Helen - WAW 201

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#61 Bericht door KarelJ »

Vergeet ook de accu van de ewaw niet op te laden in de dagen voor de rit. De motor van mijn Waw III verbruikt immers continu een beetje als de accu aangesloten blijft (ookal staat de knop aan de gashendel uit). Dat voel je ook als je de pedalen achteruit probeert te trappen. Met accu aangesloten voel je veel meer weerstand dan met de accu losgekoppeld.
Als de waw al meerdere weken bij Fietser staat, zou de accu al aardig leeg kunnen zijn.

Bij mijn rit naar huis vanaf Fietser na de aankoop van mijn 2dehands ewaw vorig jaar was m'n accu al na enkele km's leeg :-)
Gelukkig had ik de week ervoor bij Fietser de 2de accu en lader - die bij mijn fiets horen - meegenomen en had deze opgeladen accu bij om te wissel bij m'n rit naar huis.

Ik heb 2 kleine accu's (12 Ah) en kan ongeveer 70 tot 100 km op 1 accu rijden (heb wel veel verlichting aangesloten op zelfde accu + begrenzing op ondersteuning bij 25 km/u via Cycle Analist V3) naar gelang het parcours, de mate van ondersteuning, de buitentemperatuur, ...

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#62 Bericht door aiai »

Hai Helen,

Mijn bedoeling was ook wijzigen. Ik zag net pas dat ik mezelf heb geciteerd.... Geen idee waarom mijn vingers mijn bedoeling anders hebben geïnterpreteerd......

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#63 Bericht door Helen »

aiai schreef:Mijn bedoeling was ook wijzigen. Ik zag net pas dat ik mezelf heb geciteerd.... Geen idee waarom mijn vingers mijn bedoeling anders hebben geïnterpreteerd......
http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/ ... at-1336624 =D> :wink:
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#64 Bericht door SCORPION »

Hi Helen,

Van 21-09 tot 01-10 en reeds een velomobiel in de sacoche is effenaf adembenemend ! Ik heb je hele verhaal ineens gelezen en sta paf van je doortastende aanpak ! Girlpower !
Proficiat met de nieuwe aanwinst, het " WAW " effect is hier heel zeker sterk aanwezig.

Met mijn e-Scorpion heb ik twee batterijen en kan via een L-0-R schakelaar al rijdende overschakelen naar de verse batterij. Absoluut een aanrader als je veel stadsverkeer hebt zoals in Brussel.
Duimgas is op ieder ogenblik beschikbaar voor snelle interventie zoals bij vertrek vanuit stilstand, een kwalijke helling, of om veilig en snel een kruispunt over te steken vanuit een stop aan verkeerslichten. Op enkele tientallen meter ga je van stilstand naar 30 km/u, en dit is niet alleen leuk meegenomen maar ook veiligheidshalve een grote plus !

Veel geluk en zegen langst al je wegen !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#65 Bericht door Helen »

Heu... ik heb hem nog niet hé! Maar mijn man praat al terug tegen me 8)

Intussen ben ik rotslecht gezind thuisgekomen van werk. Ik had me opgegeven voor het "Pro Vélo" project, met de bedoeling van een 45 km/h e-bike te kunnen testen, maar ze hadden alleen maar de gewone tot 25/h. Toch maar ingeschreven. De theoretische uiteenzetting over fietsen in Brussel was heel interessant (gekende zaken, zoals je plaats innemen, vooral niet uiterst rechts rijden, enz.).

Maar die fiets! Vreselijk. Ik schoof altijd van het zadel af, het stuur stond veel te kortbij, de wegligging was bedroevend, rechtop zitten is een aanslag op mijn rug, om van de luchtweerstand nog maar te zwijgen. En je moet er zó hard mee trappen, behalve die paar stukjes bergop. Het hielp natuurlijk niet dat ik meestal 26-27/h reed #-o
Ik heb de kms afgeteld tot thuis. Morgen terug met mijn koersfietske naar Brussel :twisted: !
Gelukkig heb ik er twee, want de andere staat al op het werk natuurlijk, daar was ik deze ochtend mee gegaan.

Onderweg even gestopt bij een beletteringcenter om al te prospecteren. Ik wil zeker nog wat reflectiemateriaal op de zijkant en achteraan.

Ik heb al een naam voor mijn WAW, maar die hou ik nog even geheim :-$
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
kurtvandeveire
Neo Prof
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 jan 2015, 1:56
Postcode: 9060
Fiets: Quest 280
Locatie: Zelzate, Flanders, Belgium
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#66 Bericht door kurtvandeveire »

ik ben benieuwd naar de waw en de naam ook. niet vergeten om een paar foto's te posten he helen =D>
Don't limit your challenges.
Challenge your limits

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#67 Bericht door Ronnius »

Helen schreef:mijn man praat al terug tegen me 8)
Dan is hij zeker geen familie van mijn vader :D
Als het zijn goesting niet was: minstens 3 weken geen klank :(

Maar dat wens ik je zeker niet toe, teveel nare ervaring mee.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#68 Bericht door Helen »

Dames en heren,

WAW 201 is nu officieel de mijne 8)

Morgen is D-day, dan mag ik mijn rijdende kerstboom eigenhandig (of eigenbenig) van Gent naar Erps-Kwerps trappen.
Naar het schijnt heb ik een beetje overdreven met lichtjes en reflectiemateriaal. En ik ben nog maar net begonnen :D

Als ik nu nog zou kunnen slapen, maar ik ben veel te opgewonden! #-o \:D/ ](*,)
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#69 Bericht door Peter J »

Proficiat Helen =D> =D> =D> =D> =D>
Ik wens je een veilige en aangename rit toe, doe rustig en wees voorzichtig. ;)
En dan heel graag foto's, want ik ben enorm benieuwd. [-o< :roll: :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2570
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#70 Bericht door CapoJan »

Foto's zullen er zeker zijn. Zo'n gebeuren kan niet ongedocumenteerd blijven.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#71 Bericht door SCORPION »

Dikke proficiat ! Erps-Kwerps zal nog nooit zo rap bereikt zijn als vandaag met de WAW !

http://www.icebike.org/30-iconic-velomo ... -85-years/ : zegt daar het volgende over :

The WAW velomobile caught all kinds of attention when it was first designed, for being among the lightest velomobiles in the world. Its total weight is only 27 kilograms, and combined with its aerodynamic fairing this velomobile is one of the fastest out there. In the velomobile community, there’s a lot of appreciation and demand for the WAW.
It is now produced by the Czech Republic company Katanga, but it was originally made by Belgium’s own Frederik Van De Walle. Its specs are some of the best on the market.

Interessant artikel over WAW en e-WAW : http://www.lowtechmagazine.com/2012/10/ ... biles.html

Bij onze zuiderburen op de IUT, Institut Universitaire Technologique de Génie Electrique Informatique Industrielle dans l'Aisne , kennen ze de e-WAW op een draadje en geven wetenschappelijk onderbouwde cijfertabellen over allerhande facetten van de WAW. " L’IUT de l’Aisne a fait l’acquisition du WAW 206 pour le motoriser ":
http://velorizontal.bbfr.net/t19228-vel ... -iut-aisne

Veel geluk en zegen langst al uw wegen !

@+
scorpion
Bijlagen
waws_2.jpg
Laatst gewijzigd door SCORPION op di 13 okt 2015, 14:05, 5 keer totaal gewijzigd.
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 799
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#72 Bericht door Helen »

Héhé! Ben thuisgeraakt met Sqwaw, mijn WAW.

De eerste 50 km tot in Sint-Amands werd ik begeleid door Jan en Ronny. Merci mannen, voor deze vliegende start in het velomobiel-leven!

Van daaruit reed ik alleen verder langs de Schelde, de Rupel en het kanaal Mechelen-Leuven.
Maar amper vertrokken uit Sint-Amands, gaven mijn lichten het op, net toen het begon te schemeren. Help! Nochtans had Brecht me gezegd dat hij me een nieuwe batterij ging geven, omdat de oude kapot was!
(Bleek achteraf dat de oude - niet helemaal kapotte - in de WAW zat, en de nieuwe netjes meegegeven was met de bijgeleverde zakken, maar in al mijn naïviteit dacht ik dat het "blokske" de oplader was, en had het meegegeven met manlief Peter met de auto :oops: )

Anyway, ik heb Peter dan gebeld, die me braafjes tegemoet kwam tot in Mechelen, om me te depanneren met een headlamp en de duiklamp van zoonlief. Mooi, duiklamp bovenop de WAW, gaf goed licht. Op het eerste onverlichte stuk langs het kanaal zag ik helaas enkel nog WAW, maar geen weg meer. De duiklamp dan maar verplaatst naar vooraan op de neus (om de weg te verlichten), en rustig gereden zodat ie er niet afdonderde, want de ducktape plakte niet al te goed op de WAW.

5 km voor ik thuis was, ontstond een raar pingelend geluid, dat er voordien niet was. Uiteindelijk thuisgeraakt, mijn man al aan het sakkeren wat voor rommel ik nu weer in mijn handen had gedraaid gekregen :evil: .
Maar de uitleg was veel onschuldiger, er bleek een takje tussen de wielkast mee gerammeld te zijn. :)
En de nieuwe batterij bleek prima te werken! (Dat had eigenlijk wel handiger geweest, als Peter die batterij had gebracht ipv de duiklamp :? )

Afijn, het was een leerrijke, superfijne dag in goed gezelschap, met 104 ligkilometers op de teller. :D
Nu nog ligspieren kweken, want dat zijn duidelijk niet dezelfde als koersfietsspieren :roll:

Morgen testrit woonwerk naar Brussel op het programma, op een rustige zondagmiddag, en maandag dan in de spits [-o<
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#73 Bericht door paulheyndrickx »

en de prijs voor moed en volharding gaat naar ................... (tromgeroffel)

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#74 Bericht door Peter J »

Zo... dat was een avontuurlijke rit... :roll:
Tja, je bent veilig en wel thuis geraakt en da's het belangrijkste. :)
Foto's aub ? ? ? ? :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 749
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: Een toekomstige ex-bukfietser

#75 Bericht door Wim -de roetsende »

Helen schreef:Héhé! Ben thuisgeraakt met Sqwaw, mijn WAW.
De eerste 50 km tot in Sint-Amands werd ik begeleid door Jan en Ronny. Merci mannen, voor deze vliegende start in het velomobiel-leven!
Afijn, het was een leerrijke, superfijne dag in goed gezelschap, met 104 ligkilometers op de teller. :D
Nu nog ligspieren kweken, want dat zijn duidelijk niet dezelfde als koersfietsspieren :roll [-o<
Helen, wat een mooie naam heb je voor je vm bedacht. Echt prachtig en een WAW waardig.

Je maiden-tocht was dus al direct een heroïsche tocht. Je hebt het nu al gemerkt, met zo'n vm maak je altijd weer iets mee.

Ook ik wens je erg veel veilige kilometers. Neem de tijd om aan jouw Sqwaw te wennen. Houd de bovenkant boven en geniet van alle kilometers en aandacht.

Bij onze Ligfietsclub LOL (=Lekker Ongebonden Liggen) fietst een man waarvan zijn vrouw in een Quest rijdt. Zij krijgt altijd ongelooflijk veel aandacht van mede-weggebruikers als ze haar woon-werk-verkeer rijdt. Ik ben benieuwd hoe dat jou zal vergaan.

Wim -de roetsende, maar het woon-werk-verkeer doe ik in de QuestXS
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Plaats reactie