Pagina 3 van 3

Re: quattro

Geplaatst: za 13 feb 2016, 21:08
door Wim -de roetsende
CapoJan schreef:Indien Velomobiel met de Quattrovelo een ander publiek vindt, is dat prima.
Begrijp me vooral niet verkeerd, ik ben juist erg blij met al die verschillende VM-en.

Hoe meer, hoe beter. En 'meer verschillen' is alleen maar beter :lol:

Re: quattro

Geplaatst: zo 14 feb 2016, 22:14
door eeuwige reiziger
CapoJan schreef:Snelheid belangrijk vinden is niet hetzelfde als willen racen. Competitie betekent ook werken aan je conditie, uithoudingsvermogen kweken, wedstrijdvaardigheden ontwikkelen ... Dat hoeft toch allemaal niet, als het je niet boeit? Indien Velomobiel met de Quattrovelo een ander publiek vindt, is dat prima. Indien de wedstrijdrijders de voorkeur geven aan de DF, is dat goed voor ICB.
Best, er rollen de laatste tijd nogal veel scheurijzers uit de kokers van de Jonge Turken. Vooral in Duitsland zie je de afgelopen jaren heel afgetekend de verschuiving van heel utilitair bedachte velomobielen naar bijna pure racemachines. Niets op tegen, natuurlijk. Voor ieder wat wils, maar het is goed dat er, naast de vaste waarden, ook aan de andere zijde enkele nieuwe ontwikkelingen de dag zien. Gaat het gerucht ook niet de ronde dat Harry Lieben nadenkt over een nieuw Mangomodel?!
Wim -de roetsende schreef: Hoe meer, hoe beter. En 'meer verschillen' is alleen maar beter :lol:
En ook leuk om de verschillen dan flink in de verf te zetten! Jaren geleden hadden we hier nog stormachtige discussies over Quest versus Versatile! Puur vuurwerk! :mrgreen:

Re: quattro

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 10:48
door eeuwige reiziger
Wim -de roetsende schreef: Als ik het goed heb begrepen, dan zal deze Q4V toch geen 'energieslurper' worden.

Volgens Allert doet deze VM niet onder voor de Quest.

Ik ben heel benieuwd of we de Q4V ooit op de wedstrijdbaan gaan zien.

Theo was wel van plan er een keer mee te gaan racen, maar of de kopers van deze VM ook racers zijn dat durf ik te betwijfelen. Is wel jammer, want dan krijgt zo'n fiets ook geen kans om zich op die manier te bewijzen.

De DF werd/wordt juist gekocht door mensen die snelheid belangrijk vinden en die zie je dan ook wel op/in het racecircuit.
Als je het orderboek bekijkt, dan lijkt het er op dat de opkomst van de DF flink hakt in de afzetmarkt van de Q. Je zou bijna kunnen zeggen dat de Q langzaam aan het uitdoven is. Bij velomobiel.nl is het bijna allemaal QV wat de klok slaat, terwijl bij ICB de velomobielen als zoete broodjes over de toonbank gaan. Merkwaardig vind ik wel de geringe weerklank van beide modellen op de Belgische markt.

Re: quattro

Geplaatst: di 18 apr 2017, 20:03
door CapoJan
eeuwige reiziger schreef: Als je het orderboek bekijkt, dan lijkt het er op dat de opkomst van de DF flink hakt in de afzetmarkt van de Q. Je zou bijna kunnen zeggen dat de Q langzaam aan het uitdoven is. Bij velomobiel.nl is het bijna allemaal QV wat de klok slaat, terwijl bij ICB de velomobielen als zoete broodjes over de toonbank gaan. Merkwaardig vind ik wel de geringe weerklank van beide modellen op de Belgische markt.
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat er bij LiLi wel wat meer van die modellen rijden. In 'de Vlaanders' zijn we meer verknocht aan de WAW. Het zou ook kunnen dat onze wegen niet zo geschikt zijn voor die modellen, hoewel een QV niet breder is dan een ander gemiddeld ander model. Geen idee hoe de DF het op langere termijn doet op onze met clusterbommen bestrooide 'fietspaden'.

Re: quattro

Geplaatst: do 28 dec 2017, 14:04
door Ares
eeuwige reiziger schreef:En voor wie het heel ruim ziet, kan altijd een Leiba Cargo in huis halen!

http://www.velomobiles.de/index.html
Zo... die kende ik nog niet!
Stille dood gestorven? :(