2de hands aankoop velomobiel
-
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 20:20
- Postcode: 131132
- Fiets: autre que du viagra
- Velomobiel: 0
- Contacteer:
2de hands aankoop velomobiel
Ik ben thomas, ik ben al een tijdje aan het kijken voor een velomobiel. Deze zou moeten dienen voor woon werk verkeer (25km). Op deze moment combineer ik een gewone fiets samen met het openbaar vervoer. Tijdens mijn zoektocht heb ik een versalite tegen gekomen. Deze zou nog in goede staat zijn. Ze vragen nog 3000 euro. Is dit Veel geld voor een fiets van ongeveer 8 jaar oud? zou ik hier nog enkele jaren plezier van kunnen hebben? Ik was van plan een van de dagen te gaan kijken. Waar moet ik op Letten? Hoeveel km per uur kan ik gemakkelijk halen normaal? Ik heb nog nooit met een velomobiel gereden maar het lijkt me de ideale oplossing.
alvast bedankt
alvast bedankt
Le rГ©sultat final est une vasodilatation et une augmentation du flux peut publier les rГ©sultats de cette recherche dans une revue scientifique.
- Jan.E
- catering
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
- Postcode: 3520
- Fiets: te veel fietsen om op te noemen
- Locatie: Zonhoven
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
De versatile is een mooie, veelzijdige velomobiel, maar is door zijn gewicht van ong 40 kg niet bepaald een lichtgewicht. Bijgevolg gaan de snelheden niet zo hoog liggen. Een kruissnelheid van 30 tot 35 km/h lijkt mij realistisch. Komfort gaat geen probleem zijn.
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3027
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Eerst en vooral welkom op het forum.
Als je denkt aan ondersteuning, vergeet het maar.
Kruissnelheid, bij deftig onderhoud, kan je rekenen op een 30 km/u, dit op een vlakke rechte weg.
Een Versatile is de voorganger van de Orca (die wel ondersteuning kan hebben), het is dus een zwaar beestje (+ 40 kg).
Optrekken gaat trager, hellingen nemen is ook niet zo evident, maar eens je op snelheid bent op een rechte weg maakt dat gewicht niet zoveel meer uit, en kan je vrij gemakkelijk 30 km/u aanhouden.
De Versatile is wendbaarder (korte draaicirkel) dan de andere velomobielen en dit samen met de hogere zit maakt het een handige velomobiel in drukker (zeg maar stads) verkeer.
Bagage opbergen is ook geen probleem naast je en boven het achterwiel.
Als je denkt aan ondersteuning, vergeet het maar.
Kruissnelheid, bij deftig onderhoud, kan je rekenen op een 30 km/u, dit op een vlakke rechte weg.
Een Versatile is de voorganger van de Orca (die wel ondersteuning kan hebben), het is dus een zwaar beestje (+ 40 kg).
Optrekken gaat trager, hellingen nemen is ook niet zo evident, maar eens je op snelheid bent op een rechte weg maakt dat gewicht niet zoveel meer uit, en kan je vrij gemakkelijk 30 km/u aanhouden.
De Versatile is wendbaarder (korte draaicirkel) dan de andere velomobielen en dit samen met de hogere zit maakt het een handige velomobiel in drukker (zeg maar stads) verkeer.
Bagage opbergen is ook geen probleem naast je en boven het achterwiel.
-
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 20:20
- Postcode: 131132
- Fiets: autre que du viagra
- Velomobiel: 0
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Bedankt voor de reacties, ik ga er een van de dagen een testrit mee maken. Ik denk als het helemaal in orde is(en dat vermoed ik van wel) dat ik hem koop.
Le rГ©sultat final est une vasodilatation et une augmentation du flux peut publier les rГ©sultats de cette recherche dans une revue scientifique.
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Misschien moeten we nog eens een testdag organiseren : als je meerdere modellen kan uitproberen is de keuze moeilijker of gefundeerder.
Stop Fueling Around
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3027
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Moest het zijn dat de Versatile je wel bevalt, maar je ondersteuning mist bij het opgang trekken,tomyy schreef:Bedankt voor de reacties, ik ga er een van de dagen een testrit mee maken. Ik denk als het helemaal in orde is(en dat vermoed ik van wel) dat ik hem koop.
kan je nog steeds een Orca bestellen. Is de opvolger, nog beter afgewerkt en kan je laten ondersteunen.
Maar ondertussen zit je reeds droog, leer je de velomobiel kennen en je kan gaan sparen, reken op en wachttijd van om en bij 1 jaar.
- Wim -de roetsende
- Public Relations
- Berichten: 750
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Hoi Thomas,
Welkom op dit forum.
Een Versatile is een verschrikkelijk mooie vm, maar zoals anderen al gezegd hebben: zwaar.
Voor €3000,- staat er ook wel eens een Quest of een Mango te koop. Oudere Questen zijn rond de 38kg en dus ook aan de zware kant. Mango's wegen een stuk minder, zo'n 32kg.
Gewicht is niet het enige dat telt, maar afhankelijk van je woonomgeving en route kan het wel erg bepalend zijn. Moet je vaak afremmen en optrekken, dan gaat gewicht op den duur echt een rol spelen. Woon je in een heuvelachtige omgeving, dan wordt het nog belangrijker. Het voordeel van de stroomlijn neemt steeds meer af en het nadeel van het gewicht wordt steeds bepalender.
Mijn QuestXS is 5kg lichter dan de Mango die ik had. Het verschil is echt zeer goed te merken.
Succes met je quest (=zoektocht) naar de juiste vm. Geniet van de proefritjes en ga niet over één nacht ijs.
Wim -die de Versatile en de Orca erg mooi, maar te zwaar en te traag vindt
Welkom op dit forum.
Een Versatile is een verschrikkelijk mooie vm, maar zoals anderen al gezegd hebben: zwaar.
Voor €3000,- staat er ook wel eens een Quest of een Mango te koop. Oudere Questen zijn rond de 38kg en dus ook aan de zware kant. Mango's wegen een stuk minder, zo'n 32kg.
Gewicht is niet het enige dat telt, maar afhankelijk van je woonomgeving en route kan het wel erg bepalend zijn. Moet je vaak afremmen en optrekken, dan gaat gewicht op den duur echt een rol spelen. Woon je in een heuvelachtige omgeving, dan wordt het nog belangrijker. Het voordeel van de stroomlijn neemt steeds meer af en het nadeel van het gewicht wordt steeds bepalender.
Mijn QuestXS is 5kg lichter dan de Mango die ik had. Het verschil is echt zeer goed te merken.
Succes met je quest (=zoektocht) naar de juiste vm. Geniet van de proefritjes en ga niet over één nacht ijs.
Wim -die de Versatile en de Orca erg mooi, maar te zwaar en te traag vindt
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Als eigenaa van een versatil kan ik met zekerhied zeggen dat dit een zeer mooie prijs is voor zo'n velomobiel.
Ok zoal velen hier al hbben aangehaald weegt de versatile leeg 39kg maar eenmaal op gang merk je weinig van dit gewicht. mijn kruissnelheid is 30 à 35 km/h. hij is hiermee niet de sneelste maar wel een van de comfortabelste je kan er eigenlijk met een mooie broek instappen zonder bang te moeten hebben dat hij vuil zal zijn als je eruit komt dit kan je dan weer niet doen met de meeste andere veleombielen.
Als je nog vagen heb over dit model stel ze maar ik zal ze zo goed als mogelijk porberen te beantwoorden.
Ok zoal velen hier al hbben aangehaald weegt de versatile leeg 39kg maar eenmaal op gang merk je weinig van dit gewicht. mijn kruissnelheid is 30 à 35 km/h. hij is hiermee niet de sneelste maar wel een van de comfortabelste je kan er eigenlijk met een mooie broek instappen zonder bang te moeten hebben dat hij vuil zal zijn als je eruit komt dit kan je dan weer niet doen met de meeste andere veleombielen.
Als je nog vagen heb over dit model stel ze maar ik zal ze zo goed als mogelijk porberen te beantwoorden.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Mooie vraagprijs!
Een Versatile moet je, denk ik, anders bekijken dan pakweg een WAW, Quest, Mango... De Versatile is niet gemaakt om echt snel te zijn. Wil je dat, dan zoek je beter een ander model. Wel dient deze om te doen wat de naam al zegt: veelzijdig bruikbaar, in alle weersomstandigheden en behoorlijk comfortabel. Ook in tegenstelling tot veel andere velomobielen - en de meeste (lig-)fietsen - heb je er zo goed als geen werk aan. Zo moet je de ketting amper of niet reinigen en smeren, zit er een onderhoudsarme Rohloffnaaf in en zo zijn er nog heel wat zaken die hem gebruiksvriendelijk maken.
Maar: als je er hellingen mee op moet, merk je het gewicht wel. Ook bij het aanzetten aan kruispunten, verkeerslichten... is dat een nadeel. En als je dan nog nooit met een ligfiets of velomobiel gereden hebt, dus niet getraind bent hiervoor, zal je algauw merken dat de nodige spieren geoefend moeten worden. Reken maar zo'n 1000 km eer dat goed zit/ligt.
Kortom: een prima velomobiel, maar weet wat je koopt.
Een Versatile moet je, denk ik, anders bekijken dan pakweg een WAW, Quest, Mango... De Versatile is niet gemaakt om echt snel te zijn. Wil je dat, dan zoek je beter een ander model. Wel dient deze om te doen wat de naam al zegt: veelzijdig bruikbaar, in alle weersomstandigheden en behoorlijk comfortabel. Ook in tegenstelling tot veel andere velomobielen - en de meeste (lig-)fietsen - heb je er zo goed als geen werk aan. Zo moet je de ketting amper of niet reinigen en smeren, zit er een onderhoudsarme Rohloffnaaf in en zo zijn er nog heel wat zaken die hem gebruiksvriendelijk maken.
Maar: als je er hellingen mee op moet, merk je het gewicht wel. Ook bij het aanzetten aan kruispunten, verkeerslichten... is dat een nadeel. En als je dan nog nooit met een ligfiets of velomobiel gereden hebt, dus niet getraind bent hiervoor, zal je algauw merken dat de nodige spieren geoefend moeten worden. Reken maar zo'n 1000 km eer dat goed zit/ligt.
Kortom: een prima velomobiel, maar weet wat je koopt.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
-
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 20:20
- Postcode: 131132
- Fiets: autre que du viagra
- Velomobiel: 0
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Bedankt voor all reactie . Ik heb er vanavond afgesproken om een testrit te doen. Mij spreekt vooral aan dat hij (bijna) onderhoudsvrij is zeker aan. De snelheid is voor mij minder van belang, ik heb liever wat meer comfort. Hier in de buurt is alles vlak, ik moet enkel over 1 brug geraken(ik vermoed dat dit wel moet lukken). Ik ben benieuwd naar vanavond. Als ik de reacties lees, kan ik niks fout doen met hem te kopen als hij nog helemaal in orde is. Wel zou ik hem na evt aanschaf ergens willen binnen doen waar ze hem helemaal kunnen nakijken. Kan ik op een of ander manier te weten komen hoe oud hij is en hoeveel km hij heeft gedaan? Moet ik ergens op slijtage letten? Weten er iemand of er in de buurt van Mol ergens een garage is waar ik hem kan binnen doe, anders zal het naar Dronten rijden worden. Ik ben zelf wel een handige harry maar durf er niet goed aan te beginnen, je speelt met je eigen veiligheid. Ik heb verder nog wel 1 vraag, hoe zetten jullie je velomobiel weg? Ik heb namelijk enkel een afdak waar ik hem onder kan zetten. Is dit genoeg? Zou ik hem door een standaard deur krijgen?(is ongeveer 85cm)
Le rГ©sultat final est une vasodilatation et une augmentation du flux peut publier les rГ©sultats de cette recherche dans une revue scientifique.
-
- General Manager
- Berichten: 3190
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Dilsen-Stokkem is al iets korter dan Dronten : http://emvelomobiel.be/tomyy schreef:Weten er iemand of er in de buurt van Mol ergens een garage is waar ik hem kan binnen doe, anders zal het naar Dronten rijden worden.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Flevobike verdeler voor België is Fietser.be. Daar hebben ze al nog aan Versatiles gewerkt.
Waar je vooral op zou kunnen letten, is of er speling op de besturing zit. Dat was één van de belangrijkste verbeteringen bij de Orca. Herstellen is niet moeilijk, maar je moet er de veerpoten voor openmaken, als ik het goed heb. Ook de onderkant, in Twintex, moet je goed controleren op schade of slijtage. Dat materiaal is oersterk, maar als er iets aan komt, is het bijna onherstelbaar. Je kunt het niet lamineren, bijvoorbeeld, dus herstellen met glasvezel, carbon en dergelijke is uitgesloten.
En de bovenkant: daar is in de loop van de productieperiode het materiaal veranderd. De oudste kregen rompdelen in PET, maar dat werd broos. Dan is overgegaan naar ABS, als ik me niet vergis en bij de laatste was het glasvezel/epoxy. Die onderdelen kun je waarschijnlijk nog wel krijgen, maar ze kosten behoorlijk wat! Als het PET is, is herstellen ook niet zo simpel.
Wie je er meer over kan vertellen, maar niet vandaag, zijn de heren van Flevobike zelf.
Waar je vooral op zou kunnen letten, is of er speling op de besturing zit. Dat was één van de belangrijkste verbeteringen bij de Orca. Herstellen is niet moeilijk, maar je moet er de veerpoten voor openmaken, als ik het goed heb. Ook de onderkant, in Twintex, moet je goed controleren op schade of slijtage. Dat materiaal is oersterk, maar als er iets aan komt, is het bijna onherstelbaar. Je kunt het niet lamineren, bijvoorbeeld, dus herstellen met glasvezel, carbon en dergelijke is uitgesloten.
En de bovenkant: daar is in de loop van de productieperiode het materiaal veranderd. De oudste kregen rompdelen in PET, maar dat werd broos. Dan is overgegaan naar ABS, als ik me niet vergis en bij de laatste was het glasvezel/epoxy. Die onderdelen kun je waarschijnlijk nog wel krijgen, maar ze kosten behoorlijk wat! Als het PET is, is herstellen ook niet zo simpel.
Wie je er meer over kan vertellen, maar niet vandaag, zijn de heren van Flevobike zelf.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
-
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 20:20
- Postcode: 131132
- Fiets: autre que du viagra
- Velomobiel: 0
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Net terug van een testrit. Hij is nog in super staat, enkel een paar kleine defectjes(lamp en clakson werkt niet). Hij is nog super mooi, en zeer goed in orde. Enkel heeft hij een jaar stil gestaan en zo uit de schuur gepakt. Dit was tijdens de testrit te merken, op begin liep hij heel stroef en op het einde beter. Vermoedelijk is dit gewoon doorsmeren. Ook maakt de ketting geluid in laag toerental als ik doortrap of niet trap niet. Ook heb ik de test gedaan met banden waar misschien 1 bar op stond. Ik vond hem redelijk stroef lopen, ik moest redelijk moeite doen voor 22km per uur te halen. Ik zou toch zeker graag 30 per uur halen. Denken jullie dat dit mogelijk is als ik hem te goei nakijk? Hij zou er maar 2000km mee gereden hebben op 1 jaar en zou hem nu een jaar niet gebruikt hebben. En daarvoor zou hij geweest zijn van iemand uit geel waarvan hij niet wist hoeveel km hij had gedaan. Ik kan evt in pb fotos sturen als iemand kan zeggen hoe oud hem is. Ik zou hem ten laatste morgen iets moeten laten weten omdat er morgen nog een candidaad komt.
alvast bedankt
mvg de twijfelende thomas
alvast bedankt
mvg de twijfelende thomas
Le rГ©sultat final est une vasodilatation et une augmentation du flux peut publier les rГ©sultats de cette recherche dans une revue scientifique.
- Wim -de roetsende
- Public Relations
- Berichten: 750
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Staat er in de Versatile niet ergens een nummer, dan weet je of het wel/niet één van de eerste fietsen is.
Als ik bij mijn XS de banden op 1 bar zou hebben, dan zou ik ook niet harder dan 25km/u gaan. Bandenspanning is erg belangrijk voor een lichtlopende fiets. Dat kan inderdaad zomaar 8km/u schelen.
Wim -leuk dat de proefrit zo geslaagd was
Als ik bij mijn XS de banden op 1 bar zou hebben, dan zou ik ook niet harder dan 25km/u gaan. Bandenspanning is erg belangrijk voor een lichtlopende fiets. Dat kan inderdaad zomaar 8km/u schelen.
Wim -leuk dat de proefrit zo geslaagd was
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
-
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 20:20
- Postcode: 131132
- Fiets: autre que du viagra
- Velomobiel: 0
- Contacteer:
Re: 2de hands aankoop velomobiel
Ik vermoed ook dat het gewoon de banden waren die niet op spanning stonden. Ik ga er nog een nacht overslapen, morgenvroeg horen wat de mogelijkheden zijn van stallen ed op school. En als dat allemaal meezit(vermoedelijk wel want zulke dingen raden ze aan), ga ik over tot de aanschaf.
Le rГ©sultat final est une vasodilatation et une augmentation du flux peut publier les rГ©sultats de cette recherche dans une revue scientifique.