk te hard afgesteld. Wat het comfort van een Seiran is weet ik niet.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Erik
Nieuweling
Berichten: 20
Lid geworden op: di 16 sep 2003, 15:31
Locatie: Moorsel bij Aalst
Contacteer:

#175 Bericht door Erik »

Mark,

Ik heb het over een Fujin SL, deze zijn en kunnen niet uitgerust worden met een vering.
Reden voor deze keuze is gewicht, ik wil immers de bergskes in en dat kan alleen vlot met de SL-reeksen.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#176 Bericht door marksje »

Erik schreef:Mark,

Ik heb het over een Fujin SL, deze zijn en kunnen niet uitgerust worden met een vering.
Reden voor deze keuze is gewicht, ik wil immers de bergskes in en dat kan alleen vlot met de SL-reeksen.
Sorry :oops: ikzelf zou de vering op mijn fiets niet willen missen; mijn vorige, de verbouwde B Relaxx, had er geen en op slechte weg is dit inderdaad niet echt aangenaam.
Bestaan er geen "lichte" modellen met vering, waarbij je, zoals bij de competitie-mountainbikers, met een eenvoudige klik je vering blokkeert wanneer het nodig is ? Het zijn natuurlijk extra grammetjes.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Erik
Nieuweling
Berichten: 20
Lid geworden op: di 16 sep 2003, 15:31
Locatie: Moorsel bij Aalst
Contacteer:

#177 Bericht door Erik »

marksje schreef:
Erik schreef:Mark,

Ik heb het over een Fujin SL, deze zijn en kunnen niet uitgerust worden met een vering.
Reden voor deze keuze is gewicht, ik wil immers de bergskes in en dat kan alleen vlot met de SL-reeksen.
Sorry :oops: ikzelf zou de vering op mijn fiets niet willen missen; mijn vorige, de verbouwde B Relaxx, had er geen en op slechte weg is dit inderdaad niet echt aangenaam.
Bestaan er geen "lichte" modellen met vering, waarbij je, zoals bij de competitie-mountainbikers, met een eenvoudige klik je vering blokkeert wanneer het nodig is ? Het zijn natuurlijk extra grammetjes.
Elke gram is mij teveel :wink: dus het moet en zal zonder vering zijn. Ik heb gisteren de Seiran getest bij de ligfiets in Gent en die is toch een pak comfortabeler, heb hem dan ook gekocht :D
Binnen enkele maanden weet ik meer wat dat comfort betreft over langere afstanden, maar ben er vrij gerust in. Ondertussen had ik wel graag geweten waar Proes die schoon velgskes heeft gehaald wat zijn echt cool, maar voorlopig geen spoor van de betreffende.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#178 Bericht door Edje »

Ik ben voor 95% zeker dat hij ze rechtstreeks bij M5 is gaan halen.

http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Car ... on_wielen/
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Erik
Nieuweling
Berichten: 20
Lid geworden op: di 16 sep 2003, 15:31
Locatie: Moorsel bij Aalst
Contacteer:

#179 Bericht door Erik »

Edje schreef:Ik ben voor 95% zeker dat hij ze rechtstreeks bij M5 is gaan halen.

http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Car ... on_wielen/
Bedankt voor info Ed !

Ik hoorde van Filip van de ligfiets dat die wielen wel vrij zwaar zijn, en misschien niet passen in mijn denkpiste van zo licht mogelijk.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#180 Bericht door Edje »

Rij zelf met de nog iets zwaardere aerospokes, het gewicht heb je inderdaad om en bij de 50 gr, maar je hebt ook een aerodynamisch voordeel :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie